Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Try-out zolder-kweekruimte met 6 stekken, soort onbekend
Je bedoeld de vorm van de top? Daar valt niks raars aan op te merken, wat ik zo op de foto's zie
Ik bedoel inderdaad de vorm van de top, het lijkt wel of er boven op de top een nieuwe top ontstaat. Ik heb hier en daar wel iets gelezen over een tweede bloei-fase maar weet niet waaraan ik dat kan herkennen. Verder ben ik benieuwd of het een aanduiding kan zijn hoe lang de plant nog door moet bloeien voordat ze om kan. Ik wil de laatste twee weken goed in kunnen schatten zodat ik op tijd kan beginnen met het terugbrengen van de voeding.
Re: Try-out zolder-kweekruimte met 6 stekken, soort onbekend
Oorspronkelijk geplaatst door Power FlowerView Post
Het lijkt erop dat de laatste dagen geteld zijn voor deze dames, ergens in de loop van de volgende week zal het licht waarschijnlijk uit gaan en stop ik met watergeven. Ik wil hiermee wachten tot ik ongeveer eenderde van de tricho's amber gekleurd zijn.
laat je dan gewoon het licht definitief uit en geeft geen water en kijkt elke dag naar de tricho's of genoeg amber kleurig is?
en hakt ze dan om wanneer het goed is??
Re: Try-out zolder-kweekruimte met 6 stekken, soort onbekend
Door in het donker zetten gaan je tricho's niet meer verder afrijpen, er wordt enkel nog dat extra meer aan hars (tricho's) geproduceerd om je bladoppervlak maximaal te bezetten. Het is dus aan te raden te wachten met in het donker zetten tot je tricho's de gewenste verkleuring tonen.
Comment