Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

pele's santa maria in litlle growbox 250 watt

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: pele's santa maria in litlle growbox 250 watt

Yo manje,
    vanaf wanneer geef jij Green Sensation mee en hoelang?
    Geef je ze ook nog eerst een weekje PK 13-14 mee of is dat overbodig?
    Ik zou het nog eens testen in de nieuwe kweek, helft zoals ik gewent ben, met PK 13-14 dus, en de andere helft met Green Sensation.

Later

Comment

Ganja is my medication , ganja is my cure ;
      smoking marihuana for sure !!!

Comment

Bedankt
        Was zoals het in mijn kopje zat, komt goed

later

Comment

zeg pele, wat geef je dan van voeding de eerste bloeiweken?

Comment

enkel plagron bloom bij deze dames tot week 5 voor geschatte oogstdatum

Comment

Ze zijn lekker aan het bouwen toch , ziet er goed uit lief hoor een klein tentje .

Greetzz GG

Comment

@ Amneeshigh
                je hoort me zeker niet klagen over hun bouwlust en te weten dat deze nog steeds geen booster te zien kregen
                dat het er lief & onschuldig uitziet zo'n klein tentje maakt het net zo geschikt om een kweekje elders dan je thuis te doen , maar ook in de kleinste kamer te huur is er genoeg plaats voor zo'n tentje dus iedereen kan zelf zijn weedje kweken !!!250 watt maakt iets van 55 a 60 euro elektriciteit per kweek van 10 weken ( zonder nachttarief) dus daar moet je het ook al niet voor laten
                nog een 4 tal weken te gaan
                Afb0259.jpgAfb0261.jpg
                Vandaag voelde de potten eindelijk licht genoeg aan om ze terug es water te geven ( langs onderen om die wortels terug gewoon te maken om te werken aka groeien om eten te bemachtigen )
                zoals je kunt zien nog donker groen , wel gekrulde bladeren maar daar maak ik me niet druk in want merk geen verkleuringen op 1 plant na dan die ietsje geler is dan haar zusjes .
                de lamp nu es diagonaal in de tent gehangen en weer wat geschoven met de potten naar goeie gewoonte
                Last edited by pele; 3 May 2010, 19:38.

Comment

leuk verslagje...mooie fotokes... Stek jezelf ?? heb steeds probleempjes bij het stekken. Ik gebruik wel clonex maar't haalt geen kloten uit hihi...
                  Vind dat die 250 het vlotjes doet....

grtttzz
                  Sli Ti Asks Why

Comment

@ slimmentim
                    ja , stek zelf , stek beter !!
                    ER moet een simpele verklaring voor zijn waarom het niet lukt want als je bepaalde principe's respecteert lukt het met 80a 95% van de gevallen!
                    mooi schuin afsnijden op zo'n 10 a15 cm , wat van de schil verwijderen onderaan waar de stek in het medium gaat ,2,5 cm meer dan genoeg ,
                    dit gedeelte onderdompelen in je clonex , even laten uitdruppen en dan de stek in zijn medium plaatsen ( stekaarde of jiffy's of pluggen)
                    de stekken moeten ook wat bijgeknipt worden , bladeren voor derde afknippen zodat niet te veel vochtverlies langs daar kan plaatsvinden tot ze zelf wortels aangemaakt heeft
                    De eerste dagen stekken in propegator houden ,schuifjes dicht en vooral zorgen dat de temperatuur gelijk blijft want warmte is belangerijker dan licht in dit stadium
                    daarom dat ik er voor opteer om de eerste week de neons 24/24 laat branden , niet zozeer voor constant licht maar voor de constante temperatuur !!
                    na 1 week de lv al wat laten zakken en zorgen dat de schuifjes open staan zodat schimmels geen kans krijgen op je stekken
                    last but not least , ik gebruik wortelstimulator dirct na het stekken om het medium mee te bevochtigen en de stekken voor het eerst te vernevelen

Comment

es met de 250 aan ,
                      word tijd dat er steunstokjes komen want nu al bezwijken ze onder het gewicht , gelukkig hebben ze elkaar om op te leunen
                      Afb0265.jpgAfb0264.jpgAfb0262.jpgAfb0259.jpgAfb0263.jpg

Comment

Hoe lang worden die SM's eigenlijk, lijkt me ook wel een lekker soortje om te kweken?

