Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Rookie kweekt 5XPP in een SecretJardin tent, 600watt, BioBizz aarde&voeding
Re: Rookie kweekt 5XPP in een SecretJardin tent, 600watt, BioBizz aarde&voe
LOL wat een figuur , als de puntjes van het blad omlaag gaan staan ?
door ph problemen , word ook wel the claw genoemd , monty beschrreg het eerder in een verslag van jehsd
maja komt goed
gr batss
kon van de week geen foto's maken. was druk maar zal vanavond echt wat schieten. hehe.
hoe gaan die van jou eigenlijk? al een beetje gegroeid? vast wel want onkruid groeit altijd en overal.
heb jij trouwens ook al weer nieuwe plaatjes geschoten? ik vind het wel leuk dat we bijna het zelfde soortje hebben en dat we gelijk op gaan qua bloei.
Hallo allemaal,,
Gisteren had ik mijn PH en EC meters ontvangen en dacht vandaag, laat is meten wat de waardes zijn.
Kraanwater zonder voeding had een PH van 7,5 en een EC van 0,2
door toevoegen van 1ml/l Bio Grow, 3ml/l Bio Bloom en 1ml/l TopMax kwam ik uit op de waardes: PH 6,5 en EC 0,9
Ik vind die PH nu ok, denk alleen als ik volgende week naar 4ml/l Bio Bloom en 4ml/l TopMax ga dat die PH onder de 6.5 gaat uitkomen, is dit niet erg of zeggen jullie dan PH+ gebruiken?
De EC vind ik ook een beetje laag, of is dit goed? Ik hou gewoon het schema van BioBizz aan, iemand hier een verklaring voor?
Boertje bij jou was de EC 1.9 laatste keer, dat is meer dan de helft verschil, of is dat het verschil ook met aarde en hydro dat je met hydro met een veel hogere EC werkt?
Volgens schema moet ik volgende week in 1 keer van 1ml/l TopMax naar 4ml/l en 4ml/l Bio Bloom, dat zal de EC behoorlijk omhoog gooien denk ik.
Moet ik die TopMax niet in 1 week opbouwen of gewoon in 1 keer van 1ml/l naar 4ml/l ?
Ze stonden er nog steed heel mooi bij vandaag, ik heb wel ff de Buds die wat begonnen te hangen van het gewicht wat vast gezet en wat kleinere budjes onderin wat omhoog gebracht op 1 plant na want mijn bandjes waren op.
Ik zal van de week nog een paar foto's maken voor een update.
mazzo, jij kweekt toch op potgrond? als je die nieuw hebt gehaald hoef je de ph en ec niet te meten.
gewoon wat op de fles voeding aangegeven staat gebruiken.
en je kan je potgrond dan ongeveer 3 keer gebruiken en dan vervangen. dan hoef je dus eigenlijk nooit te meten.
maar het kan natuurlijk nooit kwaad om je daar in te verdiepen
btw die planten van jou gaan echt razendsnel.
mooie dikke toppen al. o en ik las een stukje terug dat je nog niet wist of je van de zomer ging kweken.
ik heb misschien nog wel een idee. een paar cooltube lampen. ik heb er zelf ook 1 en ik moet bijverwarmen anders heb ik de zelfde temp als s'nachts.
kan dus een optie zijn.
hey Mazzo,
even je verslag doornomen.
heb net ook m'n eerste kweek afgerond met de biobizz voedingslijn.
bij deze kweek ontdekte ik ook dat m'n ec meter opvallend lage waarde's weergaf.
net als de ph meter.
heb er even wat opzoekingswerk naar gedaan en kwam tot de ontdekking dat biologische voeding moeilijk te meten valt met een ec meter.
net als de waarde's van je ph die extreem kunnen verzuren(dalen) na toevoeging voeding.
met de biobizz is het niet nodig nog af te zuren of je ph te regelen,naar wat ik eronder versta doet de voeding dit zelf.
