Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3 shiva shanti2 ++ 2 WW ++ 3 AF quick one === eerste poging tot kweek!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

3 shiva shanti2 ++ 2 WW ++ 3 AF quick one === eerste poging tot kweek!

Korting op 420shop
    hoihoi,

ik ben jantje en ben nieuw lid , heb me juist voorgesteld in member introduction.
    (http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...aaaai-iedereen!!!!!!)

Ziezo dan kan ik hier OT blijven met info over mijn kweekje:

400W electrolux lamp
    750 m3 afzuig met filter met controller
    geen tent of hok maar gewoon in verloren inham in hoek kamer
    15l potten met plagron royalty mix
    gewoon water ph 7.2
    organicearth bloeivoeding
    lv: 30-40 temp 19-25
    +-2weken voorgroei // sinds 6 april op 12/12

plantjes:
    2 white widow
    3 shiva shanti2
    3 quick one AF ( als testje was benieuw naar autoflower soortjes)

Voorlopig loopt alles beter als verwacht want toen we eraan begonnen wist ik maar 1/100 van wat ik nu al geleerd heb via deze site...
    Heb er nu al spijt van dat ik geen echt hok of tent heb met afzuiging naar buiten maar ja wachten tot na dit rondje en hopen op het beste. Al had ik maar 10gr van een lekker wietje zou ik al blij zijn

resized_P1000920.jpgresized_P1000917.jpgresized_P1000921.jpgresized_P1000918.JPG
    dit zijn de shiva shantis, let op het bladprobleem op detailfoto (alleen op grootste plant)
    Iemand idee wat eraan te doen?

resized_P1000922.JPGresized_P1000924.JPGresized_P1000923.JPG

dit zijn 2 white widows ( op 2de foto top per ongeluk geknakt)

resized_P1000926.JPGresized_P1000925.JPG
    mijn testje: 3 quick one AF in 1 potje

Mijn vraagjes:

1) bladprobleem grootste shiva shanti
    2) grond voor 6w voorbemest , nu +5w : is alleen bloeivoeding van OA goed of moet ik andere suppl en voeding geven?

Ziezo verdere info kan je altijd vragen en ik sta met veel plezier open voor kritiek, opmerkingen of tips van jullie ervaren kwekers!

groetjes

jantje
    Attached Files

Re: 3 shiva shanti2 ++ 2 WW ++ 3 AF quick one === eerste poging tot kweek!

shiva vertoont eerst tekenen van voedingstekort, (vergeling vanuit je punten van je onderste bladeren duid erop dat ze N uit de onderste bladeren trekt om dit bovenin te gebruiken. Zou langzaam starten met bloeivoeding. Niet meteen de volle dosis maar langzaam opvoeren. Geen rede tot paniek maar begint nu wel voeding te vragen.

Grtz

Comment

ok smiley bedankt, nadat jij het zei zie ik het pas zelf.... terwijl ik toch wist dat ik daarop moest letten
      Ik ben dus begonnen met bloeivoeding 2ml/l.

Maar ik meen hier ergens gelezen te hebben dat bloeivoeding weinig stikstof bevat in vergelijking met groeivoeding en op de fles staat 'te gebruiken in combinatie met GROW'.
      Heb ik nu voldoende aan die flower voeding of heb ik ook andere voeding nog nodig?

xxx

Comment

je hebt gelijk met die verhouding , maar je zit al zo dik in de bloei
        dat het geen zin meer heeft en het bevordert ook niet echt de bloei gr batssman

Comment

t is zowiezo maar minimaal bij jou , het tekort , en het is normaal naarmate je verder
          de bloei in gaat , dus niets om je zorgen over te makn , gwn de bloeivoeding geven gr batssman

Comment

Als ik de foto zie neem aan dat je bedoel met de hangende bladeren .

Ik denk geen voeding tekort maar eerder dat je een beetje te nat sta met je plant .

je planten zien er verder heel goed uit een paar een beetje gestrekt maar verder alleen maar lof .

Suc6 gaat wel goed komen .

Greetzz GG

Comment

hey iedereen bedankt voor het actief meedenken en de tips. ik ga het goed opvolgen maar ben wel gerust gesteld voorlopig!

nu heb ik nog een (beginners)vraagje: Ik geef geen afgezuurd water maar gewoon kraantjes water, is er veel kans dat er door ph problemen de planten niet volledig gaan uitbloeien? Anders zou ik nu al paar investeringen doen maar was van plan deze eerste poging af te wachten en te zien wat het zou geven.

groetjes iedereen!!

(ps:Wat een leuke hobby en vriendelijke mede-kwekers hier op het forum!!!!!)

Comment

Als biovoeding gebruik zou ik niet aanzuren , minaralen voeding op die maat potten wel aanzuren naar een ph van rond de 6.0.

Wens je veel suc6 met je kweek.

