Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e kweek big bang (3x)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

1e kweek big bang (3x)

Korting op 420shop
    Hey allemaal,
    Nadat ik raad gevraagt had op dit forum en van alles hier gelezen heb leek het me leuk om ook een kweekverslag te maken.
    Het is allemaal slecht van start gegaan door slechte voorbereiding maar vooral weinig kennis maar het gaat stap voor stap steeds beter gelukkig hier zijn een paar foto's van hoe het allemaal is begonnen.
    Zoals als je kan zien stond de lamp veel te hoog was het een verkeerd spectrum en was de afzuiging en ventilatie niet geweldig en de grond waar ze in zaten was helemaal niet ok maarja foute zijn er om gemaakt te worden toch?
    Attached Files
    Last edited by hhaannss; 5 March 2010, 12:37.
    Liever een gat in je broek dan een broek in je gat.

Re: 1e kweek big bang (3x)

DSCF1180..jpgToen ik eenmaal wat ging lezen over verlichting ben ik een HPS 400w van philips gaan halen DSCF1181..jpg Toen kwamen alle problemen boven water zetten en kwamen de planten er zo uit te zienDSCF1195..jpgDSCF1198..jpgGrootste oorzaken waren niet voorgespoelde hydrokorrels met een laag zand en potgrond erboven op niet echt een lekkere grond voor een plantje om op te groeien plus dat ik de planten te enthousiast ze water geven had dus nog eens mooi verzopen had ook.

Comment

Na wat schelden en wanhoop gedachtes ben ik op dit forum gaan vragen wat ik zou moeten doen en heb ik goeie tips gekregen en ben ik de planten over gaan potten in cocosgrond en heb ik een betere ventilator gepakt waardoor ik de lamp lager kon hangen en heb ik de plantenjes wat dieper ingegraven zodat ze niet zo raar hoog groeide toen dat klaar was zag het er zo uit DSCF1200..jpgDSCF1207..jpgDSCF1206..jpgDSCF1208..jpg

Ziet er al een stuk beter uit al zeg ik het zelf!

Comment

DSCF1213..jpgDSCF1214..jpgDSCF1217..jpgDSCF1210..jpgDSCF1215..jpgDSCF1216..jpgDSCF1212..jpgVanaf toen ben ik rustig aan water gaan geven heb de lamp nog een stukje lager gezet de ventilator klein beetje meer ampare en jawel binnen een paar dagen zijn de plantje behoorlijk opgeklaard en ben ik door het oog van de naald gekropen.
        Het mooiste vind ik nog van plant nr3(zo heb ik hem genoemd)dat was de plant met die blauwe knijper die helemaal naar beneden hing alsof hij er een eind aan wou maken geloof het of niet dat is de eerste foto die prachtige bos met bladeren!

Comment

Ze zien er inderdaat al wat beter uit zo. Vooral niet te veel water geven het zijn geen moerasplanten . Ik was in het begin ook wat te ijverig met de gieter. Vooral ook je temperatuur op de hoogte van je plantjes in het oog houden. Zorg voor voldoende ventilatie HPS geeft nogal wat warmte.

Neem ook eens de tijd om de elektriciteit veilig op te stellen, en de draden (lusterklemmetjes) lang achter de kast te laten lopen ipv in de kast. Op de eerste foto zie ik je VSA voor de kast op de grond liggen met aan de andere kant van de kastdeur een bak met water... Plaast de vsa aan de zijwand of bovenop je kast zodat er geen ongelukje kan gebeuren, water en electriciteit zijn geen vriendjes!