ze raden je dan ook aan om hun schema te volgen,de voeding regelt de ph en de ec blijft laag,ze beweren een goede opbrengst met lage ec.
zal je even een stukje meegeven die ik heb gevonden over biobizz,het is een mailcontact tussen een kweker en biobizz/
BioBizz: Feit is gewoon, dat als je met een Ec meter Biobloom geeft, je dosering hoger uitvalt dan wij aanraden. Als je het prettig vind om je meter te gebruiken: gebruik hem dan om te meten en te zien dat je met een lage Ec toch een mooi resultaat bereikt ! Je hoeft het niet te geloven, als je graag meer Biobloom wilt geven, wie zijn wij om je daarvan te weerhouden?
In het kort een paar verschillen tussen Biologisch, en Biomineraal/synthetisch:
- Synt/Biominerale voeding dient meteen opgenomen te worden door de plant, dus: de pH moet optimaal zijn voor opname, de voeding is pH neutraal (7,0) en heeft een andere conductiviteit (heet een andere electrische lading) dan Biologische voeding.
- Biologische produkten worden voor 40-50% direkt opgenomen, de rest blijft in de aarde achter, en begint de aarde te bewerken. Het activeert en verbeterd de aanwezige voedingstoffen en bacterie leven in je substraat. Een oude slogan van ons was dan ook"Wij voeden het substraat, en het substraat voedt de plant"
- Biologische produkten zijn alles behalve pH neutraal, ze zijn zelfs behoorlijk zuur (Topmax heeft een pH van 4,5, Biogrow 5,5) Als je Biobizz gebruikt, verzuur je dus je substraat op natuurlijke wijze Allmix heeft een pH waarde van 6,5. Met Biobizz voeding, zonder af te zuren met pH-, bereik je uiteindelijk een waarde van rond de 5,8-6,0 in de Allmix (enAllmix heeft ook nog eens een Ec van 2,4 in het begin). Lekker toch? we begrijpen dat mensen alles meten in hun vat, maar zou het eigenlijk niet zo moeten zijn dat je meet in je substraat? Daar staan tenslotte je plantjes in !
Kweker: Moet de ph naarmate de weken voorbij gaan naar de 6,5 voor een betere opname van de sporenelementen?
BioBizz: De Fulvide zuren in Topmax regelen dat voor je. Een fulvide monecuul kan zo'n 60 sporenelementen "opnemen" voordat het door de wortels geabsorbeerd worden. En zoals boven vermeld, de pH waarde in je aarde helpt hier ook bij. Als je perse af wilt zuren (vooral voor mensen met slecht water, met een pH van 8,0 of hoger, soms wel 10,0 in Engeland) gebruik dan citroenzuur of azijn, das een stuk biologischer dan phosphor -of salpeter zuur.
Kweker: Mag ik de bio bloom en bio grow producten op deze manier gebruiken ?
BioBizz: Deze vraag begrijpen we even niet helemaal, je verwijst naar de pH van 6,5 bij de Topmax? Ook hier geld hetzelfde verhaal als hierboven. Pak gewoon de dosering die we aanraden. Gebruik je meters voor het aloude gezegde "meten is weten" we raden iedereen altijd aan lekker veel te meten, zodat je beter kunt bepalen waar het goed/fout gaat met je plantjes. Kweker: Nee ik bedoel meten op ec en dan geven, ds zonder op de 2-5 ml per liter aan te houden.
BioBizz: Dan geef je een te hoge EC beter is een lagere EC aan te houden dat is beter voor de plant en beter voor de grond. de resultaten kunnen ook verschillen.
Kweker: Wat meet mijn EC meter in jullie oplossing ?
BioBizz: Biogrow en Fishmix laten je een Ec zien van rond de 1,3 tot 1,8 5 ml per liter Biobloom geeft een Ec van rond de 0,6 5 ml per liter
Kweker: Wat is de mening van BioBizz omtrent het meten van de EC in jullie biobloom ?
