Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gringrow's eerste kweekje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Gringrow's eerste kweekje

Korting op 420shop
    Na veel gelezen te hebben op dit forum dacht ik , waarom zou ik dit zelf niet eens proberen. Is toch voor eigen gebruik. Nu de weed super duur staat. Zo gedacht zo gedaan.

- Enkele zaden gekocht
    soort : 5 x Power Flower (Royal queens) indica - sativa mix
    6 x Bob Marley's best (Sativa)

Zaden waren na 7 dagen mooi ontkiemd , gewoon puur natuur , zaadje in de pot , zakje erover , paar gaatjes erin.
    Kopjes staken al mooi boven. Dan eerste 2 dagen onder 600 watt hps om wat te wennen ( beginnen op het hoogste )
    ongeveer 1.50m van de zaailingen.

Nu gaan ze de 2de week in onder de hps op normale hoogte +- 60 cm.
    medium : 2 L potten met een groei - bloei mix van Canna.
    Temperatuur : 25 graden met lamp aan , zonder +- 22.
    LV : onbekend
    Ph : 5.9
    Kweekruimte is langs de voorkant open , dus geen hok.
    Ventilatie : passief ,
    inlaat : passief
    Circulatie door middel van Fan.

Voorbeeld ruimte : Lengte = 2m , breedte tot aan de rand van witte doek is 80 cm , hoogte is ook 2m

Dit is nu de 2 de week dat de plantjes ingaan. Kan me iemand zeggen of ik goed bezig ben of niet .... kritiek en opmerkingen zijn welkom , tips zeker en vast. alvast bedankt om te kijken. groeten.
    Attached Files

Re: Gringrow's eerste kweekje

Op het voedingsshema van Canna staat da ik al zo mogen Rhizotonic en Terra Vega zou mogen toeveoegen , maar de de grond mix bedraagt 3 weken voeding ?? Iemand tips ofzo. ?
    Please Reply op m'n draadje.
    Nog een vraagje , ik vind dat de planten nogal in de hoogte groeien , en ook wel last van scheefgroei , kan iemand me aub helpen,
    alvast bedankt.
    Last edited by Gringrow; 23 March 2010, 18:01.

Comment

Eyyy mate,

Ik zal voor wat verheldering zorgen: Wanneer je grond voor de eerste 3 weken genoeg voeding heeft (light grond), zeker niet bijvoeden in het begin (gewoon kraanwater met ph van 6,2-6,5). Pas wanneer de dames de vegetatieve groei starten (snelle groei bovengronds) kan je licht bij gaan voeden met de canna vega (start met 2ml per liter en bouw deze elke week wat op). Het duurt namelijk een een aantal dagen voor je ziet hoe de dames op de voeding reageren. Wat je wel kan geven op dit moment is wat rhizo voor de wortelontwikkeling (1ml per liter is voldoende) in het schema staat 4 ml, dit gaat zeker verbranding opleveren. De Rhizo kan je prima meegeven met je voeding (bij de start 1x, zijn ze groter en verder in de vega kan je ook hier verhogen). De Rhizo is naast het ontwikkelen van een goed wortelstelsel ook prima stressverlagen en aangezien de start altijd stressvol is kan het geen kwaad om de dames dagelijks te vernevelen met (1ml per liter) rhizo.
      Cannazym zou ik ook vanaf vega meegeven, gewoon de aangegeven hoeveelheid van 2,5ml per liter kan geen kwaad.

Wat de scheefgroei betreft: geen zorgen maken, ze zijn wat gestrekt en zijn geneigt te bezwijken onder het gewicht of de circulerende fan heb je aan de rechter kan staan waardoor ze wat scheef groeien. Voordat ze omvallen/knakken zou ik ze gewoon overpotten naar de definitieve potten, je hebt de ruimte dus waarom ook niet.
      Hoe staat het met de luchtvochtigheid, deze dient in dit stadium aan de hoge kant te zijn (optimaal 80-90%) met 60% zullen ze het net trekken maar is tressvol voor de dames. Ook gezien de grootte van je ruimte zal het moeilijk worden deze enigzins omhoog te brengen.
      Heb je al aan ventilatie gedacht? Je geeft aan dat de in en uitlaat passief zijn, maar staan ze strakt in bloei hebben ze toch echt een constante aanvoer van vers lucht hebben om de toppen te krijgen waar we allen ons zo op vergapen. Daarnaast zul je problemen krijgen met geur, een koolstof filter is echt een must.
      Je geeft aan dat je 600 watt hps op 60 cm van de dames hangt, dit is in dit stadium veel te dichtbij, minimaal 100-120 cm (gehele duur van zaadling en vegetatief) en ook dan zullen ze niet strekken.
      Om de stammen wat te laten aandikken zul je ze moeten "harden" oftewel sterk maken doormiddel van een circulerende fan op minimale snelheid, dat ze net wat beweging krijgen. De beginperiode zou ik de fan 18 uur aanlaten en wanneer ze sterke stammen hebben 24/7.
      Wil je ze gaan overpotten, kan je ze het beste voor het overpotten, het liefst ook nog een dag ervoor vernevelen met 1ml rhizo, direct na het overpotten weer. Ook dien je de aarde volledig te bewateren tot er water aan de onderkant uitkomt. Vervolgens kan je ze prima een aantal dagen (5-7 voor 11-18liter) laten staan zonder water te geven (afhankelijk van de grootte van de pot) tot ze wat gaan hangen en dan pas weer bewateren, dan heb je de wortels de tijd gegeven om naar water te zoeken en heb je dus meteen een goed wortelstelsel.

