Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rookie kweekt 5XPP in een SecretJardin tent, 600watt, BioBizz aarde&voeding

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Rookie kweekt 5XPP in een SecretJardin tent, 600watt, BioBizz aarde&voe

Ja doe dat even controleer ook even het filterdoek wat om je filter heen zit , maar als ik je verhaal zo hoor denk ik dat je filter wel een probleem heeft .

Die bruine haren zeggen niks mazzo , je kan ook wat bruine haren krijgen als je langs de toppen ga met je handen of als je wat vernevelt heb.

Geen probleem dus en wat ik je al zij goed laten afrijpen dan komt het helemaal goed , de meeste kwekers halen alles te vroeg om ja ook ik heb die fout gemaakt vroeger .

Je tuintje ziet er gewoon geweldig uit man , mijn eerste tuintje was wel even met meer problemen hoor .

Ga zo door en vraag als je wat wil weten.

Greetzz GG

Comment

De onderste toppen krijgen al snel bruine haartjes. Ook speelt mee, getopt of niet getopt, en ander factoren.
      Laat ze ook niet te lang staan....

Comment

yup,

paar antwoorden op je vragen.

Hoe is het met voeding geven gegaan, ik zag dat je last had gehad van overvoeden, kwam dat door gewoon het schema te volgen van BioBizz?

volgens mij als je het schema volgt zal je niet overvoeden of tekorten hebben
        toen ik begon had ik nog niet genoeg kennis,
        met het meten kwam ik telkens op een laag ec en vulde ik m'n voeding aan tot een ec van 1.6 en dat mocht ik dus duidelijk niet doen,
        daarom even opzoekwerk gedaan en daaruit kwam dat bio voeding dus niet te meten is met een ec meter en dat je best het schema volgt anders heb je kans dat je je planten overvoed zoals ik.
        eens ik dat wist en m'n voeding gebruikte zoals op het schema,had ik verder geen problemen

Heb je ook bitterzout moeten gebruiken tegen Mg tekorten?

dacht in het begin dat ik inderdaad aan mg tekort had,daarom bitterzout gekocht en gebruikt,duidelijk was wel dat dit niet veel hielp.
        had last van het lichter worden van bladeren tot zelf geel worden van sommige bladen,bitterzout toevoegen hielp niet echt.
        ik ben tot conclusie gekomen dat het afzuren van m'n water met ph- de boosdoener was,biologische voeding nog verder afzuren met ph- is blijkbaar niet goed voor het bodemleven

ik heb m'n planten wel gespoeld de laatste week of dit nodig is weet ik zelf niet goed maar op het schema raden ze het je wel aan.
        dit was het schema die ik gebruikte http://www.biobizz.nl/download/growt...utch_72dpi.pdf (openen en doorrollen naar beneden voor de schema's)
        wat ik wel heb bijgekocht zijn enzymen omdat er nergens sprake is van enzymen in de voeding van biobizz,
        of dit nodig is weet ik ook niet goed,
        misschien weet iemand anders hier iets over?????
        zou zeker verder het schema volgen,resultaat zal je zeker hebben als ik je plantjes nu zo zie staan.
        of het de smaak ten goede komt,weet ik niet.
        mijn wietje smaakt zeker uitstekend,of dit nu te wijten is aan de voeding?????
        of het grammen scheelt????
        weet ik ook niet echt,even indicatie over mijn kweekje 3 planten onder 400w had ik een 270gr droog.
        kan dit beter door synt/biominerale voeding te gebruiken??????????

greetzzz,
        jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Amneeshigh View Post
          Ja zo is dat jan geld trouwens voor alle bio voeding .

Wat ik wel aanraad is zo nu en dan even een aarde monster nemen .

Ik draaide 10x op 800 liter aarde met een goed bodem leven en de 10x 0,90 .

Dus ja op de bio manier en met een goed bodem leven zijn leuke trekjes te halen .

Greetzz GG
          hey amneeshigh,

zie dat je veel van het kweken afweet en graag je informatie deelt met beginnend growers,fijn is dat.

even een vraagje:
          geeft synt/biominerale voeding een hogere opbrengst?
          geeft biologische voeding een betere smaak aan het wietje?
          zijn enzymen nodig bij het biologische kweken?

sorry Mazzo om even in jou topic een vraag te stellen zonder zelf een topic te openen,maar denk wel dat je voor deze vragen ook wel interesse hebt.

greetzzz,
          jan

Comment

Als je goed op minerale voeding kweek hoeft er niet veel verschil te zijn in smaak.

Als je bodemleven goed is dan heb je geen enzymen nodig.

Greetzz GG

Comment

Hallo,

@Heaven, ze zijn twee keer gefimmed, zijn die kleinere topjes ook eerder rijp zodat je ze eerder kan oogsten dan?

