Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rookie kweekt 5XPP in een SecretJardin tent, 600watt, BioBizz aarde&voeding

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Rookie kweekt 5XPP in een SecretJardin tent, 600watt, BioBizz aarde&voeding

Korting op 420shop
    Hallo,

Ik ben al iets meer als zes weken bezig met een kweekje van 5 PP stekkies en het gaat tot nu toe naar mijn mening aardig lekker voor de eerste keer.

Even wat info.
    Ik heb een SecretJardin tent met Philips VSA en son-t pia 600watt met digitale Timer van de Praxis, een boxed afzuiger van ik denk 500m3 en ook een koolstoffilter, mijn inlaat is passief via een slang die dicht bij een open raam staat en ik doe altijd een klein kiertje open aan de zijkant van de tent als de lamp aanstaat. De uitlaat gaat via een slang boven uit de tent, gericht naar een ander raam die ook op een kier staat.

Ik heb de 5 pptjes op BioBizz AllMix staat in 18liter potten, ik heb ze eerst 24 dagen laten voorgroeien op 18/6 en in die tijd heb ik ze twee keer gefimmed, na ongeveer 10 dagen en na ongeveer 20 dagen, dan nog 4 dagen groei en in dan in de bloei.

Na de eerste paar dagen onder de lamp kwam een vriend van mij met vroegere ervaring even uit nieuwsgierigheid kijken en ontdekte gelijk aan de onderkant van de bladeren spint eitjes, het blad van boven had ook lichte stipjes aan de bovenkant van het blad.
    Dus gelijk naar een growshop gegaan en het hier niet aan te raden middel Vertimec meegenomen, aangeraden door de growshop. Hij zei dat het al vermengt was en het flesje van ik denk 100ml was goed voor 5liter water.
    Thuis aangekomen heb ik een maatbeker gevuld met water een een gedeelte vertimec en heb de stekkies met bladeren en al onder gedompeld.
    Vier dagen later kwam die vriend weer even kijken en tot onze verbazing liepen er een paar spintmijtjes onder het blad, dus nog een keer gedompeld en de oude bladeren verwijderd.
    Sindsdien geen spint meer gezien, dus laten we hopen dat ze zijn uitgestorven.

Waar ik me wel aan irriteer zijn een paar van die kleine zwarte vliegjes die onder bij de aarde zitten en ook wel op de plant. Ik heb al een plakstrip voor insecten opgehangen maar dat help ook niet echt.

Ze staan dus nu 21 dagen in de bloei en het ziet er heel mooi uit, al vind ik zelf.
    Het fimmen is geloof ik goed gelukt dus het tentje staat aardig vol met mooie bloemetjes en ze beginnen al een lekker geurtje af te geven.

Ik heb van BioBizz Grow, Bloom en TopMax voeding en ben begonnen met voeden vanaf de bloei volgens het schema van BioBizz, ik heb alleen op bloei dag 17 een eetlepel bitterzout aan 10liter water met voeding toegevoegd omdat ik had gelezen op Uk420 dat de AllMix vrij arm is aan Magnesium.
    Ook ga ik met voeding het schema van oldtimer1 op UK420 volgen.

Hij zegt dus dat je eigenlijk alleen grow, bloom en bitterzout nodig hebt en het BioBizz schema volgt totdat je bruine pistels ziet en dan ga je over op 2ml/l grow en 1ml/l bloom, dit voor een betere smaak van je wiet en een beter brandende joint.
    Bij mij gaat het ook om kwaliteit en niet om kwantiteit, dus vandaar.
    Nu had ik al TopMax gekocht dus ik zal dit ook blijven gebruiken volgens schema van BioBizz, weet alleen niet of ik die ook moet afbouwen tegen het einde van de kweek.

De temperatuur is redelijk onder controle, lamp aan niet boven de 28, lamp uit niet onder de 20.
    Mijn lamp staat aan van 22:00 tot 10:00
    Ik merk wel dat afgelopen dagen met het warme weer de afzuiger op 100% moet werken om het onder de 30 graden te houden, ik hoop dus dat het nog ff onder de 20 graden blijft buiten voor de komende weken, anders moet ik aan een andere oplossing ga denken met lucht aanvoer.

Ik gebruik geen EC en PH meter maar ben wel van plan dit binnekort aan te schaffen. Ik zag op Ebay een PH en EC meter tezamen voor ongeveer 38 euro.

Iemand hier ervaring mee?

Ik zal wat foto's plaatsen die ik heb genomen vanaf ongeveer 2 weken groei.

Commentaar en opmerking zie ik graag tegemoet.

Veel kijk Plezier
    Last edited by Mazzo; 1 May 2010, 13:57.

Re: Rookie kweekt 5XPP in een SecretJardin tent, 600watt, BioBizz aarde&voe

DSC00913.jpgDSC00916.jpgDSC00917.jpgDSC00918.jpgDSC00921.jpgDSC00922.jpgDSC00923.jpgDSC00927.jpgDSC00928.jpgDSC00929.jpgDSC00930.jpgDSC00932.jpgDSC00936.jpgDSC00940.jpgDSC00941.jpgDSC00942.jpgDSC00948.jpgDSC00946.jpgDSC00945.jpg
    Attached Files
    Last edited by Mazzo; 2 May 2010, 11:53.

