Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x White Widow + 2x Nothern Light (binnenkweek, potgrond)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2x White Widow + 2x Nothern Light (binnenkweek, potgrond)

    Korting op 420shop
    P1000030.jpgP1000038.jpgP1000033.jpgP1000032.jpgP1000034.jpgP1000031.jpg
    Last edited by sploit; 9 May 2010, 10:31. Reden: typo

    #2
    Re: 2x White Widow + 2x Nothern Light (binnenkweek, potgrond)

    Succes ermee.

    grtz dre

    Comment


      #3
      Re: 2x White Widow + 2x Nothern Light (binnenkweek, potgrond)

      Thanx

      De 2de WW heeft ondertussen haar kopje ook laten zien ^^

      Comment


        #4
        Re: 2x White Widow + 2x Nothern Light (binnenkweek, potgrond)

        norternlight bevalt mij heel goed... niet veel problemen gehad om ze groot te krijgen. Waar je op moet letten is dat je maximaal 40cm boven de rand van je pot het scrognet ophangt. Ik heb em op 65 cm zitten en dat is veel te hoog. En zorg ervoor dat je overal goed bijkan want zodra in het scrog gegroeid zijn kan je het niet meer veranderen.
        In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

        Comment


          #5
          Re: 2x White Widow + 2x Nothern Light (binnenkweek, potgrond)

          Daar haddek nog helemaal niet over nagedacht, hoe hoog ik het ging hangen. Moet men net zelfs nog maken :p

          Bedankt voor de info

          P1000054.jpgP1000052.jpgP1000053.jpgP1000051.jpgP1000050.jpg
          Last edited by sploit; 10 May 2010, 17:34.

          Comment


            #6
            Re: 2x White Widow + 2x Nothern Light (binnenkweek, potgrond)

            De jongelingen zijn geboren.

            Voor scroggen kun je even wat kweekverslagen erover lezen (op wietforum.nl staan mooie voorbeelden vond ik). Sommige mensen scroggen erg breed, dat is wel mooi met bijvoorbeeld 1 of 2 planten. Goeie tip inderdaad om op te letten dat je ruimte over houdt om te werken. Toppen/fimmen kun je doen om ze laag te houden en het al breed te trekken, dieven om alles onder de scrog te verwijderen, dat wist je waarschjnlijk al.
            Ook de onderste node(s) vanuit de hoofdstam gezien compleet verwijderen helpt mee de planten laag te houden.
            Ligt er ook aan hoe groot je hok gaat worden en of je meerdere kleine toppen wil of een paar kolossale toppen.

            Ik benieuwd, groet dre

            Comment


              #7
              Re: 2x White Widow + 2x Northern Light (binnenkweek, potgrond)

              Succes met je kweek. De start ziet er al goed uit.

              Grtz

              Comment


                #8
                Re: 2x White Widow + 2x Nothern Light (binnenkweek, potgrond)

                Vandaag begonnen de wortels onderaan de kleine potjes erdoor te komen, dus heb ik ze vandaag verpot naar grotere potjes 9x9x10 (lbh). De meisjes hebben nu reeds 4 dagen het licht gezien. Ik heb wat groeimesstrof gekocht.

                COMPO messtof kamerplanten + sporenelementen.
                NPK: 7-3-6
                Met boor, koper, ijzer, mangaan, molybdeen en zink.

                Zag er mij een goede meststof uit die ik hier lokaal kan vinden (hoef ik niet naar NL te rijden).
                Met veel N voor de groei.
                Nu vraag ik mij alleen nog af wanneer ik moet beginnen met meststoffen? Mijn zaai- en stekgrond was voorbemest met NPK 13-14-15.

                Merci voor alle tips, ik kan ze gebruiken

                Foto update:
                Ik heb de indruk dat de blaadjes van men WW en beetje slap hangen, enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? (miss te veel water?)
                P1000060.jpgP1000059.jpgP1000061.jpgP1000065.jpgP1000064.jpgP1000066.jpgP1000062.jpgP1000063.jpgP1000067.jpg


                Comment


                  #9
                  Re: 2x White Widow + 2x Nothern Light (binnenkweek, potgrond)