@Jan, nu begrijp ik je overvoedings verhaal ja, ik ben zelf ook het schema van BioBizz aan het volgen. ik heb wat bitterzout toegevoegd uit voorzorg omdat veel mensen op UK420 forum die ook op AllMix met Grow en Bloom gebruikte vaak gele bladeren hadden vanwege Mg tekorten, ik had al een paar keer gelezen dat AllMix vrij arm is aan Mg.
              Over die Enzymen toevoegen zou je Bio Heaven kunnen gebruiken maar is wel erg aan de prijzige kant en ook daarover net als TopMax had ik gelezen dat er weinig tot geen verschil was te zien vergeleken zonder die twee. Om het echt te weten te komen zou je het toch zelf is moeten uitproberen.
              En zeker geen slechte oogst voor de eerste keer met 3 planten 270 gram onder 400watt.
              Geen probleem met je vragen in dit topic, ik zat met de zelfde vragen!! en vindt het alleen maar leerzaam!!

@AmneesHigh, en theoretisch het verschil in opbrengst dan tussen synt/biominerale voeding?

Groetjes Mazzo

Comment

Nee mazzo je kan met beide top oogsten draaien .

Ga jij nou maar lekker door met wat je doe , want wat je doe doe je gewoon goed laat je ook niet te veel in met wat iedereen zegt, kweken is gevoel en je planten leren kennen kijk goed en leer ze te lezen .

Greetzz GG

Comment

Hey Amnees,

bedankt voor je snelle antwoord, begin nu wel het verschil te begrijpen tussen Bio en Synt voeding.

Ik merk dat iedereen het wel op zijn eigen manier doet, maar ik probeer het beste uit iedereen te halen. Het lezen van planten moet ik inderdaad leren, alleen met deze oogst heb ik nog niets hoeven om bij te sturen, alles verloopt vlekkeloos op het begin na, maar ook dat was snel opgelost, dus echt leren lezen heb ik nog niet kunnen leren omdat ze er altijd mooi groen bijstaan

Gr. Mazzo

Comment

Leuk Mazzo, ik blijf hier binnenkoekeloeren.
                    Ziet er goed uit, ik wil over een tijdje van voeding switchen.
                    BIO is ook een optie. Duz.....

Heb overigens wel BAC bio (Groei) en ben iet heeeeel tevreden. Ook niet erg ontevreden maar kreeg snel tekorten.

Wil volgende kweken met relatief minder N proberen ook....

Kweekze!

Grtz
                    Buizerd

Comment

Biobizz is 1 van de oudste en naar mijn mening beste bio voeding die er is , als je een goed bodemleven maak en je werkt met grote kuipen of met volle aardebak, dus een grote buffer dan kan je niet veel fout doen .

Het ziet er gewoon goed uit bij jouw en ga zo door .

Greetzz GG

Comment

Hey Buizerd,

Leuk dat je ook ff komt koekeloeren.

Waarom volgende keer met minder N ? Heeft BAC dat meer als bij BioBizz dan?
                        Ik had gelezen dat in de laatste paar weken van de bloei het goed is om de P en K naar beneden te brengen door meer N toe te voegen waardoor je een veel zoeter en smoother brandende joint krijgt. Veel P en K geeft een meer stroperig wietje werd gezegd.
                        Teveel N kan natuurlijk ook niet goed zijn voor je bodemleven dat kan weer de opname blokkeren van andere voedingsstoffen.

Groetjes Alex

Comment

gelijk nieuw filter halen en nooit meer met 2e hands werken.ik gebruik ook biobizz fijn spul om mee te hobbyen.geef jij ook tot de voorlaatste week groei mee?

Comment

Hey Tumble trimmert,

Ik ga als ik volgende week weer salaris krijg gelijk een nieuw filter halen.
                            Zijn er nog aanbevelingen kwa merk/type filter die tegen hoger LV kunnen?

Bio Grow geef ik mee tot aan het einde ja, zelf was ik van plan zodra er bruine pistels te zien zijn om dit schema aan te houden waarbij je de Grow omhoog gooit en de Bloom omlaag voor een betere smaak en smoother brandende joint. Ik werk ook met TopMax, weet alleen niet of ik die ook omlaag moet gooien of gewoon volgens BioBizz schema ga hanteren.

Groetjes Mazzo

Comment

je zou het kunnen proberen maar een wiet plant heeft juist rond die tyd veel p en k nodig.misschien helpt het wel voor de smaak maar voor de opbrengst zeer zeker niet.de laatste 10 dagen alleen water geven moet voldoende zijn voor goed rookwaar.

Comment

Oke ik dacht al of dat niet de opbrengst zal beinvloeden, dan maar beter goed voeden en inderdaad de laatse 10 dagen alleen water geven.
                                Thanx

Comment

Bezig...
                                X