Comment

DSC00951.jpgDSC00952.jpgDSC00972.jpgDSC00973.jpgDSC00978.jpgDSC00979.jpgDSC00982.jpgDSC00997.jpgDSC00995.jpgDSC00994.jpgDSC00991.jpgDSC00990.jpgDSC00988.jpgDSC00986.jpgDSC00984.jpg
      Last edited by Mazzo; 2 May 2010, 12:00.

Comment

Lekker vol tentje man gaan goed mooie pptjes hoor lekker stevig worden mooie volle toppen .

Greetzz GG

Comment

he mazzo, ik dacht laat ik ook eens even bij die van jou kijken.
          die gaan heel mooi, lekkere dikke toppen. ziet er heerlijk uit.
          hoe lang ga je ze laten bloeien?

greetz

Comment

Hey boertje leuk zo je interesse en bedankt voor de complimenten.
            Ik dacht ze te oogsten wanneer de trichos 50/50 milky/amber zijn, wil binnenkort is een goedkoop USB Microscoop aanschaffen.
            Mijn eerste keer dus hoelang weet ik niet, geloof dat PP 8weken bloei nodig heeft of vergis ik me daar in.

Groetjes Mazzo

Comment

Mazzo een veel gemaakte fout is oogsten naar het aantal weken komt nooit goed dan , kijk naar je plant een goede afgebloeide PP heeft echt 9 a 10 weken nodig en geloof me dan heb je een knalharde en lekkere PP en veel gewicht dat maakt hij in de laatste weken eerder oogsten kost echt veel grammen .

Veel suc6 als dit je eerste keer is dan ziet het er geweldig uit kan niks anders zeggen .

Greetzz GG

Comment

Hey Amneeshigh bedankt voor de tip, dus ik moet niet voor 50/50 milky/amber gaan zeg jij maar langer laten doorbloeien? Ik had dat dat namelijk hier in dit forum gelezen, kan me voorstellen dat dat per plant verschilt.

Groetjes Mazzo

Comment

Amber en kijk goed naar de alle planten scheelt je veel in de weegschaal .

Hij moet meestal 9 week of en paar dagen langer .

Greetzz GG

Hee ik had niet eens gezien dat je op biobizz zat echt dat is de beste biovoeding die je maar kan krijgen , als iemand bio wil voeden raad ik altijd biobizz of Ghe aan dat zijn in mijn ogen de baste voedingen die je kan hebben .
                  Last edited by Amneeshigh; 1 May 2010, 18:13.

Comment

kan iemand een keer een filmpje maken voor my van dat fimmen. of iemand heeft al ene filmpje. zou dat graag willen zien.

Comment

Hier een video van youtube en een foto met uitleg, ik zelf heb het groeischeutje met de nagel van mijn duim en tussen mijn wijsvinger voor twee derde eraf gehaald. Ook moet je wachten totdat je vier a vijf internodes hebt, dat heb ik gedaan, en dan na ongeveer een week kun je weer fimmen of toppen. En lees natuurlijk hier even het topic door over toppen, dieven en fimmen van een plant.
                      Alle informatie voor beginnende kwekers. Lees de basis door, stel je beginners vragen of maak een nieuw topic aan met informatie voor beginnende kwekers.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

fimmen&toppen-uitgelegt.jpg

Last edited by Mazzo; 1 May 2010, 18:53.

Comment

En het fimmen.

Greetzz GG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mazzo View Post
                          Hey boertje leuk zo je interesse en bedankt voor de complimenten.
                          Ik dacht ze te oogsten wanneer de trichos 50/50 milky/amber zijn, wil binnenkort is een goedkoop USB Microscoop aanschaffen.
                          Mijn eerste keer dus hoelang weet ik niet, geloof dat PP 8weken bloei nodig heeft of vergis ik me daar in.

Groetjes Mazzo
                          ja wat eigenlijk al gezegd wordt, naar je planten kijken.
                          als je vroeg oogst wordt je high en als je wat langer wacht wordt je echt zwaar stoned. ik neem aan dat je dat als stoner wilt, als je stoner bent natuurlijk

Comment

Hey boertje,

ja ik ben zeker een stoner, heb altijd wel van die witte wietjes gehouden, maar wil volgende keer wel eens een haze proberen, vriend van me had laatst een lemon haze en een amnesia haze in amsterdam gekocht en dat was ook zeer smakelijk moet ik zeggen, alleen heb ik er geen 9 euro de gram voor over, dus een goede reden om ze zelf eens te kweken.

Grtz Mazzo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mazzo View Post
                              Hey boertje,

ja ik ben zeker een stoner, heb altijd wel van die witte wietjes gehouden, maar wil volgende keer wel eens een haze proberen, vriend van me had laatst een lemon haze en een amnesia haze in amsterdam gekocht en dat was ook zeer smakelijk moet ik zeggen, alleen heb ik er geen 9 euro de gram voor over, dus een goede reden om ze zelf eens te kweken.

Grtz Mazzo
                              het is natuurlijk helemaal geweldig om je eigen soortjes te kweken. 20%thc gehalte minimaal
                              heb je trouwens alweer een paar foto's? ben benieuwd hoe ze het doen.

Comment

Bezig...
                              X