                  Eyy mate,

                  Mooie start gemaakt zo te zien!, lkkr soortjes dat is zeker.
                  Scroggen is ideaal als je met weinig dames werkt en je de ruimte maximaal wil benutten. Daarentegen is er wel kennis voor nodig qua sturing (toppen/fimmen/dieven/buigen enz). Aangezien dit nogal wat stress met zich meebrengt en ik aanneem dat je met feminised zaad werkt aangezien je zegt vier dames over te gaan houden raad ik je dit af. Met feminised zaad scroggen is spelen met vuur. Tenzij je weet wat je doet.
                  Daarnaast zeg je te willen gaan stekken uit wat ik aanneem feminised zaad is? Dit is zeker niet aan te raden, grote kans op herma's gezien de stress die de dames onvermijdelijk gaan ervaren. Je kan het best uit regular zaad stekken, het liefst een sterk en stabiele genetica uiteraard.
                  Momenteel ben ik zelf bezig met een test waar ik ook werk met een stek uit feminised zaad (dutch passion power plant) welke ik behandel met Reverse van Dutch Master welke preventief zou moeten werken tegen herma's. Achteraf gezien had ik liever niet dit risico genomen ivm bevruchting van de andere dames. Ik raad je aan alle 4 de dames af te bloeien, zonder te scroggen, mssn 1 keer toppen na de 3/4e internode en dan de natuur zijn werk laten doen, kan niet mis. Maar dat is hoe ik erover denk. Mocht je echt willen stekken van deze dames zou ik eind vega 2 stekken van elke dame nemen, de moeders af laten bloeien, kijken welke de beste opbrengst, lekkerste weed geeft, een sterke groei en bloei periode heeft gehad en goed bestand is tegen stress/pest bestendig. De stekken van deze moeder laat je moeders worden en kan je de volgende ronde dan van stekken.

                  Welke voeding ga je gebruiken?
                  Op welke grond kweek je?
                  Setup van de bloeiruimte?

                  Greetz mate
                  Last edited by Psycho; 12 May 2010, 13:47.

                  Comment


                    #10
                    Re: 2x White Widow + 2x Nothern Light (binnenkweek, potgrond)

                    OK, ik ga je raad opvolgen en gwn van elke plant 2 stekjes nemen en zien wat er van komt en de moeder planten laten bloeien, zonder te scroggen.

                    Als voeding voor de groei heb ik dit gekocht:
                    COMPO messtof kamerplanten + sporenelementen.
                    NPK: 7-3-6
                    Met boor, koper, ijzer, mangaan, molybdeen en zink.

                    Voor de bloei zijn mij enkele terra flores aangeraden.

                    De plantjes staan momenteel nog in zaai- en stekgrond, later ga ik ze in grote potten zetten met gewone potgrond, welke percies moet ik nog uitzoeken.

                    Foto's van de kweekruimte zal ik later uploaden.

                    Edit: Idd het zijn female seeds van www.femaleseeds.nl
                    Last edited by sploit; 12 May 2010, 21:46.

                    Comment


                      #11
                      Re: 2x White Widow + 2x Nothern Light (binnenkweek, potgrond)

                      Kan iemand mij vertellen wanneer ik best begin met meststoffen te geven?

                      Comment


                        #12

                        Comment


                          #13
                          Re: 2x White Widow + 2x Nothern Light (binnenkweek, potgrond)

                          Okay

                          Ik had zo wel een vermeoden dak nog even ging moeten wachten, maar nu ben ik zeker

                          Merci

                          Comment


                            #14
                            Re: 2x White Widow + 2x Nothern Light (binnenkweek, potgrond)

                            Zeker ben je nooit met planten. Als je net begint met binnen kweken is het geen slecht idee om even rustig aan te doen met voeden, bovendien kun je ondervoeding makkelijk en snel corrigeren, overvoeding in het beginstadium (wel in een later stadium) daarentegen niet, moet je een paar keer meegemaakt hebben, dus experimenteren is geen slecht idee, maar om nu meteen overvoeden te beginnen is niet handig.
                            Ik zou gewoon even aanhouden tot ze goed gegroeit zijn (minimaal 15-20cm, aantal internodes en grote bladeren), beter overpotten dan in kleine potjes gaan voeden trouwens.
                            Ook zullen ze pas echt gaan zuipen wanneer ze onder flink wat lumens komen te staan. Gewoon je kennis van buiten naar binnen halen.

                            geen probleem

                            Comment


                              #15
                              Re: 2x White Widow + 2x Nothern Light (binnenkweek, potgrond)

                              Vraagje over compost.

                              Ik ben van plan mijn planten te potten in een mengeling van 1/4 compost 3/4 normale potgrond. Ik ga dit doen wanneer ik mijn planten ga verpotten naar grote potten. Heeft iemand van julie hier ervaring mee? Is dit een goed idee?

                              Heb net een test mengeling gemaakt en ben pH meting aan het doen, ik post de resultaten ASAP.

                              Cheers

                              Comment

                              Bezig...
                              X