hoi ik heb gisteren gele blaadjes boven aan mijn stekken gezien en vanmorgen was het erger ik heb ze nu verpot naar 11 l potten en en heb 300 ml water gegeven met eenkurt 001.jpg halve dosis tera vega en wortel stimulator zou dit op over voeding kunnen zijn en wat kan ik doen om het te verhelpen grt de kabouterkurt 002.jpg
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
gele bladjes
Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
-
Re: gele bladjes
Je hoeft nog geen voeding te geven als je ze in gewone grond hebt staan in het begin. Moet normaal voeding inzitten voor enkele weekjes. Gewoon mooi afgezuurd water geven in het begin. Die stekkenboer van je, die biedt gezonde stekken aan? Ik dacht even wat gelijkenissen met planten van Sir Smoke allot te zien (hij had troubles met TMV). Nog eens wat rondneuzen of ik die foto's terugvind
EDIT: Heb eens rondgekeken en ik denk dat het een IJZERtekort is. Kan iemand dat bevestigen? (kwestie van 100% zeker te zijn ).
Even op wat ik mij baseerde:
Het verloop in chronologische volgorde: • Groen-gele verkleuring, van binnen naar buiten in de jonge bladeren en in de groeischeuten. De nerven blijven meestal groen.
• Verdergaande vergeling tot soms bijna wit van de bladeren, ook grote bladeren worden geel. Dit remt de groei.
• In ernstige gevallen treedt er necrose op in het blad en is de groei en bloei van de plant geremd.
Te kortLast edited by Jona; 28 May 2010, 11:00.
Comment
-
Re: gele bladjes
ok mijne ph meter is kapod nu maarik ga er 1ne gaan kopen in het kordLast edited by kabouter flip; 29 May 2010, 08:12.
Comment
Comment