Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hulp gevraagd 2 de keer mislukt

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: hulp gevraagd 2 de keer mislukt

denk dat het overpotten beter lukt als de aarde nat is , want als de aarde droog is valt alles uit elkaar en beschadig je de wortels
    de rest klopt wel en gwn een btje in het potj knijpen voordat je hem omdraait , mooi je hand erachter houden
    en die aarde kun je zekr gebruiken , zal dr zekr niet veel minder op zijn , heb zelfs aarde opnieuw gebruikt die al een paar dikke weken gebruikt was en die deed het prima , mits het natuurlijk goede grond is , die van mij was van plagron en jah btmix is zekr goed !! gr batssman

Comment

je kan je een luchtbevochtiger kopen... of natte handdoek in je kastje hangen, kijk of vraag aan ervaren kwekers die geven je direct een lijstje
      vol met middelen tegen een te lage LV

Comment

@Pedro en Batssman thnx gasten voor julie reacties zal proberen om te verpotten kdenk datb het zo beter zal gaan dan een kuiltje in de batmix te maken zal het heel voorzichtig aanpakken dat verpotten zal wel lukken zeker denk ook dat ik die aarde opnieuw ga gebruiken zoals jullie zeggen ze is amper gebruikt en van dat verpotten er zal dus altijd ne redelijke klonter aarde aan de wortels hangen en dan gewoon een put graven in batmix en er zo in steken ofzo ? (heb dit nog nooit gedaan nog gezien)

@Ready Set Grow, ik heb ne bevochtiger besteld bij conrad zal hem dank ik vandeweek nog hebben

Grtzz Cannabia
        Last edited by Cannabia; 2 March 2010, 19:36.

Comment

Hoop voor je dat het lukt en dat je plantjes zullen herstellen, laat zeker nog weten hoe dit afloopt, ben wel benieuwd.

Grtjs
          The more I see, the less I know, the more I like to let it go

Comment

Veel suc6 toegewenst dan =D

Comment

Comment

@ Cannabia,

Waarschijnlijk wel de juiste keuze die je maakt, kan je het voorgaande gewoon zien als een valse start en met verse moed, kennis en middelen herbeginnen.

Verpotten is helemaal niet moeilijk. Ik gebruik van die kleine plastieken bloempotjes (waar ik mijn ontkiemde zaden voorzichtig in doe). Na een week of twee weken zie je onderaan dat de worteltjes door de gaten van het potje gaan groeien en dan is het tijd om over te potten. Overpotten doe ik tot aan de lobblaadjes, de plant kan immers wortels aanmaken tot aan dat punt. Maak dat je aarde goed luchtig is in je pot want daar houden wietplanten van. De kleine potjes geef ik enkel water met een plantenspuitbus op de fijnste straal (zodat er geen water op de blaadjes kan komen), spuit wel heel veel keer in die potjes, dat ze zeker niet enkel bovenaan vochtig staan. Verder zet ik de steeltjes in hun eigen schaduw eens ze blaadjes krijgen (is de steel al wat beter beschermd tegen verbranding). Die luchtbevochtiger die je gekocht heb zal ook zeker bijdragen tot een goed resultaat.

Nog gemakkelijker (maar zelf nog nooit geprobeerd omdat ik het gewend ben met gewone potjes en dat gaat goed) zijn van die potjes uit verteerbaar materiaal, die ook niet veel kosten. Je kan die onmiddellijk in de batmix zetten, met in het verteerbaar potje stekaarde. Dat potje verteerd dan vanzelf en dan moet je zelfs niet verpotten. Maar nogmaals, kan je niet zeggen of dit goed lukt want heb het nog nooit geprobeerd.

Welke methode je ook kiest zal zeker duimen dat 't deze keer een succes wordt en moest je iets posten zal ik het volgen (niet dat ik alles weet, maar met meerdere mensen samen weten we meer dan alleen)

Grtjs,

Comment

een maat van mij had ook vn die plantjes die nks meer deden en die stonden in een propegator.... hebben daarna ongeveer drie weken in het donker gestaan in zijn kast omdat ze toch niks deden.. toen hij na die drie weken ging kijken deden het er nog 2 , die staan nu voor zn vensterbank maar groeien ofzo doen ze niet,, echt wazig

Comment

@ Ganja guru

Zo beandel je toch geen dames

Comment

hij dacht die doen toch niks meer dus dan maar stekker eruit he.. en toen wou ie 3 weken later die kast opruimen en toen zag ie dus dat 2 het er nog steeds groen uitzagen, dat had ie ook nie verwacht.. haha

Comment

Comment

Merci, daar dient een forum voor he, kunnen we allemaal een beetje leren van elkaar. Volg je zeker!

Grtjs,

Comment

nog fto's? :p

Comment

Bezig...
                            X