Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3 shiva shanti2 ++ 2 WW ++ 3 AF quick one === eerste poging tot kweek!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 3 shiva shanti2 ++ 2 WW ++ 3 AF quick one === eerste poging tot kweek!

Hier algemene paniek!!!!!!!
    er is iets serieus mis vrees ik.

mijn grootste shiva volledig geel:

resized_P1000929.jpgresized_P1000930.JPGresized_P1000931.JPG

Andere planten ook vanonder gele bladeren....

resized_P1000932.jpgresized_P1000933.jpgresized_P1000936.JPG
    resized_P1000938.JPG dit is men quickone AF

resized_P1000940.JPG dit is de voeding dak nu sinds een week geef 2-3 ml/l in gewoon kraantjes water.

zou het ook te maken kunnen hebben met de potten die heel dicht bijeen staan zodat onderste bladeren geen licht krijgen?

alvast bedakt voor de eventuele tips!

lien
    x
    Attached Files

Comment

Dat je gele bladeren krijgt in de bloei is normaal, je plant heeft wat meer voeding nodig dus gaat ze dit gaan onttrekken uit je bladeren. Niets om je slaap voor te laten. Maar je 3de foto van je post (die donkergroene plant met 1 geel blad) vraag ik me af wat je daar van voeding aan geeft aangezien het me geen tekort lijkt aangezien je plant nog mooi donker staat. Dus in de gaten houden
      Dat de bladeren onderaan het iets minder goed doen -zeker in de bloei- is geen uitzondering, heb ik ook . Ze krijgen ook minder licht zoals je zelf aangeeft.

Greetzzz

Jona

Comment

zoals ik in de chatbox zei, je kan nog wat groeivoeding bijgeven, echter is het normaal dat ze in de bloei alsmaar geler zullen worden.
        vind alleen dat het wat heel erg snel opkomt opeens bij die ene, wat ervolgens mij op duidt dat ie door zen voeding heen is, aan de manier waarop het opkomt te zien toch.
        je zei ook dat je je ph niet meet, geen idee of hangende ph punten een probleem in die richting indiceren, maar als het zo is creert dit ook een probleem bij de opname van voedingstoffen.
        hoeveel water geef je trouwens, daar deden die punten mij nog het meeste aan denken

Comment

Ja Cornolio, das de pH! Had daarover gekeken. Eerst je pH goed stellen en dan zullen we verder praten want voeding en foute pH valt niet te bediscussieren. Zonder fundamenten bouw je geen huis

Comment

Organische voeding jongens dus er wordt geen ph of ec gemeten

De vergeling lijkt me ook net iets te snel te gaan + je nieuw blad verbleekt ook sterk bij die shiva, teken dat je grootste plant er het meest van heeft is dat die de meeste groei geforceerd heeft. Ik zou zeggen geef ze 1 of 2x 1/3dosis groeivoeding mee... Dees komt wel terug dik in orde

Greetz,
            SF
            Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

haha bedankt iedereen!!!
              fifi ik ga dat doen een beetje groeivoeding bijgeven. Vooral omdat het eigenlijk letterlijk op de bus staat dat je de voeding moet gebruiken SAMEN met groeivoeding ipv eerst groei en erna bloei. Heb ik volgens mij fout geinterpreteerd.
              Buiten die grootste shiva valt het eigenlijk allemaal wel mee de vergeling vooral nu dat ene gele blad van de white widow is vanzelf afgevallen.

groetsjes en tot snel

xxx lien

Comment

gegroet iedereen!!!
                kleine update:

Alles gaat zeer goed zijn gangetje, tot mijn vreugde!
                Was verbaasd hoe snel vergeling van bladeren kan ontstaan een weekje geleden maar dat probleem begint zich op te lossen.
                Niet dat gele bladeren terug groen worden maar nieuwe bladeren zien er mooi uit en verdere vergeling is volledig gestopt.
                Ook waren het de bladeren die bij de meeste mensen hier "gediefd" worden die het meeste getroffen waren en heb ze dan ook weg gehaald.
                Hoe ik het voorlopig heb proberen op te lossen, geen tijd gehad om naar growshop te gaan:
                Had ergens gelezen over compost thee en heb hetzelfde geprobeerd met overschot van royalty mix met paar korrels npk 10/3/3 erbij...
                Verder ook nog bloeivoeding toegevoegd. Na ph gemeten te hebben (6.3) dit vreemde mengsel aan men plantjes gegeven.
                Denk wel dat het niet ideaal is maar hopelijk blijven ze verder in positieve zin evolueren!
                Binnen paar dagen nieuwe pics met hopelijk weinig geel op!

xxx

Lien

Comment

Zo blij dat ze wat beter gaan ben benieuwd naar je fotos .