Ik hoop dat het voor wat opheldering heeft gezorgd!

Greetz

Comment

Heb alvast je advies opgevolgd Psycho , heb nu de lamp wat hoger geplaatst en wat rhizotonic in m'n sproeier gedaan , ongeveer een 2 ml op een liter. Ook heb ik een kleine circulerende fan erbij gezet waarbij de plantjes nu klein beetje bewegen. en wanneer het licht uitgaat ook de fan uitgaat. BTW , m'n eindmediums zijn 8 L potten. (ALIEN).
        Ik zit momenteel beetje krap , maar heb er ook al aangedacht voor afzuiging + koolstof filter. Misschien zo een slakkenhuis ofzo. De gehele oppervlakte van m'n kamer is toch redelijk groot hoor , in verhouding tot m'n kweekruimte. Kan jij me soms me helpen - coatchen gedurende het gehele proces. Zou ik wel tof vinden. Weet jij soms prijzen van een afzuiging , of enig idee. Omdat de verhouding van m'n kamer tgv m'n kweekruimte zoveel scheelt zou er normaal maar een klein systeem nodig zijn. Of heb ik dit mis. ALvast bedankt voor Reply

Greetz.

Comment

weet je wat..............ik kijk eens mee.................gewoon kijken hoor want op de woorden van goede vriend PSYCHO kan ik niets toevoegen helaas...........maar wens je wel veel succes en met ons samen zal dit zeker wel lukken om er een mooie kweek van te maken................veel succes gewenst.............

@psycho: laat soms ook wat voor mij over he............hahahhaha
          sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gringrow View Post
            Heb alvast je advies opgevolgd Psycho altijd doen......, heb nu de lamp wat hoger geplaatst en wat rhizotonic in m'n sproeier gedaan mooi......., ongeveer een 2 ml op een liter. Ook heb ik een kleine circulerende fan erbij gezet waarbij de plantjes nu klein beetje bewegen. en wanneer het licht uitgaat ook de fan uitgaat.mag je ook 24 uur laten aanstaan hoor, zorg ervoor dat de ventilator niet meteen op de plantjs blaast he....... BTW , m'n eindmediums zijn 8 L potten. (ALIEN).
            Ik zit momenteel beetje krap , maar heb er ook al aangedacht voor afzuiging + koolstof filter.wel doen hoor hahahahhaha.......... Misschien zo een slakkenhuis ofzo. De gehele oppervlakte van m'n kamer is toch redelijk groot hoor , in verhouding tot m'n kweekruimte.je gehele kamer heeft er uiteindelijks niets mee te maken al is je kamer zo groot als een stom voetbalvld.........gaat tenslotte om de binnekant van je kweekkruimte he...... Kan jij me soms me helpen - coatchen gedurende het gehele proces.Zal Psycho naar mijn idee zeker wel doen...hahahahahhhahahha............. Zou ik wel tof vinden. Weet jij soms prijzen van een afzuiging , of enig idee.Kijk eens op de site van alien.......voor een klein setje Omdat de verhouding van m'n kamer tgv m'n kweekruimte zoveel scheelt zou er normaal maar een klein systeem nodig zijn.je ruimte is 80cm x 200 en 200 hoog.......kleintje maar hoor..... neem die op de site van alien van 225 kuub van 80 euro met een diameter van 125 met een bijpassend filtertje dan komt het helemaal goed man........... Of heb ik dit mis. ALvast bedankt voor Reply

Greetz.
            Nogmaals veel succes gewenst...............
            sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

Comment

Vriendelijk bedankt kweker , mooie aanvulling trouwens. Nu ben je officieel mede coach !! heheehee.....
              Ik trek vanavond nog een paar Pics van de plantjes. Stay tuned.

