Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bouw/kweekverslag

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

bouw/kweekverslag

Korting op 420shop
    heej allemaal,
    de bouw is bijna klaar, heb een ruck rs200 buisafzuiger, koolstoffilter, 2x600 watt, een schakelbord gekocht,, fan controller, 2 ventilatoren.
    Spullen heb ik bijna allemaal, echter de man in de growshop zei dat ik ook het beste een (passieve) inlaat kon maken bovenin ipv onderin en dan mijn kacheltje ook bovenin ivm. aanzuigen warmere lucht. Klopt dit want ik lees hier bijna overal dat de aanzuig onderin het hok moet, maar dan heb ik wel echt koude lucht want hij zuigt in open ruimte aan die niet verwarmd is.
    verder heb ik een vraag over het aansluiten van vsa op de lamp. Kan iemand mij helpen aan een insrutctie over het aansluiten van de vsa op mijn lamp? kom er echt niet uit.. Ik zet morgen foto's erop van mijn in aanbouw zijnde hok; commentaar en kritiek zeer welkom!!!

greets from the south
    Vito
    Last edited by Vito; 13 February 2010, 11:19. Reden: foto's plaatsen
    Ook een konijn kan weleens het haasje zijn.

Re: bouw/kweekverslag

Zozo dat ziet er mooi uit!

Jammer genoeg kan ik je niet helpen, maar veel succes!
    Acid, the drug that changed our world.

Comment

Ok ik ga effe gokken maar vermoedelijk zal dit wel zo zijn bij jouw lampje ook.

Als je ballast voor je ligt met de contactpunten naar jouw gericht dan moet het snoer waar de stroom binnen komt rechts en die van de lamp links. De 2 middenste aansluitingen(suikertjes) zijn voor je aarding. Zet anders morgen es een fotootje op hoe je ze aangesloten hebt voor je ze doet branden met een duidelijk foto van de aansluitpunten.

En ik zou een actieve inlaat voor je lucht gebruiken bv een 350m3 aanzuigertje en ja die bovenaan je hok doen binnen komen maar oftewel met een luchtverdeelslang werken of anders die weg van je koolstoffilter lucht doen inblazen en maken met een ventilator dat je mooie luchtcirculatie krijgt in je hokje.
      Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

fijne reacties, zeker over de luchtinlaat, kan ik wel wat mee!
        zoals je op de foto ziet heb ik tegenovergesteld van de afblaas 2x10 cm. gat gemaakt, die kan ik eventueel nog met een slang beter richten. samen met mijn 2 ventilatoren krijg ik hopelijk een goede luchtstroming. mijn kachel is van 750 tot 2000 watt met een thermostaat erop.
        ook een foto erbij gevoegd van de aansluitingen van mijn vsa. Ik hoop dat het duidelijk genoeg is. Ertussen komt een voibox..

greets from the south
        Vito
        Last edited by Vito; 14 February 2010, 10:22.

Comment

update bouw/kweekverslag

mijn hokkie is klaar, alleen de deur nog isoleren en licht/luchtdicht maken en zwart-wit folie aan de binnenkant. Nu is het alleen nog wachten op de voibox. Voor de stroomtoevoer heb ik op mijn minst belaste groep een kabel van achter de 25 ampere zekering getrokken naar het hok met 3x4 mm kabel want safety first! Op de loer komt dubbel vijverfolie met piepschuim erop en dan weer een laag vijverfolie. De buisafzuiger heb ik getest en mijn afblaas (diam.20cm.) werk prima. Ik heb een passieve luchttoevoer, 2 gaten met diam. 10 cm. Aan de binnekant sluit ik een slang aan om zo de luchtstroom beter te kunnen regelen. Zie foto's voor
          wat visueel gebeuren ...

Dat was het voor even; comments en kritiek altijd welkom!
          Last edited by Vito; 16 February 2010, 00:14. Reden: photo

Comment

volgens mij moet je die spuitisolatie verwijderen..
            meende ergens te lezen je geen silicone of solventbasis producten in dezelfde ruimte mag hebben??....

Comment

Kan aan mij liggen ook hoor maar hoe groot is die ruimte ? Want ik zie dat je daar 3 lampen wilt gaan hangen.

MvG Izzz

Comment

netjes, mooi geklust en safty first. nice dude

Comment

Met spuitisolatie bedoel je pur? Het overtollige ervan snij ik weg en gaat duckt tape ocerheen of kit. En het hok is lxbxh 175x135x210. Gaat 3x600 watt op met 3 pcy fans op de lampen om te koelen. Gaan 5x 50 literkuipen in op Amnesia Haze. Afzuiger is Ruck 1000m3.

Comment

haha betere werk 5 amneesjes in 50 liter, dah gaat knallen, nice man

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vito View Post
                      Met spuitisolatie bedoel je pur? Het overtollige ervan snij ik weg en gaat duckt tape ocerheen of kit. En het hok is lxbxh 175x135x210. Gaat 3x600 watt op met 3 pcy fans op de lampen om te koelen. Gaan 5x 50 literkuipen in op Amnesia Haze. Afzuiger is Ruck 1000m3.

Comment

1000 is inderdaad wat zwaar ja, maar 3x600 op 2,36 m2 ook lijkt me. Vandaar ook de fan controller dacht ik zo. Convectorkacheltje met thermostaat voor wanneer de lights are out. Wordt mijn 1e kweek sinds jaren, ga zelf ook erg benieuwd zijn hahaha

Comment

laatste deel van de bouw; de electriciteit; voibox 61. tussenkabels 2,5 mm, overal ruimte tussengelaten voor frisse lucht. Heb er extra opgelet om de kabels niet te 'knijpen', dus ruime bochten gemaakt. Let niet op de kabels die door de inlaat naar binnen gaan, da's alleen voor het testen. Bijgevoegd wat foto's. Kritiek en/of opmerkingen meer dan welkom. Ben benieuwd.

Comment

nog wat pics van zwart-wit folie en vijverfolie met rand. Ondervloer is ondertapijt van laminaat, dan piepschuim 2,5 cm., laag laminaat en dan vijverfolie.

Comment

Bezig...
                            X