Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2e kweekje Bassienator

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

2e kweekje Bassienator

Korting op 420shop
    Beste mensen,

Het is wat laat om een kweekverslag aan te maken, 5e week. Maar ik vond dat het nog best kon.

Hier even wat informatie over de set up:

Tentje van 1,2X1,2X2 meter.
    600 watt philips son t lampje
    Afzuiging slak (vermogen ombekend, maar eigenlijk te zwaar)
    koolstoffilter
    klimaat kontroller (uitgebreid model alle opties aanwezig)
    16 potjes
    grond is light mix van plagron
    voeding is van growstar ABC voeding
    ph en ec meter
    verwarming instelbaar 2000w
    temp/hydro meter

Ik was dus al 6 weken geleden begonnen met 16 stekjes van een witsoortje. (type onbekend) Vervolgens heb ik ze 4 dagen laten voorgroeien en daarna op 12-12 gezet. Ik zit nu op 5 weken en 3 dagen bloei. Op dit moment geef ik de voeding een stukje onder de aangegeven waarde volgens het kweekschema van growstar. Namelijk met een EC van 1,5 en een PH waarde tussen de 6 en 6,1 . Volgens mij is het namelijk beter om iets te weinig voeding te geven dan te veel. Ze krijgen overigens eens in de 2 dagen tussen de 300 en 400 ml water, afhankelijk van de vochtigheid van de grond. De temperatuur overdag ligt tussen de 25 en de 27 graden. In de nacht is de temperatuur tussen de 20 en 22 graden. De luchtvochtigheid varieerd tussen de 30 en 60 %.
    In het begin van deze kweek heb ik wat problemen gehad met de temperatuur snachts. Deze zakte terug naar 15 graden en veroorzaakte dus problemen (paarse stengels) Dit heb ik na een weekje hersteld (ik weet het, te laat), en vervolgens begonnen de dames het erg goed te doen. Omdat er veel dames op een vierkante meter staan heb ik de vertakkingen weggehaald tot in de 2e week van de bloei. Ik wilde namelijk niet dat ze te breed worden, en dat er wellismaar maar 1 maar wel dikke toppen in de dames zouden komen. De dames zijn doorgegroeit op een hoog tempo tot ongeveer 70 cm hoog. Alle dames hebben op dit moment redelijk mooie toppen.

Tot zover ging alles redelijk goed,maar nu ontstaat een probleem. Bij een aantal planten beginnen er wat bladproblemen te komen. Na wat zoekwerk op dit forum,maar ook op andere site's heb ik proberen uit te zoeken wat het probleem was. Ik dacht zelf aan een tekort van magnesium of calcium. Uiteraard heb ik dit gelijk proberen op te lossen door mede van een bezoekje aan de grow shop. Daar heb ik een middel (naam en typeonbekend) mee gekregen waar beide pruducten in zouden zitten wat ik in plaats van de voeding aangelengt moest geven. Helaas is nog geen verbetering opgetreden. Dus als iemand een tip heeft GRAAG.

Mochten jullie nog vragen hebben dan hoor ik ze natuurlijk ook graag.
    Ik ga nu proberen wat foto's hierbij te plaatsen. Wish me luck!!

16052010022.jpg16052010023.jpg16052010024.jpg16052010029.jpg16052010039.jpg
    16052010033.jpg16052010032.jpg16052010026.jpg16052010035.jpg

Ok die foto's zijn dus gelukt.

Ik zal over enkele dagen mijn dames weer laten zien.

Bassienator.
Bezig...
X