Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

troosteloos

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: troosteloos

Oorspronkelijk geplaatst door batssman88 View Post
    niet alleen bij stekken lol
    mooi dat ze toch nog zijn aangeslagen
    gr
    batssman
    Waar nog meer mee dan want zaden kun je beter direkt in de pot zetten waar ze in komen te staan in verband met de penwortel

Soms vergeten mensen na het plaatsen van de stekken nog een keer in te wateren ,Waarom ?
    Als je je stek plaatst dan maak je een kuiltje daar zet je je stek in en kiepert er weer aarde over nu blijfen er loze ruimtes over waar de wortel geen contact maakt met iets en die wortel droogt uit en sterft af ,de bovenste laag van je grondje droogt snel uit en dit zal dan desastreus zijn voor je stek , door na het plaatsen nog eens in te wateren voorkom je dit

Doe ermee wat je wil het is gratis

Ajo
    Ventje
    Living in Second live for real

Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

Comment

omdat ze een penwortel hebben zet je ze mtn in de grootste pot ? aha
      onzin , dat heeft daar niks mee te makn gr batssman

Comment

ps de rest moet ik je gelijk in geven , tis betr om de bovenste laag vochtig te houden
        ipv te latn uitdrogen , zo kunnen de wortels optimaal gebruik makn van de hele pt

Comment

update troosteloos

heb om 19.00 toen de lampen aangingen terra vega gegeven voor de 1e x. wat extra gaatjes in de flessen gemaakt en 2 flessen weggehaald. zie foto. temp. is zo rond de 27 graden met lampen aan en met kachel rond de 25 graden. mn luchtbevochtiger die ik gehaald had werkte niet, dus morgen een andere, tot dan natte doeken. ook wat foto's om je een idee te geven. alle raad nog steeds errug welkom en alvast bedankt voor de voorgaande tips.. anders lagen ze nu nog op de aarde denk ik
          Attached Files
          Ook een konijn kan weleens het haasje zijn.

Comment

Geen voeding geven alleen vochtig houden nu en die flessen nog even een dag of 2 gebruiken .

Laat ze eerst goed aanslaan voeding komt pas later.

Greetzz GG

Comment

ok, putting the bottles back en alleen water.
              geduld blijft een schone zaak waarschijnlijk...

Comment

Jep niet meer niet minder, flessen erop en beetje nat houden aan je aarde te zien is het een lightmix of een allmix dus geen voeding.

Greetzz GG

Comment

dag 4. staan er goed bij, op 1tje na. groeien ook zienbaar. heb de 2 lampen op 70 cm. gehangen. potten staan er goed vochtig bij, heb zo'n combimeter en die staat ook in de groene zone.. gelukkig. de grond is echt zichtbaar ven voelbaar vochtig. ik denk dat ik morgenvroeg om 7.00 water bijgeef zonder voeding. de flessen staan ook nog geparkeerd op de steks. maak morgen weer foto's.

so far so good . . .

Comment

dag 5. had de lampen gisteren op 70 cm. gehangen en vanavond om 19.00 ga ik ze weer 10 cm. verlagen. flessen staan nog steeds erop, morgen eraf, was zeeeer goede tip, bedankt Amneeshigh, vanavond krijg ik ook mijn andere luchtbevochtiger, ga ik zwaar benieuwd naar zijn hoe dat gaat werekn, hopelijk handiger dan natte doeken. De potten nun zijn nog steeds vochtig, geef vanavond ook water bij bij de steenwolblokjes en aan de rand van de kuip. zet er vanavond ook weer nwe. foto's bij. 1 plantje blijft achter, zal ik ook foto van maken. Nadat ik gisteren de lampen wat had verlaagd kreeg i k de temp. niet onder de 29,0 graden. maar dit is dan ook de laagste stand van de 2 lampen, mijn ventilator is momenteel ook nog uit. inblaas is 1x 100 en 1x 125 passief. afzuig is 200; ruck rs200 buisafzuiger. vindt trouwens dat die het prima doet opde brons fancontroller. ik heb voor later 1 ventilator, draaiend met 3 standen, is dat voldoende of zal ik er jnog 1 bijzetten. de ruimte is ca. 2,4 m2. tot later.

Comment

o ja, nog een question. ik heb mijn min/max. meter op de kuip gezet precies onder lampen. (zie foto's boven)
                      geeft deze dan een correcte waarde of moet ik de meter laten zweven
                      tussen kuip en lamp ivm het opwarmen van de kuip?

Comment

Comment

geen nood dude ze zijn erdoor en hebben wortels kunnen nu zelf drinken, matig met water en houd die lv hoog
                          ze komen erdoor.

grtz

Comment

ok, maar ik bedoel ivm de temp. is het iets om nog een passieve inlaat onderin erbij te maken van 100 voor koelere aanzuiglucht? dan heb ik 3 inlaten; 2 van 100 en 1 van 125 of is dit niet nodig?

Comment

1x 125 is al zat geweest met een goede afzuiger, kijk wel uit voor koude luchtstroming (tocht). En hang je ventilator zo onder je lamp dat de directe warmte van je plant weggeblazen word.

Comment

Als je je inlaat passief heb is het altijd . 3x zo graat als je uitblaas.

Dus 200 uit is 3x 200 in passief dan .

Hoop dat ze beter gaan vito .

Greetzz GG

Comment

Bezig...
                                X