Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hulp gevraagd 2 de keer mislukt

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    hulp gevraagd 2 de keer mislukt

    Korting op 420shop
    hallo heb nu al de 2 de keer proberen te kweken in homebox 1.20op1.20 met 600w ; zoals je ziet op de fotos geraak ik niet ver deze planten staan nu 10dagen op 18u licht ze groeien niet ze drogen uit ze zien er zo goed als dood uit , mijn broer kweekt ook e,n van hem lukt het wel en hij heeft water gegeven dus dat is oke de lv is wat laaag zo 40 de eerste dagen maar stijgt naarmate groei planten naar 50 de temp is 27 iets te hoog mss?? ik weeet niet meer wat het is goeie raad is altijd welkom grtzz
    Last edited by Cannabia; 26 February 2010, 18:34.

    #2
    Re: hulp gevraagd 2 de keer mislukt

    Ik vermoed dat de luchtvochtigheid aanzienlijk te laag is. De wortels van de planten zijn nog klein. De verdamping vanuit het blad is relatief groot bij een RV van 40. Dus de bladeren staan meer vocht af aan de lucht dan de wortels kunnen opnemen. De planten assimileren dus niet maar dessimileren. Een RV van 80 is naar mijn oordeel gewenst.

    Comment


      #3
      Re: hulp gevraagd 2 de keer mislukt

      ik heb de indruk dat uw plantjes wat gestrekt zijn, mss lamp ook te hoog?
      en ik denk dat de lv in het begien juist hoog moet zijn +-70% en dan afbouwen

      Comment


        #4
        Re: hulp gevraagd 2 de keer mislukt

        ja ik weet het ik denk ook dat de lv veel te laag is en de temp veel de hoog kan dit de oorzaak zijn denken jullie ? ik ga dan nog maar es zaden kopen en nog es proberen maar met bevochtiger en vantilator deze keer

        Comment


          #5
          Re: hulp gevraagd 2 de keer mislukt

          Wat voor aarde gebruik je ? nieuw/hebruik?

          ik zou idd ook de LV wat opschroeven rchting Brunex' 70%.
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment


            #6
            Re: hulp gevraagd 2 de keer mislukt

            hoi moreweed ik heb nieuwe aarde gebruikt plagron batmix grtzz

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Re: hulp gevraagd 2 de keer mislukt

                en daar heb je direct de zaailingen ingezet ? Daar lijkt het wel op als ik zo es een blik(kippesoep) werp...

                ik heb hier al meerdere berichten gelezen over plagron batmix > het komt me over als een goeie mix maar stevig aan de voeding zeg maar. Bij jou zou het weleens overvoeding kunnen zijn, zaailingetjes hebben weinig nodig en zeker heftige mixen kunnen dat verse wortelsysteempje beschadigen.

                Wacht voor de zekerheid effe de mening af van anderen
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                Comment


                  #9
                  Re: hulp gevraagd 2 de keer mislukt

                  ja maar mijn broer en ne maat van me doen net hetzelfde en zij hebben geen probleen met de zaailingen ze groeien als kool en ze zijn mooi groen.

                  grtzz

                  Comment


                    #10

                    Comment


                      #11
                      Re: hulp gevraagd 2 de keer mislukt

                      Kweek ook op batmix binnen dezelfde setting en temperatuur, maar heb wel gezaaid in stekaarde. Dat werd in de growshop en hier op het forum toch sterk aangeraden. Zaailingen verbranden in batmix. Na twee weken of zo heb ik ze overgepot in de batmix en dat werkt prima (maar er bestaan ook zo van die verteerbare potjes die je dan (met stekaarde in) in de batmix kan zetten). Mijn plantjes zijn nu een maand oud en doen het prima op die manier (tot nu toe toch...)
                      The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                      Comment


                        #12
                        Re: hulp gevraagd 2 de keer mislukt

                        Als ik kijk naar je grond is die veel te droog + je geeft water tegen de stam wat niet echt aan te raden is

                        Begin bij het begin:

                        -plant je zaadje in natgemaakte (mag echt wel doornat zijn en je kan altijd wat wortelstimulator toevoegen) stekgrond, of maak een putje in het midden van je bat-mix (+-15cm diep, 15cm breed) vul dat met stekaarde en maak maar goed nat en plant daar je zaadje in
                        -laat deze zo enkele dagen staan afgedekt met een plastiekzakje of opengesneden colafles erboven in je kweekhokje (wil je per se je 600W al gebruiken hang die dan min 1.2m boven je potten)
                        -als je het plantje ziet boven komen mag je die fles of zak verwijderen, wacht enkele dagen om water te geven tot de grond wat gedroogd is
                        -vanaf nu geef je op regelmatige basis gewoon water(kraantjeswater een dag laten luchten + je water op +18C houden, nooit koud water geven aan je plantjes) maar niet tegen de stam verdeel het rondom in de pot en binnen 5 weken begin je langzaam bij te voederen
                        Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                        A. The cop!

                        Comment


                          #13
                          Re: hulp gevraagd 2 de keer mislukt

                          @Beowulf. hey dus jij denkt dat het door de batmix komt maar mijn broer heeft juist dezelfde soort staan ook direct in de batmix waarom heb ik dan dit probleem en hij niet ? da versta ik niet GRTZZ





                          @Smoking Fifi. hoi, ik zal nog een keer probere zal volgende week achter zaadjes gaan naar den alien ik hoop wel dat het nu lukt want ik wil dit geen 3de keer maar ik geef nie op ik blijf proberen zal wel lukken alvast bedankt voo de reacties maar alle goeie raad blijft welkom



                          Grtzz Cannabia

                          Comment


                            #14

                            Comment


                              #15
                              Re: hulp gevraagd 2 de keer mislukt

                              Oorspronkelijk geplaatst door Brunex View Post
                              ik denk echt dat zolang je uw vocht niet omhoog ga kunnen zetten je geen zaadjes moet gaan kopen GL
                              zaadplanten zijn veel beter bestemd tegen een lage lv dan stekken je kan ook nog over je planten een emmer zetten zonder onderkant en daar doe je dan een stukje huishoudt folie overheen en dan heb je een kleine propagator gaat je lv zo boven de 80%

                              Comment

                              Bezig...
                              X