Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Van 't Zaadje naar de Top. Groei- en Bloeitent naast elkaar.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Van 't Zaadje naar de Top. Groei- en Bloeitent naast elkaar.

Hoy zaatotop.

Het zal ook zoiets zijn, 4-5 weken. 4 weken voor een snelle groeier zoals NL (misschien zelf nog iets minder) en 5 voor een indica, van zaad tot bloei. De 30 cm klopt daar wel bij hoewel het soms kan zijn door omstandigheden dat ik dat al vroeger doe. In het eerste geval moet je nog heel wat dieven en verkrijg je een mooie SOG. In het tweede geval is de SOG iets minder en moet je meer rekenen op de kleinere vertakkingetjes daarvoor, je oogst waarschijnlijk toch net iets minder maar uiteraard vlugger.
    Het kan allebei maar dat is iets wat je leert met ervaring, ervaring met de plant die je wil kweken en ervaring met je hok en lamp.
    Nooit katten nemen vind ik een beetje sterk uitgedrukt. Nu je het weet moet je je daaraan aanpassen want huisdieren horen niet in een kweekruimte, vooral met het oog op ongedierte die ze meebrengen uit de tuin of van buiten (jij ook aan je kledij en schoenen trouwens...).

Grtz $iR
    sigpic

Comment

Oke bedankt.. ben duz wel redelijk goed begonnen begrijp ik.
      Ik zat er eigenlijk ook aan te denken om een 250W Hps lamp erbij te kopen, en deze dan verwisselen met de 250W Hpi wanneer de plantjes groot genoeg zijn om de bloei in te gaan (aangezien het groeihok ook groot zat is om in te bloeien). Eerst een stuk of 15 zaadjes laten voortrekken onder de Hpi lamp. waarvan er uiteindelijk 9 de tent in gaan en 6 blijven staan (maar onder de Hps ipv. Hpi).
      Zo kan ik ook een beetje experimenteren.. de ene tent 600W en de andere 250W, de ene tent bijvb. wel dieven/toppen en de andere niet. en misschien nog wat met voeding...

Alleen is dit nog maar een idee.. maar misschien heeft iemand hier ervaring mee, en kan dit mij gelijk aan- of afraden.

Tips en Toppen zijn altijd welkom..
      Greetzz Zaatotop

Comment

Comment

Heb weer een paar nieuwe foto's gemaakt...
          Zowel de zaadjes als de toppen zijn goed gegroeid afgelopen week.
          13032010122..jpg

13032010121..jpg

13032010124..jpg

13032010123..jpg

13032010119..jpg

13032010120..jpg
          Last edited by zaatotop; 13 March 2010, 14:28.

Comment

zie er goed uit jongens nog even en roken maar tjop tjop

greez ice

Comment

Pcies Ice!!

Alleen is de luchtvochtigheid iets aan de hoge kant, namelijk 70% momenteel.
              ik heb hier wat aan proberen te doen zoals: afzuiging hoger gezet en ventilator in de tent geplaatst, maar dit werkt helaas niet.
              Kreeg als tip dat ik een potje zout in de tent moet plaatsen, omdat het zout het vocht uit de lucht opneemt.
              Maar eens even proberen duz..
              Verder gaat het prima met de topgroei, net zoals het goed gaat met de 4 norternlights in de groeiruimte.

P'z

Comment

Rijst neemt ook goed de vochtigheid uit de lucht. Meer luchtafuiging zou ook moeten helpen, als de lucht die je aanzuigt niet te vochtig is!
                Als niets help bestaan er ook toestellen die de vochtigheid uit de lucht halen, dit als laatste optie mss.

grtz
                sigpic
                Trixters kweekje

Comment

Oke oke, rijst duz ook... Ga ik proberen.. Thanx Trix

Oorspronkelijk geplaatst door Trix View Post
                  Rijst neemt ook goed de vochtigheid uit de lucht. Meer luchtafuiging zou ook moeten helpen, als de lucht die je aanzuigt niet te vochtig is!
                  Als niets help bestaan er ook toestellen die de vochtigheid uit de lucht halen, dit als laatste optie mss.

grtz

Comment

ivm die luchtvochtigheid, een paar droge handdoeken onder je planten leggen en regelmatig verversen, zou dat ook niet werken? Is maar een idee hoor ik weet zeker niet of het werkt maar lijkt me logisch.

Maar idd zout en rijst werkt ook!

Grote tent heb je daar, use it wisely :p
                    Grtz!

Comment

Tanx Deerriz,

Ga gwn alles proberen, als het werkt is het mooi meegenomen en een weet voor de volgende keer..

P'z Zaatotop

Comment

ziet er erg goed uit !Maar zou toch maar voor een luchtontvochtiger gaan 2e hands op internet ofzo heb je wel voor een prijsje
                        denk niet dat je met rijst en zout veel kunt laten zakken en bij 70% is de kans op rot wel heel groot aan u de keus greets

Comment

Ik hoop dat je geen gelijk hebt wat betreft het zout en de rijst Greensteven, omdat ik op het moment krap bij kas zit.
                          Luchtontvochtigers kosten op het internet ook nog wel gauw 75 euries op het internet.
                          Liggen nu 3 bakken met zout in de tent. en aan de afzuiging is ook het een en ander aangepast.
                          Hoop dat het hiermee beter gaat worden...
                          Maar in ieder geval bedankt.

Comment

Zoooow..

De plantjes onderaan de stam afgeknipt, en de toppen hangen nu mooi te drogen.
                            redelijke opbrengst als ik dat zo zag. maar is natuurlijk nog afwachten tot het droog is..

De Norternlights doen het ook super onder de 250W HPI lamp!!!
                            Kan iedereen zo'n lamp aanraden! de plantjes zijn nu denk ik zo'n 10cm hoog, en hebben een echt hele dikke stam... ook hebben ze een mooie diep groene kleur.

Comment

Dat was het weer...
                              Alle 8 pp's zijn gedroogd, en verder geknipt.. en gewogen..
                              Helaas was het veel minder als verwacht..
                              Had rond de 400 gr. verwacht, maar is maar 162 gr. van over gebleven.

Een beetje te vroeg geknipt, waardoor er weinig van de toppen over is gebleven.
                              Had beter nog een week kunnen wachten voordat ik de schaar erin had gezet... Maarja.. een leer voor de volgende keer zeg ik maar weer.

Heb nu weer een nieuwe ronde draaien..

Check it out!!!

Comment

padvinder wou ik effe zegge want je moet echt effe foto's op die andere zette pik want die nl's zien er heel goed uitvan wie heb je die zaadjes ??? hahaha we boone vanaaf effe weer 1

greez ICE

Comment

Bezig...
                                X