Zo, ook maar eens zelf begonnen met mn eigen kweekje. Al 4 ww planten oplaten groeien bij een vriend van me a la natuur, zonder lampen of watdan ook. Gewoon vensterbank style . Nu heb ik dit weekend een kastje gebouwd met 2x 20W en 1x 11 watt spaarlampen. Allemaal met 2700K en de 20w hebben 1100 lumen. Kleurencodes staan er niet op. Ze staan op 18/6. Maar wat denken jullie gaat dit iets worden? Mijn kastje heeft 2 ventilatoren en is niet helemaal luchtdicht, er zit een kier tussen de 2 deurtjes. Een grote pcfan zuigtaf en kleine pcfan is aan het blazen. Lampen ga ik ongeveer 4-5cm van de planten afhangen als ze ontkiemd zijn. Zaadjes zitten nu in bakjes tussen 2 natte watten. Ik ga ze in speciale kweekgrond doen. Gekregen van krakers die een pand hebben gekraakt waar een grote kwekerij in zat, er lag nog een 30kg zak met kweek grond waar perlite en allemaal voedingsstoffen in zitten. Kan ik de zaailingetjes straks gelijk hier in zetten? Of zal ik deze grond half vermengen met gewone potgrond? Totdat de zaadjes ontkiemd zijn staat er nu basilicum in mijn kastje onderzoeken of er biologisch leven mogelijk is in mijn kunstmatige ecosysteempje. Ze staan er nu 2 dagen in. Eentje doet het prima, de ander had bijna geen wortels meer en is een beetje aan het verschrompulu. Morgen ga ik de binnenkant nog bekleden met alu-folie, over het zwarte plastic wat er nu al in zit voor luchtvochtigheid enzo.
Die krakers potgrond heette iets van plagron mix + perlite...
Die krakers potgrond heette iets van plagron mix + perlite...
Comment