Bio Bizz: Meten om te weten, daarna gewoon de dosering aanhouden, of als je ons niet gelooft, doe dan maar gewoon nog wat minder in plaats van wat meer!Je geeft nu te veel dat kost je extra voeding wat leidt tot een grond die slecht is te recyclen, voedingsopname problemen, PH problemen.
Hallo,
@boertje, die cooltube is een goeie tip inderdaad, bedankt, ook denk ik dat ik mijn aanzuiging meer direct van buiten moet pakken. Kan ik die cooltube wel op mijn huidige afzuiger koppelen met een T-stuk of moet daar een aparte voor komen?
@JANVRB, Dat is interessante informatie die je daar geeft. Ik had de meters ook meer aangeschaft uit nieuwsgierigheid en misschien voor toekomst in hydro wat me ook wel uitdagend lijkt.
Ik las je topic over wanneer stoppen met voeding, en zag dat je ook lekker bezig was, dat zijn een paar mooie toppen. Ik heb zelf ook zaden liggen van Royal Queen, de Critical, zie dat je behoorlijk tevreden bent.
Hoe is het met voeding geven gegaan, ik zag dat je last had gehad van overvoeden, kwam dat door gewoon het schema te volgen van BioBizz? Heb je ook bitterzout moeten gebruiken tegen Mg tekorten?
Ik was van plan om dit schema aan te houden, omdat er wordt gepraat over dat het de smaak ten goede komt, of het ook grammen gaat schelen dat weet ik niet. En ook zeggen ze daar op UK420 dat je niet hoeft te spoelen met alleen water omdat het Biologische voeding is, terwijl het schema van BioBizz wel zegt de laatste week spoelen.
Ik ga ff wat foto's schieten en kom dan terug voor een update.
Hallo,
Vandaag bloei dag 31, ik heb weer wat pics geschoten met de lamp aan.
Kwam vandaag thuis zonder nog geblowd te hebben en rook een lichte wiet lucht beneden, toen ik de trap op liep werd deze geur steeds sterker. Ik dacht het gister al wel te ruiken maar toen viel het nog wel mee.
Ik heb mijn afzuiger de laatste week op ongeveer 50% staan om te temperatuur op 27 graden te houden, ik heb hem nu dan maar toch wat hoger gezet op 90% ongeveer wat de temp 24 graden maakt.
Ik vraag me nu af of mijn filter nog wel goed werkt omdat hij toch de tent vacuum trekt dus zou eigenlijk toch niets moeten ruiken. Nu heb ik gelezen dat een hoge LV je filter kan slopen, dit las ik dus na dat ik in de stek en groeifase de LV hoog heb geprobeerd te houden door steeds de wanden van de tent nat te spuiten en emmer water met een handoek erin te zetten. Heb ik mijn filter gesloopt? of komt het omdat die afzuiger niet op volle toeren werkte?
lekker hoor, daar ga je wel veel van af halen van die dames
staan er echt prachtig bij. petje af.
je hoeft trouwens geen nieuwe fan te halen. je kunt de luchtafvoer verlengengen en door je cooltube laten lopen en dan naar buiten.
ik zou denk ik niet direct lucht van buiten aanzuigen dit omdat het nog wel is fris kan zijn. alleen in de zomer kan dit niet zoveel kwaad.
Hey Amneeshigh,
Ik heb het filter van een kennis overgenomen en hij heeft volgens hem 1 keer gedraaid, ik had hem vanacht hoger gezet maar vanmorgen rook het toch weer behoorlijk in die kamer, de buren zullen het niet ruiken maar visite misschien weer wel. Denk toch dat ik aan een ander filter moet gaan denken.
Het viel me op dat bij mij de puntje van sommige pistels al licht bruin beginnen te kleuren en ook de kleine topjes onderin krijgen al wat bruine haartjes. Is dit een indicatie van hoelang het nog gaat duren of kan iemand een schatting doen?
Ook ben ik wel benieuwd naar het gewicht wat er af gaat komen, ook daar vind ik het wel leuk als mensen een schatting gaan doen.
Comment