Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

telen op aarde met $iR - Cheese/Amnesia

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Re: telen op aarde met $iR - Cheese/Amnesia

    Geweldig topic sir,zullen veel mensen heel wat aan hebben.
    Mooi in elkaar gezet,duidelijk en overzichtelijk zoals we van je gewend zijn.
    tnx

    Grts
    Daniella
    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

    Misty's ABC

    Comment


      #92
      Re: telen op aarde met $iR - Cheese/Amnesia

      Oi oi,

      Fijn dat je ook eens binnendropt miss en thnx voor de complimentjes.
      Tzit er bijna op, maar toch nog enkele laatste belangrijke puntjes om een grow af te sluiten.

      ● Bewaren:

      Reeds bij knippen en drogen werd geopperd altijd een pikdonkere ruimte te voorzien omdat licht op termijn THC afbreekt waardoor je oogstje serieus in potentie daalt. Deze lijn dient bij het bewaren van je canna doorgetrokken te worden en best voorzie je dus een pot die lichtdicht is en hermetisch afgesloten.
      Vaak worden wekpotten gebruikt die hiervoor zeer nuttig zijn, met als enige voorwaarde dat ze bijvoorbeeld in een donkere kast worden gezet. Het voordeel is ook dat glas tamelijk snel en eenvoudig gereinigd kan worden indien nodig.

      TIP: gebruik nooit iets wat van plastik is om je weed te bewaren. Diepvrieszakjes of hersluitbare zakjes kunnen statische ladingen bevatten die de trichomes van je toppen aantrekt. Mogelijk zullen de actieve bestanddelen dus op termijn aan de binnenkant van het zakje hangen.

      In principe is je oogst nu al rookbaar maar voor ideale afrijping van de terpenen, grotendeels verantwoordelijk voor geur en smaak, dient ze eigenlijk nog minimaal 3 maand op deze manier bewaard te worden. Het hoeft niet, maar dan heb je wel het neusje van de zalm…

      Aandachtspunt:
      Stop je weed pas in gesloten containers wanneer het zeker volledig droog is. Neem de stelen bij beide uiteinden vast en buig ze, ze horen te breken als een tandenstoker.
      Omdat het zich in een ‘gesloten ruimte’ bevindt kan het gaan zweten

      Werkwijze:
      - knip alle toppen mooi los
      - probeer de toppen zo volledig mogelijk te houden voor het beste eindresultaat
      - voorzie potten die hermetisch afgesloten kunnen worden met een voldoende grote inhoud
      - stop de buds voorzichtig in de pot en laat bovenaan wat ruimte
      - zet ze in een DONKERE opslagplek
      - doe wekelijks het deksel van de pot open en schud wat zodat verse lucht tussen de toppen raakt. Herhaal dit gedurende de eerste maand.
      - daarna is het eigenlijk niet echt meer nodig maar beter herhaal je bovenstaande stap maandelijks

      “Een goeie 2 weken na het knippen waren de eerste topjes al helemaal klaar om te testen en in potten te doen. Net op tijd gelukkig want de voorraad begon zo stilaan weer op te raken…
      Zoals op de foto’s kan worden opgemerkt gaan de medium toppen mooi in wekpotten en voorzie ik een tupperware doos voor de grote toppen. Deze vliegen onderaan en achterin een kast die in een kamer staat die vanzelf al tamelijk donker is.”

      7. Het afsluiten van de grow:

      Met het oogsten, drogen en bewaren is het werk nog niet afgelopen. Jammer genoeg komt er nu nog de minder leuke en soms vermoeiende taak om alles terug in orde te krijgen voor een eventuele volgende ronde.

      Voer allereerst veranderingswerken uit die gekomen zijn na een eventuele ingeving of ervaring tijdens de grow. Tevens is dit het ideale moment om alle luchtverbindingen en elektrische bedradingen te controleren. Besteed extra aandacht aan kroonsteentjes/suikertjes en in- of uitgangen van toestellen.
      Schroef tevens eens de achterkant van je ventilator en spuit wat smeerolie of WD40 op het mechanisme. Deze toestellen zijn niet gemaakt om constant te draaien (gebruik best ook een tijdschakelaar om ze geregeld eens een pauze te geven) en het zal ze goed doen.
      Neem een fijn stofdoek en eventueel een sopje of wat ruitenaas en reinig grondig je kap en lamp. Deze handeling dient eigenlijk wekelijks uitgevoerd te worden, zeker wanneer gesproeid wordt, en kan een lichtopbrengst tot 20% betekenen. Wees tijdens de plantencyclus uiteraard voorzichtig met reinigingsproducten en voer werkzaamheden uit wanneer de lamp niet brandt…
      Vervang je lamp na 3-4 cyclussen en je VSA na ongeveer 10. Het uitgezonden lumen daalt recht evenredig aan de opbrengst.