Greetzz GG

Comment

Hey Jantje je mag die bladeren de volgende maal gerust laten hangen, de plant haalt de laatste voedingsstoffen uit die bladeren en gooit die dan af..
                    Je eigen mengsel lijkt me ook wel goed gevonden door die 10/3/3 erbij is het een goeie N booster en je kan die gerust nog enkele malen bijgeven.

Greetz,
                    SF
                    Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

Zoals Fifi zegt.
                      Ik ben niet zo'n voorstander van dieven. Je neemt gewoonweg delen van de plant weg waar ze reeds energie heeft ingestoken. Enige voordeel naar mijn mening is dat het beter verlucht als je gaat dieven, en je krijgt 1 hoofdbud die dan weer makkelijk te knippen valt. Hoe meer bladeren hoe meer buffer je hebt voor je plant .

Dat mengsel met je N (stikstof) is goed geschikt voor de groei, in de bloei zou ik dat niet meer geven (mocht je dat van plan zijn ). In de bloeitijd heeft je plant wat meer P en K nodig (Fosfor en Kalium).

Over je gele bladeren: Je moet eigenlijk niet kijken naar de nieuwe bladeren want die zullen echt bijna altijd groen zijn, het gaat om de laag bladeren (de node) boven je laag die geel geworden is, als die laag er net boven gelijk blijft qua kleur zit je goed. Je plant gaat als het ware van onder naar boven voeding uit je bladeren gaan trekken, laagje per laagje. Zo kan ze nieuwe -mooie- blaadjes produceren bovenaan de plant

Greetzzz

Jona

Comment

hey heren fifi en jona,

dank je voor het advies, ik zal in het vervolg er proberen af te blijven! Ben alvast blij dat ze (voorlopig) niet verder geel worden.
                        @jona: was juist de bedoeling een beetje 'groei'voeding bij te geven daar ik dat nooit gegeven heb na advies van de growshop dat royalty lang genoeg meeging. Gebruik wel degelijk bloeivoeding normaal.

xxx Lien

Comment

Ik denk dat het een beetje elk z'n mening is maar die van Fifi is volledig dezelfde als die van mij. Je hebt evenveel mensen die er compleet anders over denken hoor. Maar volgens mij is het niet zo moeilijk om te begrijpen dat je je plant als het ware 'gehandicapt' gaat maken door het een en ander af te knippen.

Je advies van je growshop is goud waard dus volg dat maar indien mogelijk . De eerste 2 weken, nadat je 12/12 gezet hebt, groeit je plant nog enorm veel en gaat ze veel stikstof nodig hebben voor bladaanmaak en dergelijke, dus dan komen wel eens zo'n tekortjes opzetten.Wat groeivoeding tijdens de groeispurt kan dus geen kwaad, erna is het niet echt nodig

Greetzzz

Comment

goedeavond iedereen,

Naar mijn bescheiden mening gaat het wel vrij goed met de plantjes.
                            Ze zijn duidelijk gestopt met groeien en toppen worden dikker en zeer plakkerig.
                            Ook vormt er zich een mooi sneeuwlaagje op de blaadjes aan de toppen.
                            Verdere vergeling is gestopt maar vooral grootste plant is niet zo mooi groen.

Ik heb geprobeerd close up pics te nemen maar dat lukt niet met deze cam en het licht aan.(ik heb hier ergens gelezen dat ze verplaatsen voor pic de plant al kan stressen...) Morgen leen ik even nikon d90 van men pa, hopelijk geeft dat betere pics.
                            resized_P1000978.JPG ( overzichtje van het veldje)
                            resized_P1000971.JPG (enigste scherpe foto....)

Verder sta ik nog steeds open voor julie reacties, tips, advies en kritiek!

xxx Lien

ps: ik was eerder verkeerd over hoelang ze al in bloei zijn. Ik vernam maar pas dat niet datum op 12/12 telt maar vanaf eerste bloeiverschijnselen. dus nu exact 37 dagen bloei. iemand schatting hoelang ze nog moeten?
                            Last edited by jantje; 16 May 2010, 23:50.

Comment

resized_P1000984.JPGresized_P1000983.JPGresized_P1000988.jpgresized_P1000982.JPGresized_P1000986.jpgresized_P1000985.jpgresized_P1000987.jpg

Comment

Ze gaan goed alleen de eerste foto krijgt teveel water, of de ph klopt niet ,

Greetzz GG

Comment

Bezig...
                                X