Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 x Jamaican Pearl zaai

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    4 x Jamaican Pearl zaai

    Korting op 420shop
    2 weken na het zaaien komen ze op.
    Attached Files

    #2
    Re: 4 x Jamaican Pearl zaai

    Door het mooie weer van de afgelopen paar dagen schieten ze lekker op! Dit is 2 dagen later, 2,5 week na het zaaien. Gelukkig komen ze alle 4 op.100_1521.jpg

    Comment


      #3
      Re: 4 x Jamaican Pearl zaai

      Door het donkere weer van de afgelopen dagen ben ik toch maar lampen gaan gebruiken. Dat gaat prima. ik heb echter problemen met 2 van de 4. Die hebben rare blaatjes en op 2 lobbladeren en 2 normale bladeren na gebreurt er verder niets. Er zit wel een heeeel klein knopje tussen de bladeren. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Is het verloren zaak?

      100_1524.jpg100_1526.jpg100_1527.jpg100_1532.jpg
      Last edited by FacemyAce; 8 May 2010, 13:58.

      Comment


        #4
        Re: 4 x Jamaican Pearl zaai

        Zeker geen verloren zaak. Je verteld je eigen antwoord al. Door het slechte weer en nu onder de lamp. Plant raakt daar even van in de stress. Verandering temp en licht. Verder is het zo dat als ze bovengronds stilstaan ze ondergronds bezig zijn. Ik zou me niet al te ernstige zorgen maken en ben spaarzaam met je water. Fout een is nu te veel water willen geven. Vochtig en niet nat. En ja beetje gedult. Aan je lange kiemtijd te zien hebben ze eerst ook veel te koud gestaan lijkt me zo.

        Comment


          #5
          Re: 4 x Jamaican Pearl zaai

          Hey Monty, bedankt voor je antwoord. Daar was ik al een beetje bang voor. Iets te enthausiast met de vensterbank ontkieming door het mooie weer...
          Ik ga je advies opvolgen.

          Comment


            #6
            Re: 4 x Jamaican Pearl zaai

            Met de Philips tornado spaarlamp en een warme ruimte gaat het nu stukken beter. Ik heb ze vandaag verpot op 1 na (vensterbank foto). 2 van de meiden hebben niet meer besloten om in het midden door te goeien maar zich te gaan vertakken. Erg vreemd maar ik geef ze een kans.
            Ik heb ze verpot in een aarde mix van potgrond, bloedmeel, beendermeel en kalk. Ben zuinig geweest met het bloedmeel. Bij het verpotten heb ik een voorzichtig in de wortels geknepen. Dit stimuleert de wortelgroei en resulteer weer in een betere voedselopname.
            Nu weer onder de lamp bij gebrek aan zon hier (zeemist, bah!). Zo nog een pot halen om de laatste te verpotten.

            100_1555.jpg100_1556.jpg100_1557.jpg100_1558.jpg100_1560.jpg

            Comment


              #7
              Re: 4 x Jamaican Pearl zaai

              Te lang geleden dat ik gepost heb. I have been busy!
              De 2 die in het midden niet wilde verder groeiden hebben het niet gered. Dat werden 2 miezerige dingetjes. Helaas, volgende keer meer licht dus in het begin!
              De 2 overgebleven planten zijn naar het balkon verkast waar ze door het mooie weer zeer mooi zijn geworden!

              100_1682.jpg

              Comment


                #8
                Re: 4 x Jamaican Pearl zaai

                Flink gegroeid, hihi staan wel ook flink in het zicht zo op je balkonnetje.

                Grtz

                Comment


                  #9
                  Re: 4 x Jamaican Pearl zaai

                  Net terug van vakantie. Ik heb een kennis de plant water + voeding laten geven tijdens mijn afwezigheid. Het wordt een monster! Ik kan zelf bijna niet meer op mijn balkon zitten...
                  Wil eigenlijk wel dat hij nu gaat bloeien maar heb geen goede ruimte om een plant van deze grote 12/12 donker/licht te geven. Dus dan maar puur natuur. Ik denk overigens dat mijn topic nu beter bij de buitenkweek verslagen kan staan. Weet iemand hoe ik dat kan regelen?

                  100_1826.jpg

                  Comment

                  Bezig...
                  X