      Naast deze kleine technische werkzaamheden dient uiteraard nog gepoetst te worden. Verwijder eventueel afgestorven blad, het bed onder de potten en alle elektrische toestellen onder 1m hoogte. Eenmaal klaar dient alles nog eens goed gepoetst te worden, zeker in geval van ziekte of ongedierte. Een stap die vaak overgeslagen wordt maar achteraf even vaak fataal blijkt te zijn.

      “Na steeds geconfronteerd te worden met plantenziektes en plaaginsecten geef ik graag mn werkwijze en enkele tips mee die ik onderweg heb opgepikt. Jammer genoeg is het niet echt een garantie waardoor deze text cursief komt te staan.

      Melk
      Reeds lange tijd bewezen en gekend anti-viraal middel. Volle of halfvolle doet er niet echt toe, want ik veronderstel dat de anti-virale kracht door het pasteuriseren en dergelijke drastisch verminderd. Gelukkig gaan we vaak naar de boer voor groenten en aardappeltjes, dus breng ik af en toe wel eens enkele litertjes verse melk mee om mn hok eens goed te schrobben. Hehe, strange dude die $iR

      Warmte

      Zelf heb ik niet echt tere handen en verwijder de melk van het schrobben met water zo warm als ik aandurf...

      Dettol
      Sterk anti-bacterieel wanneer aangemaakt op aanbevolen sterkte maar weinig anti-virale kracht. Ik stapte naar mijn persoonlijke en nog verschillende apothekers met een verhaal (poes gestorven aan kattenvirus en wilden anderen die nog niet ziek waren beschermen door volledige huis te reinigen) en werd meestal heel vreemd aangekeken. Een magisch reinigingsmiddel tegen virussen bestaat blijkbaar niet, hetzij dettol of alcohol.
      Het laatste vond ik er net een beetje over en maak dus een goeie Dettol-oplossing (met serieus wat bleekwater) in het hete water van hierboven en neem de schrobborstel in aanslag. Misschien moet ik toch eens nadenken over die alcohol voor de wanden aangezien het niet echt helpt…

      Zwavel
      Een kuur met de zwavelverdamper kan meestal ook geen kwaad, maar hou er rekening mee dat, wanneer je je oogst in dezelfde ruimte droogt de zwavel kan neerslaan op je toppen met als gevolg een luciferweedje.

      Dr. $iRs bio-killer

      Ik las in mn opzoekingswerk dat virussen (zoals de meeste biologische entiteiten) een hoge pH en drastische pH schommelingen moeilijk kunnen verdragen. Na heel wat nadenken en het combineren van chemie en aquariumkennis voerde ik een experimentje uit dat me het gewenste resultaat opleverde en wel eens een hele goeie kans op slagen zou kunnen bieden.

      Benodigdheden:
      - 250 gr keukenzout NaCl zonder jodium (verkrijgbaar in supermarkt)
      - 250 gr natriumbicarbonaat NaHCO3 (baking soda of maagzout, verkrijgbaar in supermarkt of puur bij de apotheker. Normaal vrij verkrijgbaar en altijd aanwezig, kost een kleine 5 EUR en tevens bruikbaar in lichte mate als pH+ want doet de karbonaatharheid stijgen. Voor gebruik in het aquarium of gewoon brandend maagzuur is altijd een goeie smoes
      - plantenspuit (bij voorkeur eentje die onder druk gezet kan worden want anders is het tamelijk wat werk. Kocht er overlaatst eentje in de action)
      - 1 liter alcoholazijn CH3COOH

      (deze reactie waardoor carbonaten en CO2 worden gevormd blijft, indien goed bereid, dik een uur doorgaan)

