Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

12 x NL#5 , 1xCheese , 1xCheeseAmnesia , 1xDamnesia , 1xNortherLightAmnesia

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 12 x NL#5 , 1xCheese , 1xCheeseAmnesia , 1xDamnesia , 1xNortherLightAmn

Dan moet ik weer een dag langer wachten voor demi water te gaan halen.

Comment

wss idd ph blokkade
      gr batssman

Comment

hey monty spoelen kan zoeizo geen kwaaad, als je kijkt naar de andere bladeren staan ze intens groen, kheb alle mogelijkheden bekeken en het is echt waar de enige uitweg.

Als je alles checkt kom je uit op N, K en Mg blokkage zoals ik het bekeek in je grafiekje van de samenwerking van de verschillende voedingsstoffen kom je uit dat je dan zoiezo een tekort hebt aan Ca (wat meestal samenhangt met een Mg tekort) en nu weet ik dat in de hypro voeding meer dan genoeg N en K beschikbaar is voor de plant Mg en Ca twijfelde ik beetje maar door de toevoeging van epsom salt zou die zekers niet verder achteruit mogen gaan hebben, dus niks meer toevoegen om verdere blokkages te vermijden en es goed spoelen met de juiste ph en de nodige hoeveelheid enzymes

Erna de voeding geleidelijk opnieuw starten

Greetz,
        SF
        Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

Yupp idd fief ga zowiezo spoelen en opnieuw alles opbouwe.

MvG IZzzzz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smoking Fifi View Post
            hey monty spoelen kan zoeizo geen kwaaad, als je kijkt naar de andere bladeren staan ze intens groen, kheb alle mogelijkheden bekeken en het is echt waar de enige uitweg.

Als je alles checkt kom je uit op N, K en Mg blokkage zoals ik het bekeek in je grafiekje van de samenwerking van de verschillende voedingsstoffen kom je uit dat je dan zoiezo een tekort hebt aan Ca (wat meestal samenhangt met een Mg tekort) en nu weet ik dat in de hypro voeding meer dan genoeg N en K beschikbaar is voor de plant Mg en Ca twijfelde ik beetje maar door de toevoeging van epsom salt zou die zekers niet verder achteruit mogen gaan hebben, dus niks meer toevoegen om verdere blokkages te vermijden en es goed spoelen met de juiste ph en de nodige hoeveelheid enzymes

Erna de voeding geleidelijk opnieuw starten
            Ja, ik ben helemaal akkoord met je! Spoelingske doen om weer te weten waar je staat en vanaf doen goed je voeding doseren. Al heb ik vernomen dat het Epsom zout niet het beste is om van je probleem af te geraken aangezien het een zout is en dat in je medium blijft steken. Beter zou zijn om naar de GS te gaan en iets voor Mg te gaan halen, daar bestaan speciale oplossingen voor . Ik vertel er wel bij dat ik zelf Epsom zout gebruik ik vind het niet zo erg eigenlijk

Greetzzz

Jona

Comment

Groeivoeding?
              Zit niet errug veel stikstof in die grond hoor, ik meet geen EC hier, maar kan garanderen dat die zeer hoog is ondertussen.
              Misschien een keer te veel water, hoewel ik daarvan hier ook wenig last van gehad heb (1,2 - 1,5 liter om 2 dagen of 800 - 1000ml per dag bijv, ik kreeg ze moeilijk aan het verzuipen zeg maar. ), dan gaan ze op verschillende bladeren (vaak de bladpunten) behalve bovenaan bladeren geel maken, meestal een wat wit-gelig geel, pastel kleur zeg maar.
              Bij te weinig stikstof krijg je dat ook een beetje, alleen een stuk droger blad, niet pastel geel en vochtig, maar beige-geel en vooral droog!
              Sporen elementen, geen last van te korten gehad hier, alleen in de nerven een beetje te zien tot nu toe voor mij, heb bijna 2-3 weken alleen NPK(6-3-7 ongeveer) meegeven, met af en toe wat bloeivoeding voor sporenelementen (Canna). Na 3 weken vond ik het wel goed met de 6-3-7, en je ziet inderdaad iets verschil in bladeren maar niet veel.
              Waarom heb ik dat meegegeven, omdat ze het nodig hadden, anders werden de bladeren licht en geel.
              Ook omdat ze wat dun ogen en iets te weinig blad gevormd hebben naar mijn idee (tip, ga terug naar de foto's van 3 weken terug)
              Je hebt waarschijnlijk een beetje pech dat er meerdere dingen aan het optreden zijn, je sprak over, TMV en spint, waarschijnlijk heb je gelijk en zullen die niet veel schade aanbrengen, maar misschien zorgen ze wel af en toe voor een vreemd blad, terwijl de rest bijvoorbeeld voeding/pH problemen aangeven. Let op het gemiddelde.

Groets
              dree
              Last edited by heaven; 6 May 2010, 04:35.

Comment

Bezig...
              X