Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Re: Amneeshigh zijn verslag 5x in een scrogg......
Hoi mede kwekers even een korte reactie .
Gister even een bodem monster genomen schrik niet . EC rond de 0,40 en de PH op 6,5.
Ja ik weet die ec slaat werkelijk nergens op maar denk dat door de mix cocos en lightmix er ook niet veel inzit .
De toppen gaan geweldig en geen tekorten , geef ze wel vrijwel elkedag een liter of 3 a 4 op een bak met een ec van 1,4 .
Had wel verwacht dat me ec hoger zou zijn maar ja de planten gaan goed en dat is waar we naar kijken . De fotos post ik even later ivbm mijn toestel ergens vergeten .
Ja maak me er ook niet zo druk over buiz , schrok er eerst wel even van was een aarde monster he geen drain.
Ze staan er mooi bij en heb nog steeds geen tekorten dus ze geen mij goed, als het zo door gaat dan gebruik ik niks anders meer als die hypro buiz. Ben er echt zeer tevreden over.
yo amnees; jawadde maat, echt prachtig en dat met 5 plantjes zo fucking vol dat da net staat, stikjaloers ben ik. volgende kweek doe ik zoals jou of tog proberen
ga je zeker blijven volgen kan hier nog newa bijleren; c ya man
Vandaag weer even wat fotos schieten, en zal ze proberen vanavond of morgen even te plaatsen .
Greetzz GG
Hey Amnees,
Ben benieuwd naar je nieuwe foto's....maar kan je mij en miss andere wat uitleggen over scroggen?
Bijv: Hoelang geleid je de top/vertakkingen over het net en welke laat je gewoon de lucht in groeien,
Of zet je alleen steeds de zijvertakkingen gewoon vast?
Sorry voor misschien deze simpele vraag,maar voor mij is dit nog iets onbekends.
Carlito ik groei ze een weekje of 2 voor onder t-neon , in die tijd worden de planten getopt of fimmen .
Ze zijn dan rond de 20 a 25 cm groot als ik ze op de kuipen zet , mijn net zet ik ook op die hoogte dus rond de 20 a 25 cm.
Vervolgens laat ik alles er eerst even doorheen groeien een cm of 15 a 20 , dan buig en knak ik het een beetje verspreid op het net de hoofdtop bind ik vast . Alles wat nu weer omhoog komt knak en buig ik op me net .
Ik fimm alle uitlopers nog 1 keer en dan een paar dagen later gaat alles op 12-12.
Deze amnesia is wel een vreselijk snelle groeier , dus die moet er vroeg in anders word het te veel.
Hij groeit een week of 3 door op 12 -12 dus in die tijd leg je alles netjes op het net en vul je alles , ik stop een paar dagen voor de groei eruit is met knakken en buigen . Dan zie je en krijg je toppen van rond de 10 a 15 cm een veld vol.
Het onderste blijft fluf , daar doe je niks aan jammer maar daar komt het licht gewoon niet bij .
Als alles een beetje overeind staat span ik er een top net overheen dat geeft straks steun aan de toppen , plus dat je daar nog een beetje een verdeling in kan maken.
En dan tja afwachten .
Hoop dat je er wat mee kunt als je nog wat wil weten vragen .
Comment