Veel succes met de kweek. Grtz Trix
          sigpic
          Trixters kweekje

Comment

Nou nu dan wat meer technische zaken over hoe ik alles in mekaar heb steken teneerste geef k me planten gewoon kraanwater dat ik 24 uur laat staan ik bewater ze met een plantenspuit door over de grond wat heen te spuiten(het overbewateren kwam doordat ik met een gieter water gaf).
            PH ja...ik heb een PH meter maar dat ding geloof ik want de helft van de tijd geeft hy gewoon 7 aan wat ik niet geloof maarja eerst even wat sparen en dan ga ik voor een digitale PH en EC meter als iemand een mooie ergens weet te staan op internet voor een goede prijs en goeie kwaliteit hoor ik het graag.
            Verder staan mijn planten in een oude boeken kast waar ik alle planken uitgehaald heb behalve de deurtjes onderin de kast in 2m hoog en iets meer dan een meter breed en een halve meter in diepte ik heb achter in de hoek tegenover de kant van mijn ventilator wat van de achterwand opengezet zodat de warme lucht er makkelijk uit kan stromen.
            Dan over de verlichting mijn planten staan op 18/24 ik heb een 400w phlips sonT+ de lamp gaat om 6uur in de morgen aan(prima wekker!) en in de nacht om 12 uur uit(tijd om te slapen ) als de lamp uitstaat doe ik een gordijn van boven de kast tot onder om de tempratuur stabiel te houden overdag licht het gordijn op de kast.
            Ik heb haakjes aan mijn lampenkap vastgemaakt en aan het dak van mijn kast zodat ik er kettingen tussen kan hangen en de hoogte van de lamp kan verstellen.
            Verder staat er een ventilator recht op me planten gericht met een voltagedimmer op de ventilator zodat ik per 1.5volt de kracht van de ventilator kan bepalen.
            Nou dit was mijn verslag tot hier ik zal binnekort wel weer verslag uitbrengen,ik hoop dat dit verslag mensen helpt die meschien ook de zelfde fouten als my ondergaan natuurlijk zijn tips en advies welkom hier ik heb vast nog een hoop te leren.
            Hier zijn nog een paar foto's van mijn kast,lamp,kettingen voltage dimmertje oh en me bonsai boompjes sorry kon het niet laten
            DSCF1219..jpgDSCF1221..jpgDSCF1220..jpgDSCF1222..jpgDSCF1224..jpgDSCF1223..jpg

Comment

en een foto van de plantjes? lol

Comment

Op mijn 4de post staan de plantjes erby hoe ze het laatste waren de laatste post laat alleen me setup zien als je dat bedoeld.

Comment

Hey een kleine update hoewel plnt nr3 als een trein gaat is er een probleem het is me sinds gister opgevallen dat er een aantal rare vlekjes op 1 van zjn bladeren zit,
                  DSCF1229..jpgDSCF1230..jpgBladprobleem..jpg Ik weet niet wat het is ik weet alleen dat het sinds gister wat groter geworden is en lijkt het verstadig om dt blad weg te knippen?

Comment

DSCF1237..jpgDSCF1247..jpgDSCF1243..jpgDSCF1244..jpgDSCF1245..jpgDSCF1242..jpgDSCF1239..jpgDSCF1241..jpgDSCF1238..jpgDSCF1248..jpgDSCF1240..jpg Zoals je kan zien zijn ze aardig doorgegroeit binnekort gaan ik ze verpotten.De fles ernaast is een 1L fles

Comment

ziek man
                      keep growing

Comment

DSCF1260..jpgDSCF1268..jpgDSCF1253..jpg Ik werd een beetje moe van het fel licht van mijn HPS dus ik heb een kweektentje aangeschaft 1x1x2m was het geld zeker waard 3 dagen geleden verpot in 12L potten nog 4 weken groeien dan ga ik ze laten bloeien.

Comment

Mooi bosje hoor!
                          Ga zo door

Bodahir

Comment

Vandaag heb ik meeldauw ontdekt (geen foto's) ik denk dat de oorzaak is omdat ik de ventilatoren uitzetten s'nachts omdat de RV toch wel laag bleef maarja een extra vennetje tusse de plantjes gezet en de ventilatoren en afzuiger s'nachts aangezet en wat melk water 1/10 over de bladeren gespoten ik hoop binnen een paar dagen het probleem zo op te lossen Alleen vraag ik me af of het kwaad kan als ik mijn grote vent op de planten richt en de bladeren behoorlijk te keer gaan?

Comment

Eyy mate, zal waarschijnlijk geen meeldauw zijn maar gewoon wat kalkneerslag op je bladeren door de goed hoge LV. Had dit zelf ook, zou ff wat foto's gaan uitchecken van meeldauw en vergelijken. Als ik hierboven zo die pics zie zullen ze toch wel al naar de 30-40 cm gaan, wat de hoogste tijd is om ze op bloei te zetten, zeker als je maar 2 meter de ruimte hebt in de hoogte.
                              Het kan totaal geen kwaad de ventilatoren s'nachts aan te laten, als ze dit met de lichten aan ook trekken (qua windsnelheid) is dit met het licht uit ook geen probleem. Probeer hem wel op minimale snelheid te zetten en je zult vanaf nu vaker moeten bewateren met meer ventilatie.

Greetz mate

Comment

Bezig...
                              X