Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste indoor kweek Royal Queen Fem Nothernlight

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste indoor kweek Royal Queen Fem Nothernlight

yum yum gimme sum!
    grtz

Comment

Kan niet wachten om ze te wanna smoke that yumyum ghegheghe
      Eens een paffer, altijd een paffer........

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paffy View Post
        Ola medewandelaars,

Ik heb maar besloten om indoor te gaan kweken, na veel gelezen te hebben hier en veel informatie rijker ga ik het ook maar eens proberen

Dit is mijn setup;
        - dr100
        - 1x 400watt ELT VSA
        - 1x LampenKap Hamer
        - 1x 400watt Philips Son-T-Plus
        - 1x Fan controller 1000w + termostaat
        - 1x Afzuiger RVK 125A(afzuiger) van 225m3
        - 1x Can Koolfilter 2600 150m3
        - 1x Schakel relaiskast 2x600w SK2K
        - 1x Mini maxi meter Thermo en Hygrometer
        - ECO logic allmix aarde
        - 5x11ltr potten

Voedingslijn weet ik nog niet welke dat gaat worden, zit te twijfelen tussen plagron of canna

Maar goed ik zal zien en tijd zal leren

Vanaf afgelopen zondag staat de lamp aan op 18/6 en ze doen het erg goed vind ik!
        Heb de zaden niet voorgekiemd omdat ik daar slechte ervaring mee heb
        Deze zijn direct in de aarde gezet en hebben water gekregen en na 2 dagen staken gelukkig alle 5 kopjes eruit en direct de lamp aangezet op ongeveer 1 meter afstand.

Ik probeer mijn Ph rond 6.0 te houden, is het trouwens erg dat het een beetje schommelt de Ph??

Hier onder nog een paar foto's

Hallo, hebt u de lamp 24/24 aan gelaten tot ze boven kwamen & dan 18/6 gezet?
        Heb sinds gisteren mijn zaadjes ook in de grond gestopt maar weet nu niet juist het uur omdat ze nog niet boven zijn

Merci

Comment

Kunt ze wel op 24 uur zetten blijft de temperatuur ook mooi constant

Comment

Hey Kstar en Dual,

Ik heb ze in de aarde gestopt licht en fans enz uit laten staan tot dat de kopjes boven aarde kwamen, daarna het licht op 18/6 gezet voor een 3 weken and after that op 12/12

Ik vindt een HPS op 24u te prijzig het zou dan alleen voor de temp zijn kan je net zo goed je verwarming aan zetten ^^, ik zou je de dan adviseren dit met TL te doen.

Grtz..

Comment

Attached Files

Comment

Ik hou wel van dikke madammen NIce !

Grtz Hash
                Geniet nooit met mate !

Comment

Ik weet het niet zeker, ik persoonlijk denk onderbewatering, je moet maar eens kijken op overwatering-en-onderwatering
                  Last edited by Jointjedraaien; 3 September 2010, 16:27.

Comment

Yo paffy,

Volgens mij geef je teveel water. Bij het te droog staan gaat je blad nog veel meer doorhangen, ook de kleine blaadjes in de top. Ook dat ze blijven hangen, of je nu water geeft of niet doet mij in deze richting denken.

- Bij onderwatering gaan je blaadjes terug owke komen (ookal is het voor even) als je water geeft, geef je niets, dan is je plant dood en hangt alles veel meer dan hier.
                    - Bij overwatering duurt het toch al snel 3-4 dagen voor de plantjes terug om water vragen. Automatisch gaat je blad terug rechtopstaan als je niets toevoegt na verloop van een dag of 2. Als je hier nog begiet of niet, maakt dat dus idd weinig verschil uit voor iemand die geen geduld heeft... het blad blijft hangen.

Stop eens je vinger goed diep in de aarde en voel of je vingers vochtig of nat zijn. Nat is uit den boze want door een te natte kluit gaan de haarworteltjes zich afsluiten en kan de plant niets (vocht en voeding) meer opnemen. Wees niet bang om de worteltjes te kwetsen want deze kunnen heel wat meer aan dan je denkt en in de bovenste laag bevind zich vaak niet zo heel veel wortel. Beter laat je je plantje moeite doen en zet je ze liever wat te droog.
                    Is het aardoppervlak wat je ziet soms droog of altijd redelijk nat?

De link die je kreeg van B3nne hierboven heb ik zelf wat uitgewerkt in post 8 (in het midden ongeveer) op mn telen op aarde met $iR - cheeseamnesia verslagje.

Grtz $iR
                    Last edited by SirSmokeAllot; 30 August 2010, 12:01.
                    sigpic

Comment

Hey Sir en benjamin,

Ik heb gisteren wel weer water gegeven omdat ik ook aan onderbewatering dacht, maar nu ik dat stukje van Sir lees dan denk ik ook eerder aan overbewatering.
                      Wat mij weer in twijvel brengt is dat als ik 2 dagen geen water geeft de kleine bladeren helemaal slap gaan hangen wat weer duid op onderbewatering.

Ik probeer het maar op gevoel te doen, ik douw ongeveer 1 vinger koot in de aarde om te voelen of ze nou nat of droog staan en voelt de aarde vaak koud aan en een beetje aan de droge kant, het kan ook zijn dat ik het te droog vind maar dat het net aan voldoende is voor de planten.

Ik haal uit zou verhaal Sir dat het verstandiger zou zijn tot dat de bladen helemaal slap hangen?? dus even een paar dagen geen water geven ??

Als ik iig water geeft dan loopt het niet onder de pot uit...

Alvast bedankt voor de tips and advice ....

Comment

Ik denk inderdaad ook aan overbewatering. Mijn plantje zag er het zelfde uit en na drie dagen geen water geven kwamen de bladeren weer omhoog.

Verder zou ik niet al te bang zijn want die planten zien er echt mooi uit.
                        Like lumbering giants on a shamefull parade we came to ruin all and make a rotten trade.

Comment

Hey Paffy,

Na hoeveel tijd zijn je toppen weer beginnen verdikken na de snoeibeurt?
                          Ik heb er bij mij denk ik teveel weggehaald en de toppen lijken inderdaad stil te staan :s
                          Ongeveer een week geleden nu! :O
                          Ik gebruik niks ... ik ben al drug genoeg

Comment

Er is mij verteld dat je geduld moet hebben, ik heb geduld gehad en geluk denk ik ook ^^ dat ze binnen een week de draad weer hadden opgepakt en nu weer verder gaan.

Ik zou zeggen wacht rustig af.....

Comment

Zo ff een foto shoot voordat het licht aanging

Zo staan ze er nu bij, ik heb de plant links achter mooi groen gekregen de rest is zoals het is

Links voor wordt al goed bruin de haartjes, alleen moet ik nog 3 weken is dit erg?
                              IMG_1070.jpg

De toppen zijn keihard!! hier een aantal closeups
                              Attached Files

Comment

Denk zelfs meer dan 200 gram denk dat je aan de 300/400 gram droog komt. Staan er opt overwateren na erg mooi bij.

Comment

Bezig...
                                X