      Werkwijze:
      - meng het keukenzout met het natriumbicarbonaat

      - koppel de koolstoffilter af want dit mengsel geeft damp af die de actieve kool afbreekt maar laat de ventilator op volle kracht draaien.
      - vul de plantenspuit met alcoholazijn en zet ze onder hoge druk. Stel de kop in zodat ze alles zeer fijn verneveld.
      - ga systematisch te werk en begin in de verste hoek en kom zo in lijnen naar voor. Verspreidt overal voldoende azijn tot alles begint op te borrelen. Zet zoveel mogelijk deuren open en bereid je voor. Probeer er wat vaart achter te zetten want de dampen kunnen bedwelmend zijn…
      - sluit na afloop het hok af zoals gewoonlijk en laat na een inwerkingsperiode van 2 uur de afzuiging zn werk doen.
      - hou alles afgesloten voor minimum 12uur
      - eventueel kun je alles nog uitspoelen met de overschot van het azijn en even laten inwerken.
      - reinig na afloop alles met vers water en passeer eventueel nog eens met de schrobborstel. Mensen met een afloopje zijn hier uiteraard weer in het voordeel en kunnen eenvoudig het water laten weglopen.

      De laatste stap heb ik zelf nog niet echt uitgevoerd, ze klinkt wat gek maar kan eventueel een oplossing bieden voor iemand die sukkelt met TMV of iets dergelijks en echt ten einde raad is. Ik pas het volgende keer alleszinds zeker toe!!!

      Alle 3 de producten zijn verantwoordelijk voor vorming van carbonaten met een drastische, maximale pHstijging in enkele seconden tot gevolg. Afvalproduct dat massaal en constant wordt afgescheiden is CO2, wat in hoge concentraties dodelijk is voor alle leven. Mn laatste ultieme wapen in de strijd…”


      Grtz $iR
      Last edited by SirSmokeAllot; 22 September 2010, 02:27.
      sigpic

      Comment


        #93
        Re: telen op aarde met $iR - Cheese/Amnesia

        Van mij mag dit topic worden toegevoegt aan de Bijbel, thanks.

        Laat ze je smaken...

        Grtz.

        Comment


          #94
          Re: telen op aarde met $iR - Cheese/Amnesia

          8. Hash vs cake?:

          Eenmaal alle bladafval in de ijskast werd gestopt (eventueel in kleinere bundels verpakt) gedurende dringt een volgende keuze in het beslissingsproces van een grower aan, hash of cake?

          ● Weedboter

          Weedboter zou hier eigenlijk een betere benaming zijn voor wat bereikt wil worden, maar uiteraard lust iedereen een lekker ambachtelijk gemaakte spacecake of andere weedrecepten.


          ● Pollum:



          Mensen met minder talent achter het fornuis of het hele zaakje niet echt vertrouwen met hun hoogwaardig knipafval hebben voor het maken van hash 2 opties.

          De klassieke methode, waarop door mechanische beweging een scheiding van trichomes van het bladoppervlak wordt teweeg gebracht. Via een zeefdoek of een simpele shaker kan via heel wat schudwerk verschillende kwaliteiten van pollum verkregen worden. Een arbeidsintensief maar zeer belonend proces. Nadeel van deze methode is dat het bevroren bladafval zeer snel opwarmt en voor een uitstekend resultaat het proces tot vervelens toe herhaald dient te worden. De hele opstelling in de vriezer stoppen kan enige vooruitgang bespoedigen maar staat vaak gelijk aan dwijlen met de kraan open.

          De ice-o-lator is de moderne, en misschien wel meest eenvoudige, manier voor het produceren van hash van hoge kwaliteit. Hiervoor hiervoor wordt gebruik gemaakt van de samenwerking van mechanische kracht met constante temperaturen, dicht tegen het vriespunt. Adhv verschillende, in elkaar passende, zakken met verschillende maasgrootte kan het bladafval van de trichomes worden gescheiden. Het verkregen pollum bevat uiteraard nog heel wat water wat na enig prutswerk eenvoudig eruit kan worden gekneed met de vrije hand. In de vriezer stoppen helpt nadien het vriesdrogen en zorgt ervoor dat weinig overgebleven water wordt uitgedreven dmv het vormen van een ijslaagje op het oppervlak van de hash. Het resultaat is een mooi klompje van de puurste pollum die je ooit in je handen hebt gehad.