Greetzz GG

Comment

ok bedankt voor de tip, ik gebruik bio dus komt hopelijk goed.(was trouwens ook GS dat zei dat afzuren ni nodig was)
                  en anders weet ik wat ik anders moet doen volgende ronde.

xxxx

Lien

nieuwe update met fotos binnen 2 weken!(of eerder bij problemen )

Off topic vragenronde: 1) is cannabis rook zo slecht voor planten anders moet ik men dagelijkse ritueel veranderen...
                  2) Ik zie dat velen proberen alle factoren zo optimaal mogelijk te krijgen om zo een maximale opbrengst te bekomen.(1gram/watt) Nu zelf spring ik een gat in de lucht als ik 0.25g/w haal op ons eerste kweekje maar nu mijn vraag: In hoeverre zijn maximale opbrengst en maximale kwaliteit evenredig? Anders gezegd ik streef geen grote oogst na maar zou wel graag lekker wietje hebben?
                  Last edited by jantje; 28 April 2010, 22:46.

Comment

Hey ziet er goed uit daar, de bloei zit er al goed in en de kleur is mooi groen.

Ik zie dat je voeding organisch is dus zoals GG al zegt afzuren is onnodig

1) is niet goed voor de bladmondjes (ze verstoppen ervan), maar denk echt wel dat je zal mogen zoeken om iemand te vinden die nooit een jay`ke rookt bij zen plantjes
                    2) dat ligt eigenlijk recht evenredig tegenover elkaar, hoe beter je plantjes zich voelen hoe meer opbrengst en hoe beter de kwaliteit...

Greetz,
                    SF
                    Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

@fifi: haha bedankt voor de antwoorden! ik ga dus men best nog mogen doen de plantjes te vertroetelen...

ik herinnerde mij plots iets: ik heb deze shiva als test weken geleden proberen te "fimmen" puur door info uit dit forum!

resized_P1000918.JPG

Kan iemand mij zeggen of dit gelukt is want dan zou ik toch wel trots zijn op
                      Anderzijds zoals je ziet zijn de bladeren gekruld en dit is enige plant die dit heeft. eigenlijk ook alleen op de vier toptakken die uit de fimm komen zogezegd. ik dacht eerst te nat zoals amneeshigh mij influisterde maar ben spaarzaam met water en heb hem praktisch laten uitdrogen en nu terug water gegeven en is eigenlijk hetzelfde gebleven.
                      Na verdere opzoekingen op dit forum dacht ik aan te lage luchtvochtigheid??? is vanaf ontkiemen nooit boven 30-40 geraakt ondanks bevochtiger(ook nooit onder) , heb blijkbaar zeer droog huis....

Anderzijds kleine tussentijdse update:

Alles gaat vrij goed zijn gangetje.
                      Die "quick one" heeft zijn naam echt niet gestolen, lekkere compacte opkomende knoppen die al heerlijk ruiken.
                      fotos binnen weekje ofzo

Dank aan iedereen die me helpt en men eerste kweekje volgt!

xxx Lien
                      Last edited by jantje; 2 May 2010, 07:33.

Comment

Je fimmen is heel goed geluk hoor netjes , het blad probleem kan ook temperatuur zijn zet hem eens op een andere plek in je hok of de ventilator even een andere kant op zetten .

Verder ziet hij er goed uit hoor mooie plant .

Greetzz GG

Comment

Haha bingo dat zal het zijn!!! Het is de plant aan de buitenzijde van mijn hok aan de kant van de luchtbevochtiger.
                          Is ook de enige plant die min of meer beweegt door de lucht stroom ervan (koude lucht).

Ik ga dus eens roteren en de luchtinstroom richting zijmuur van het hok plaatsen ipv richting de planten.
                          Dan komt dit hopelijk in orde! Wel echt leuk dat het fimmen gelukt is, je ziet hoe andere shive 1 spriet is.

Amneees , fifi , en alle andere ervaren kwekers die nog steeds de beginners met zoveel enthousiasme helpen:
                          jullie zijn fantastisch en dragen dit forum. jullie zouden 10percent van elke kweek moeten krijgen hier

xxx
                          lien

Comment

Ja dan is dat het met je plant ik heb het eens gehad en let nu heel goed op me luchtstroom en verdeling .

Verder ga zo door ze zijn heel mooi.

Greetzz GG

Comment

Ik zou er niet mee inzitten ze staan erg mooi de plantjes en een echt bladprobleem is het niet, geen verkleuringen in het blad en ze krullen niet vanaf de bladranden dus gewoon aankijken hoe het zich evolueert maar zo te zien na 5 dagan is het niet verergert dus het zal wel stabiel blijven. Voor de rest niet teveel bijvoeden want alles staat nog netjes intens groen.

PS: vergelen van de bladpunten betekent overvoeding maar dees zie ik hier niet in @ smiley

ondervoeding uit zich in het verbleken van nieuw blad eerst.

Greetz,
                              SF
                              Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

Bezig...
                              X