Het viel me laatst op dat bij mij de lamp niet in het midden hangt als de kap in het midden hangt.
                        Ik bedoel dus, de lamp vittinig zit in mijn geval iets meer naar rechts (ligt eraan hoe je hem hebt hangen), en de licht "staaf" (lokkertje) zit ook iets naar rechts in de bulb.
                        Dus kortom het hele zaakje zit iets meer naar rechts, nou wil ik me lamp in het midden hangen, moet ik de kap dus wat meer naar links plaatsen.
                        Nu heb jij een 250W bulb, die zijn meestal iets kleiner, dus minder verschuiving.
                        Ik denk ik meld maar even.

Voor de rest misschien eens proberen, aangezien je een zeer compacte minijungle hebt, onderaan de potten een lichte airflow te creeeren, zodat ze altijd verse lucht krijgen van onderen, goed voor de wortels lijkt mij, en daar waar licht komt zullen ze ook wat blad willen maken. Misschien werkt het misschien werkt het niet, bij mij lijkt het in ieder geval te werken.

Planten en buds zien er al erg goed uit. yum yum

Comment

@ heaven , thx
                          inderdaad een heel lekker soortje , zowel qua kwaliteit als kweekgemak , ondertussen al 2 jaar mama bij bij en ze blijft maar gaan
                          de SM's die ik in mijn bezit heb worden als stek zonder voorgroei nooit meer dan 50 cm ,
                          wat de scheve lamp betreft , niet teveel van aantrekken , de lamp wordt toch met regelmaat es anders gepositioneerd zodat alle es in het sterke licht komen te staan en niet alleen deze waarvan ge denkt dat ze meest gaan opbrengen

de airflow onderaan wordt geregeld door de kleppen van de het boxje onderaan open te laten , het is
                          inderdaad een dichte jungle geworden , nochtans redelijk ingrijpend gediefd en node's verwijderd en toch nog popcornbuds aan het vormen , pfff
                          maar nu laat ik ze gerust , de stress van het dieven zou waarschijnlijk meer schade doen dan goed aan de plant ?

Comment

Hoi pele,
                            Lamp verplaatsen is natuurlijk het meest ideale, vooral wanneer de planten op de zelfde plaats blijven staan.
                            ( de licht bulb was meer algemeen bedoeld, ik heb 76cm lengte, en met de kap in het midden hangende, hangt de "puntbron" (zon is evenwijdig licht) toch +/- 8cm niet in het midden. )

Naar mijn ervaring als de planten redelijk volwassen zijn, en hoe verder in de bloei, des te meer ze volwassen moeten zijn, dan kunnen ze best veel stress hebben. Sommige mensen oogsten ook wel eens in fases, dan zie je ook niet echt veel stress, en bloeit de rest gewoon (iets sneller) af.
                            Toch zal het altijd wel een beetje uitmaken, ik haal in ieder geval hier en daar vaker nog wat weg. Vind ik ook leuk om te doen + ik heb ook nog wat nieuwe potten erin staan, verhoogt, dus dan valt bij mij alles uit het licht onderaan.

Het is wat je wil, als er genoeg voeding in de grond zit maken ze onderaan vanalles aan als je het niet snoeit, naar mijn ervaring meer blad dan topjes.
                            Maar ik "probeer" ze wel de laatste weken met rust te laten.

Van de zelfde moeder al 2 jaar, had het inderdaad gelezen, weer vergeten. Dat is wel netjes zeg. Zolang ze maar goed blijft opbrengen he. Geen zin iin een ander soortje ondertussen?
                            50cm, is wel relaxed, gok ik een niet te hoge soort met een beetje voorgroei.
                            Last edited by heaven; 6 May 2010, 03:34.

Comment

Last edited by pele; 7 May 2010, 13:01.

Comment

kleine week gepasseerd
                                ze potten waren vederlicht dus ze gaan gediend zijn met hun dieet van Green sensation en plagron bloom
                                Attached Files

Comment

Bezig...
                                X