          Aandachtpunt
          Zorg ervoor dat wanneer je de ice-o-lator gebruikt je het eindresultaat lang genoeg kneed (30min tot een uurtje). Alle vocht dient uit het klompje verdwenen te zijn omdat schimmel ook hier om de hoek tuurt…

          ● Hash: persing

          Pollum verkregen op een van bovenstaande wijzen kan direct voor consumptie worden gebruikt maar bereikt door persing zijn optimale kracht

          Koude persing
          De eenvoudigste en meest gekozen methode. Van Bobo’s tips van onder de schoenzool (rofl), tafelpoot of tussen de bankschroef tot eventueel onder het wiel van de oldtimer of de moto die toch maar in de garage staat. Alles kan, want hoe hoger en hoe langer de druk, hoe beter het eindresultaat. Voor het verder uitdrijven van resterend vocht kan ook hier van vriesdrogen gebruik gemaakt worden.
          De pollum blijven in principe puur, maar in onze regionen werd deze hash gedoopt tot scuff. Echter bestaat deze manier van pollum maken reeds vele eeuwen en er wordt vermoed dat ze afkomstig zou zijn uit Libanon. Daar werden (ik hoop nog steeds ) via een systeem met planken, dekens en een zware vrachtwagen mooie aardrode scuffblokjes geproduceerd van 1cm bij 1cm. Home-made probeersels eindigen meestal in een kruimelig aandoende hash maar bij voldoende persing verkrijgt men mogelijk prachtige eindresultaten.



          Warme persing
          De meest risicovolle methode omdat opnieuw naar het verdampingspunt van THC wordt gezocht, door . Eventueel kan dit voorafgegaan worden door een periode van koude persing wat bevorderlijk lijkt te zijn voor de hardheid van het eindproduct. Afwisselende resultaten leiden meestal tot een donkere, blinkende en zeer zachte hash die doet denken aan Afghaan uit oude vervlogen tijden.

          “Zelf maakte ik reeds een fotoverslagje aan over de Pollinator ice-o-lator travel (max 25gr). Omdat het knipafval van de cheeseamnesia nog niet helemaal droog is (anders vriezen de cellen kapot) zal dit nog even op zich laten wachten. Een update over de cheeseamnees ice komt zeker later nog en ondertussen drop ik hieronder een pic van de zakken.
          In de zomer wordt vaak ook eens een plantje in de tuin neer gezet en deze vormt dan meestal het hoofdbestandeel van mn verjaardagscake




          Grtz $iR
          Last edited by SirSmokeAllot; 9 September 2010, 13:37.
          sigpic

          Comment


            #95
            Re: telen op aarde met $iR - Cheese/Amnesia

            Wow wat een verslag. Moest je eventueel kunnen, zou ik alles in een pdf zetten om als download beschikbaar te maken.
            Kunnen ze tegenwoordig enorm veel mee doen, lezen op pda, ipad, ipod,gsm,... Denk dat het wel een gewilde download zal zijn!

            Verder moet ik je danken voor de uitgebreide informatie over Plagron, ik heb ook een voorkeur voor deze producten. En merk nu dat ik sommige toch verkeerd heb gebruikt. Zo zal ik niet meer groeien met mijn batmix!
            En dringend mijn werkset uitbreiden met de producten ervan.

            Super Verslag,
            Thx

            Comment


              #96
              Re: telen op aarde met $iR - Cheese/Amnesia

              Persoonlijk vind ik dat deze topic supersticky moet zijn! Alle informatie in 1, zelfs al lees je hier maanden aan een stuk op het forum, hier staan nog massa's dingen in die ik niet wist. Deze topic zou niet 'kweken op aarde' moeten heten, maar 'Cannabis kweken voor dummies, gevorderden en soms zelfs experten'.
              Mooi werk $ir!
              Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

              The plant of today, makes the planet of tomorrow.

              Comment


                #97
                Re: telen op aarde met $iR - Cheese/Amnesia

                Top $ir. Thanks voor de perfecte uitleg

                Comment


                  #98
                  Re: telen op aarde met $iR - Cheese/Amnesia

                  Sticky!

                  Prachtig verslag. 't Is eigenlijk wat meer dan een verslag, 't is bijna een vervanging voor dit forum...

                  Mooi hoor Sir.

                  Comment


                    #99
                    Re: telen op aarde met $iR - Cheese/Amnesia

                    Na het doorlezen van heel veel verschillende posts over alle verschillende facetten van het kweken, was ik eigenlijk op zoek naar dit draadje. Een compleet, praktisch en chronologisch overzicht, met enige diepgang op de verschillende punten, maar toch straight to the point. Als aankomend hobbykweker (het kweekkastje is bijna klaar) kan het met deze handleiding bij de hand bijna niet mis gaan!

                    Thank You $ir!

                    Comment


                      Re: telen op aarde met $iR - Cheese/Amnesia

                      Yo peeps,

                      Thnx Dissi en KISS.
                      Voor verdere vragen en kennis over producten van plagron kun je op jointjedraaien.nl altijd terecht op het draadje van CIAze, plagron vertegenwoordiger en ervaren grower, nl. vragen aan plagron. Persoonlijk vertrok ik van het schema maar diende heel wat aan te passen naarmate ik leerde.