Comment

Zien er netjes uit tog..
                Niet echt achterblijvers ofzo.. maar zie op je laatste foto dat er wat kalk ofzo op je bladeren zit...
                Zou als ik jou was gewoon water bijgieten, rondom de stam... vooral wanneer je de lamp nog aan hebt is het niet verstandig om je blad nat te maken..
                Maar hou je in de gaten.. nice

Comment

ja , die vlekken , had beetje rhizo verstoven op de bladeren , had ergens gelezen dat dit goed is voor de wortelvorming. Dus best de rhizo rond de stam dan. thx Zaat !!

Comment

Hallo beste growers , vandaag nog enkele pics genomen van de dames. Ze leven nog alle 13 dus das al goed. Heb er momenteel nog maar 8 van de 13 kunnen verpotten , wegens te weinig aangekocht. stom van me. De nieuwe mediums zijn 8 L potten met batmix. Heb ze verpot op de manier waarop Psycho het uitgelegd had , zie boven. Omstandigheden zijn nog altijd dezelfde , LV = +- 60 , temp licht : +-25 , temp donker +-22. Grootte +-20cm, hoogte lamp 80 cm. Nu heb ik een vraag wat de voeding + bewateren betreft. De planten staan nu ongeveer een 3 weken in groei. De verpotte dames , hoe lang moet ik wachten om ze terra vega bij te geven , al dan niet nodig ?? (8L Batmix).... en ik geef ze nu ongeveer een 600 ml per plant dagelijks. Psycho ?? I need you're help... en de rest ook natuurlijk. Commentaar en kritiek meer dan welkom. Greetz Gringrow.
                    Attached Files
                    Last edited by Gringrow; 1 April 2010, 20:13.

Comment

Volgens mij kan die lamp wel wat lager hoor. Zaailingen zijn taaie rakkers. Mijn HPI hing op minder dan 40 cm (30-35) maar dat is een 400W en een cooltube.

Aan de andere kant, als alles nu goed gaat, why change?

Je planten staan net in de batmix dus bijvoeden hoeft nog even niet.

Als ze over dag of 10 de bloei in gaan groeien ze nog 2 weken hard door, soms langer. Langer zou ik iet wachten.

Heb je geen HPi?

Gr
                      Buizerd

Comment

Eyyy mate!,

Natuurlijk wil ik je helpen, stuur me voortaan maar gewoon een pm als je met vragen zit!
                        Ze zien er btw stralend uit! Als ik jouw was zou ik het volgende aanhouden gezien de ruimte die je beschikbaar hebt:
                        Potgrootte: voor elke week bloei moet je minimaal 1 liter aarde rekenen: 8 liter als eindpot is te klein aangezien de sativa dominante dames zeker 12 weken in bloei moeten. Een 18 liter pot is ideaal, hoef je om de dag te bewateren en wanneer je ze in batmix overpot hoef je gedurende 6 weken niet bij te voeden, nu dus ook niet. Aangezien het regular zaad is en je eerst het geslacht moet bepalen van de schatjes zou ik ze in de 8 liter laten staan tot je weet hoeveel dames je hebt en deze pot je dan vlak voor de bloei over in de 18l. De dames welke nog niet in 8 liter potten staan zo snel mogelijk overpotten voordat ze root-bound raken en stress krijgen.
                        Voorgroeien met een hoogte van 2 meter: voor sativa's hou ik 30-35 cm aan en voor indica dominante dames 35-40 ongeveer, sativa groeien langer door met langere internode afstanden. Wanneer je ze met deze lengte in bloei zet zul je eindigen met dames van rond de 100-120 cm. Vaak het 3 voudige, net afhankelijk van de omstandigheden.
                        Dus niet bijvoeden voor de komende 6 weken (anders verbrand je je schatjes), alleen afgezuurd water ph 6,2. Overpotten naar 18 liter batmix en op bloei zetten met 30-40cm, de lamp mag je vanaf nu per dag 10 cm laten zakken tot je de 60cm bereikt ; )

Greetz mate

Comment

Kweekruimte is langs de voorkant open , dus geen hok. ????

Hey Gringrow las ik dit goed??? Sta je voorkant dus de 80breedt en de 2m hoog gewoon open?
                          Of sluit je hem wel af met een deur of zwart/wit folie?

Volgens mij moet je hem lucht/licht dicht maken met alleen aanvoers gaten toch?

Grzz

Comment

Bezig...
                          X