Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Ik heb maar besloten om indoor te gaan kweken, na veel gelezen te hebben hier en veel informatie rijker ga ik het ook maar eens proberen
Dit is mijn setup;
- dr100
- 1x 400watt ELT VSA
- 1x LampenKap Hamer
- 1x 400watt Philips Son-T-Plus
- 1x Fan controller 1000w + termostaat
- 1x Afzuiger RVK 125A(afzuiger) van 225m3
- 1x Can Koolfilter 2600 150m3
- 1x Schakel relaiskast 2x600w SK2K
- 1x Mini maxi meter Thermo en Hygrometer
- ECO logic allmix aarde
- 5x11ltr potten
Voedingslijn weet ik nog niet welke dat gaat worden, zit te twijfelen tussen plagron of canna
Maar goed ik zal zien en tijd zal leren
Vanaf afgelopen zondag staat de lamp aan op 18/6 en ze doen het erg goed vind ik!
Heb de zaden niet voorgekiemd omdat ik daar slechte ervaring mee heb
Deze zijn direct in de aarde gezet en hebben water gekregen en na 2 dagen staken gelukkig alle 5 kopjes eruit en direct de lamp aangezet op ongeveer 1 meter afstand.
Ik probeer mijn Ph rond 6.0 te houden, is het trouwens erg dat het een beetje schommelt de Ph??
Hier onder nog een paar foto's
Hallo, hebt u de lamp 24/24 aan gelaten tot ze boven kwamen & dan 18/6 gezet?
Heb sinds gisteren mijn zaadjes ook in de grond gestopt maar weet nu niet juist het uur omdat ze nog niet boven zijn
Re: Eerste indoor kweek Royal Queen Fem Nothernlight
Hey Kstar en Dual,
Ik heb ze in de aarde gestopt licht en fans enz uit laten staan tot dat de kopjes boven aarde kwamen, daarna het licht op 18/6 gezet voor een 3 weken and after that op 12/12
Ik vindt een HPS op 24u te prijzig het zou dan alleen voor de temp zijn kan je net zo goed je verwarming aan zetten ^^, ik zou je de dan adviseren dit met TL te doen.
Yo paffy,
Volgens mij geef je teveel water. Bij het te droog staan gaat je blad nog veel meer doorhangen, ook de kleine blaadjes in de top. Ook dat ze blijven hangen, of je nu water geeft of niet doet mij in deze richting denken.
- Bij onderwatering gaan je blaadjes terug owke komen (ookal is het voor even) als je water geeft, geef je niets, dan is je plant dood en hangt alles veel meer dan hier.
- Bij overwatering duurt het toch al snel 3-4 dagen voor de plantjes terug om water vragen. Automatisch gaat je blad terug rechtopstaan als je niets toevoegt na verloop van een dag of 2. Als je hier nog begiet of niet, maakt dat dus idd weinig verschil uit voor iemand die geen geduld heeft... het blad blijft hangen.
Stop eens je vinger goed diep in de aarde en voel of je vingers vochtig of nat zijn. Nat is uit den boze want door een te natte kluit gaan de haarworteltjes zich afsluiten en kan de plant niets (vocht en voeding) meer opnemen. Wees niet bang om de worteltjes te kwetsen want deze kunnen heel wat meer aan dan je denkt en in de bovenste laag bevind zich vaak niet zo heel veel wortel. Beter laat je je plantje moeite doen en zet je ze liever wat te droog.
Is het aardoppervlak wat je ziet soms droog of altijd redelijk nat?
Hey Sir en benjamin,
Ik heb gisteren wel weer water gegeven omdat ik ook aan onderbewatering dacht, maar nu ik dat stukje van Sir lees dan denk ik ook eerder aan overbewatering.
Wat mij weer in twijvel brengt is dat als ik 2 dagen geen water geeft de kleine bladeren helemaal slap gaan hangen wat weer duid op onderbewatering.
Ik probeer het maar op gevoel te doen, ik douw ongeveer 1 vinger koot in de aarde om te voelen of ze nou nat of droog staan en voelt de aarde vaak koud aan en een beetje aan de droge kant, het kan ook zijn dat ik het te droog vind maar dat het net aan voldoende is voor de planten.
Ik haal uit zou verhaal Sir dat het verstandiger zou zijn tot dat de bladen helemaal slap hangen?? dus even een paar dagen geen water geven ??
Als ik iig water geeft dan loopt het niet onder de pot uit...
Hey Paffy,
Na hoeveel tijd zijn je toppen weer beginnen verdikken na de snoeibeurt?
Ik heb er bij mij denk ik teveel weggehaald en de toppen lijken inderdaad stil te staan :s
Ongeveer een week geleden nu! :O
Er is mij verteld dat je geduld moet hebben, ik heb geduld gehad en geluk denk ik ook ^^ dat ze binnen een week de draad weer hadden opgepakt en nu weer verder gaan.
Comment