                      Eenmaal je het wat onder de knie hebt raad ik zeker aan wat te gaan free-stylen om ervaring op te doen en weten wat allemaal mogelijk is. Verder is theoretische kennis altijd handig om in de praktijk te kunnen evolueren, maar 100den boeken of draadjes kunnen de wijsheid van iemand die al jaren op zichzelf bezig is niet vervangen. Denk altijd na wat je doet, leer snel bij, kies je strain wijs, ontwikkel een systeem dat werkt voor jou en hou je daar ook zoveel mogelijk aan. Hiervoor was de cheeseamnesia ideaal om mee te werken omdat het de perfecte hybdride is. Sativa aandoend en een skunk phenotype die de basis is van 65% van de hedendaagse strains.

                      Om af te sluiten nog even een klein verslagje van hoe de cheeseamnesia mij bevallen is.
                      Binnenkort neem ik alles nog eens onder de loep en voeg eventueel hier en daar nog iets toe. Een lijst met errata en wijzigingen volgt later. Tevens voeg ik een dezer een inhoudstafel toe met rechtstreekse links voor mensen met een leesfobie

                      Grow & smoke report: cheeseamnesia

                      De cheeseamnesia is tot nog toe een van de mooiste plantjes die mn hok hebben mogen sieren. Een stevige en mooie statige plant die niet mag worden onderschat qua groeipotentieel. Tijdens de overschakeling groeit ze makkelijk 2 tot 3 keer haar originele grootte en vroeg op 12/12 zetten is meestal geen slecht idee. Tekorten hebben ze nooit vertoond en ook de lichte overvoeding hebben ze met glans doorstaan. Hier en daar verbrandden de vingertopjes en zaagtandjes wat met sporadisch opkrullende bladranden naar boven. Zelf toen werd door mij geen stilstand opgemerkt en waren de dames dik binnen 10w klaar. Perfecte feminisatie want nergens werd ook maar 1 banaantje of een eventuele freak opgemerkt.

                      Cheeseamnesia.JPG

                      Eenmaal wat ervaring opgedaan met de ouders van deze hybride werd algemeen geconcludeerd dat cheeseamnesia een typische skunk is die groeit zoals een sativa. Lang groot smal blad maar aan de dikke steel blijft de internode afstand betrekkelijk kort.

                      Van de cheese kreeg deze hybride overduidelijk de verkorte bloeitijd en bloemvorming mee, maar ook de groeikracht om onderste scheuten mee naar boven laten gaan met de top. Daarnaast valt ook de stevige hoofdstam op waardoor veel transport kan gebeuren en is de mythische cheesegeur reeds in de groei duidelijk aanwezig. Eenmaal ze gaat bloeien volstaat een koolstoffilter met reeds wat kilometers vaak niet meer. De dikke wratten met korte krullen die naar verloop van tijd oranje kleuren en van onder tot boven bedekt zijn met trichomes geven een nostalgische blik naar de oorsprong van het merendeel van de hedendaagse strains, skunk alom.

                      De mogelijkheid tot het vormen van een hoofdtop met monsterlijke proporties is duidelijk afkomstig van de gereputeerde amnesia ouder, samen met de duidelijk sativa aandoende groei en bladvorm. Eenmaal de toppen beginnen zwellen buigt de sterke cheesehoofdsteel al snel onder het overmatige gewicht van de toppen. De stand van de opkomende zijscheuten is vederachtig en doet denken aan die van een pure haze.
                      Daarnaast kreeg de cheeseamnesia van deze ouder de mogelijkheid mee om groter blad, tot zelf de hoofdsteel, met trichomes te bedekken. Tevens geurt de hybride door het kruisen precies iets zoeter en minder hard dan een echte skunk. In kennerskringen wordt deze strain ook wel eens aangeduid als pink kush phenotype wat na het curen zeer duidelijk zichtbaar werd.

