Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Van 't Zaadje naar de Top. Groei- en Bloeitent naast elkaar.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Van 't Zaadje naar de Top. Groei- en Bloeitent naast elkaar.

Korting op 420shop
    Ik heb een Growtent van 120x120x200, hier hangt een 600W HPS lamp in. Ook heb ik hiernaast een hok gebouwd van 70x150x200 waar ik een 250W HPI-T Plus lamp heb hangen, deze is speciaal voor de groei. In de Bloei tent staan op het moment 8 pp. planten in 11 L potten(op 't moment 3e week bloei). In de groei ruimte staan sinds gisteren 8 ontkiemde northernlight zaadjes in de potgrond. (5.6 L)

Ik ben van plan om zo een visuele cirkel te ontwikkelen. als mijn planten uitgebloeid zijn, moeten de zaadjes genoeg zijn voorgetrokken om gelijk de bloeitent in te gaan, van 18-6 naar 12-12. Alleen weet ik niet zeker als ik hiervoor genoeg tijd heb. Het zijn zaadjes van Royal Queen.

Graag hoor ik mensen aan die hiermee ervaring hebben. Zelf ben ik erg benieuwd naar mijn nieuwe 250W groei lamp. want lees eigenlijk alleen dat ze worden voorgetrokken onder tl-licht.

hou jullie op de hoogte. zal binnenkort wel ff een paar foto's plaatsen om jullie een idee te geven hoe t erbij staat.

Ga nu weer zz ff bij ze kijken. P'z

Re: Van 't Zaadje naar de Top. Groei- en Bloeitent naast elkaar.

Ben benieuwd naar je foto's.
    Veel suc6 verder

MvG Izzzz

Comment

gesloten..jpgRechts de bloeitent van 120x120x200 waarnaast een hok gebouwd is van 70x150x200
      opening..jpgOm de tent in te komen moet ik door het groeihok
      3e week bloei..jpg3e week bloei van de 8 plantjes
      3e week bloeier..jpgHier zie je dat deze volop bezig is met de bloei
      filter..jpgBoven het filter zit een opening in de tent >>>
      1e dag groei..jpg160mm flexibele slang is gekopelt met deze ruimte (gat achter de camera)
      toekomst..jpgHier een closeup van 't zaadje...
      Last edited by zaatotop; 4 March 2010, 17:28.

Comment

2e dag groei..jpgDag 2: Hier kan je zien dat er 2 zaadjes zijn uitgekomen, de ene links-voor en rechts-achter.

Comment

haha, goed bezig, serieuze tent heb je wel ^^.

Comment

was ingelogd toen m'n maatie bericht voor me wou achterlaten hahaha...
            Ma ziet d'r idd wel leuk uit tog?!
            .
            Oorspronkelijk geplaatst door Ready Set Grow View Post
            haha, goed bezig, serieuze tent heb je wel ^^.

Comment

ja hoor, zei gewoon dat je een serieuze tent hebt :p

Comment

Gistere een ongelukje gebeurd...

Neem NOOIT katten!!!!
                Ze zijn in t groeihok geklommen, en hebben daar een paar zaadjes uitgegraven..
                Maandag gelijk ma ff wandje bouwen van gipsplaten..

Comment

sukkels maakt dan in 1x goed anti dier greezzzzz ICE tjop

Comment

goed bezig boy's heb gezien ziet er top uit alleen zou ik de zaadjes onder TL licht voor trekken tot stek en dan verderonder 250 watt hpi lamp

greezzz ICE tjop tjop

Comment

Van de 8 norternlight zaadjes zijn er nog 4 over, deze zijn alle vier ongeveer een cm of 3 boven de grond. helaas zijn de andere vier spoorloos verdwenen door een kat!
                      Met de 8 pp's die onder de 600W staan, gaat het Superrrr!!! Deze bloeien allemaal TOP!
                      Ze zijn mooi groot en zitten vol met toppen. Aan sommige planten komen na mijn idee meerdere hoofd-toppen zonder dat deze getopt zijn.
                      Temp. is laatste paar dagen wel iets omhoog gegaan naar ongeveer 29.C, maar luchtvochtigheid zakt weg naar ongeveer 60%
                      hoop dat die nog wel beetje verder gaat dalen na de 40%
                      verwacht eind deze maand begin volgende maand dat de pp's klaar zijn, en dat dan de norternlight's onder de 600W kunnen komen te staan.
                      Zal kijke als k nog een paar mooie foto's kan maken vandaag of morgen...

P'z Toppers!!!

Comment

Ziet er goed uit zaadotop. De hpi lamp doet het bij mij uitstekend maar hou er wel rekening mee dat je plantjes sneller klaar zijn voor bloei. De vertakkingetjes groeien allemaal mooi gelijk me naar het licht en vooral deze van langs onder die onder tl niet altijd willen ontwikkelen doen het zzzzzuper. Eenmaal je plantjes in het bloeihok moeten ze toch nog een goeie 11-13 weken daar staan...
                        Als je gaat groeien onder hpi zul je na 11 weken veel te grote plantjes overhouden die in de bloei monsters zullen worden (zeker NL als je het mij vraagt).
                        Ikzelf werk ook adhv een cirkel zoals jij ze beschrijft maar laat enkele weekjes tussen het naar bloei zetten en terug kiemen.

Grtz $iR
                        sigpic

Comment

Ja idd, k zat ook nog beetje met de tijd totdat het zaadje een goeie voorgetrokken stek wordt. en heb de NLetjes nu een weekje onder de lamp staan en verwacht dat de bloeitent begin april beschikbaar is. NL's zijn dan duz ongv. 4 weken... hoop dat dit genoeg tijd is om ze voor te trekken tot een cm of 30.
                          Tot hoe hoog laat jij ze voortrekken??? en hoelang hebben ze bij jouw de tijd nodig daarvoor???

Met vriendelijke Groet, zaatotop

Oorspronkelijk geplaatst door $ir_Smoke_Allot View Post
                          Ziet er goed uit zaadotop. De hpi lamp doet het bij mij uitstekend maar hou er wel rekening mee dat je plantjes sneller klaar zijn voor bloei. De vertakkingetjes groeien allemaal mooi gelijk me naar het licht en vooral deze van langs onder die onder tl niet altijd willen ontwikkelen doen het zzzzzuper. Eenmaal je plantjes in het bloeihok moeten ze toch nog een goeie 11-13 weken daar staan...
                          Als je gaat groeien onder hpi zul je na 11 weken veel te grote plantjes overhouden die in de bloei monsters zullen worden (zeker NL als je het mij vraagt).
                          Ikzelf werk ook adhv een cirkel zoals jij ze beschrijft maar laat enkele weekjes tussen het naar bloei zetten en terug kiemen.

Grtz $iR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zaatotop View Post
                            Gistere een ongelukje gebeurd...

Neem NOOIT katten!!!!
                            Ze zijn in t groeihok geklommen, en hebben daar een paar zaadjes uitgegraven..
                            Maandag gelijk ma ff wandje bouwen van gipsplaten..
                            Dat lees ik hier vaker (monty heeft hier ok weleens last van) Veel succes met je kweek ziet er iig goed uit allemaal.

Comment

daar lezen we inderdaad geregeld iets over.
                              jammer.

Comment

Bezig...
                              X