                      Cheeseamnesia (2).JPG

                      Naar het eind toe trok de plant zichtbaar zichzelf leeg en kleurde ze paars tot roze. Door de cheese genen zit in de top heel weinig blad met dikke wratten die zich blijven uitstrekken naar het licht. De haartjes helemaal bovenaan waren nog wit, met aan de basis een oranje verkleuring. Door 2e bloei gingen de trichomes en bloemvorming daar gewoon statig verder.
                      Verder naar onder rijpten de trichos allemaal mooi gelijk af en glinsterde het oppervlak van de kristalletjes. De haren kleurden typisch oranje. Het weinige blad, in de extreem mooi gevormde buds die aanvoelen als steenharde sparappels, laat zeer makkelijk los dus het trimmen is deze keer een simpel klusje. Het kleinere blad uit de top kan allemaal gebruikt worden voor hash of cake daar ze volledig bedekt zijn met trichomen.
                      Eenmaal klaar kleurden ook de uiteinden van de calyxen precies een beetje roze maar zag ik na het knippen verder nog goudgeel, oranje, roze, paars en groen in de toppen voor het drogen.

                      Cheeseamnesia (4).JPG

                      Sociaal rokertje die zeer evenwichtig is maar misschien wel heel verslavend. Een ideale mix tussen een vroege high die net iets te snel wat zakt naar een zetelklevende stoned. Echter door de amnesia ouder krijgt het high-effect de lichte overhand wat voor een doorwinterd roker misschien toch nog net niet voldoende is. Vreemd eigenlijk dat ik de cheese strain nooit in de coffeeshop heb kunnen kopen want je 5 gram is er makkelijk in 1 avondje door. Je raakt net niet high genoeg en rolt er nog eentje, en nog eentje enzovoort terwijl je eigenlijk zo stoned bent als een ketter Deze hybride afdoen als een dagrokertje is een serieuze onderschatting van de genen en misschien ook wel jezelf, maar een mind-blower is het niet.
                      De zoete, rijke walm rolt lekker over je tong en voelt lekker mild aan in je keel. Ze smaakt eigenlijk verrassend fris op je smaakpallet in vergelijking met de aromas die ze verspreidt na het openen van de wekpotten waarin ze nog verder wat curen. De aardse, overdadige en volle toetsen van de cheese zijn overduidelijk maar de fruitige zoetigheid van de amnesia overweegt. Misschien ook daardoor dat ze zo lekker naar binnen gaat.



                      Kortom
                      Maximale trichomes en bloemvorming in misschien wel een van de kortst mogelijke cyclussen. Mn voorraad is alvast weer rijkelijk aangevuld en ik kan weer verder voor een serieus tijdje Gelukkig, want door een in de toekomst geplande verhuis zal het growen even gepauzeerd moeten worden.
                      Binnenkort voeg ik nog wat eyecandy toe want de foto's waren helaas niet van zon goeie kwaliteit.

                      Tot slot nog ff een woordje van dank, allereerst aan iedereen die me wat gevolgd heeft in het proces en voor de vele complimentjes en rep+ die me gaande hielden.
                      Uiteraard niet te vergeten: eskobar, john, monty, amneeshigh en ons opperhoofd jointjedraaien.

                      Grtz $iR
                      Attached Files
                      Last edited by SirSmokeAllot; 7 September 2011, 12:03.
                      sigpic

                      Comment


                        Re: telen op aarde met $iR - Cheese/Amnesia

                        Mooie afsluiter van een prachtig verslag $ir.
                        sigpic
                        Trixters kweekje

                        Comment


                          Re: telen op aarde met $iR - Cheese/Amnesia

                          Man, man, man... wat een prachtig, mooi, leerzaam verslag.... m'n kont doet zeer van bijna de hele dag te zitten lezen. Maarrr meeeer dan waard!!! echt top!
                          Dit wordt mijn "cannabible" voor m'n komend kweekje.

                          Grtzzzzzz... en thanks for sharing the force

                          Comment


                            Re: telen op aarde met $iR - Cheese/Amnesia

                            Mooi afgerond je verslag $ir ik herlees het zo nu en dan eens wat this te veel om in een keer allemaal te laten bezinken en ik kom steeds weer nieuwe aha erleebnissen tegen als ik het herlees. Langzaam begrijp ik beetje wat je er allemaal mee bedoeld. Echt meesterlijk en ik kan iedereen aanraden om er een gewoonte van te maken om dit verslag eens af en toe als leidraad te nemen.

                            grtz

                            Comment


                              Re: telen op aarde met $iR - Cheese/Amnesia

                              Bump omdat ie zo mooi is

                              Comment


                                Re: telen op aarde met $iR - Cheese/Amnesia

                                heb vandaag pas je verslag ingezien . superlatieven genoeg de revue gepasseerd en al welverdiend. een waardig verslag voor een moderator. respect!

                                Comment

                                Bezig...
                                X