Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4x Black cream autoflower 400watt hps

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

4x Black cream autoflower 400watt hps

Korting op 420shop
    Tent : Geen tent
    400 watt HPS lamp
    1x Reflector hamerslag kap
    Geen koolstof filter, van plan om vanaf week 4 met ona gel of blocks aan de gang te gaan
    1x toren ventilator ( sinds een aantal dagen)
    4 x 12 liter potten
    3 liter perliet / 9 liter cocos per pot.
    Geen voeding, behalve pokon bio groente en kruiden voeding ( vorrig jaar 1e buitenkweek ook gebruikt)
    Had gelezen dat dit wel oke voeding is ookal zijn veel geen fan van pokon. Nog niet gebruikt dus zou ook wel andere voeding willen aanschaffen

Oke, dus aantal weken 5 zaadjes gekocht. ging er van uit dat er 1tje niet uit zou komen dus had ik er 1 over.
    Na 1 dag waren ze allemaal ontkiemt en klaar om in de potgrond gezet te worden. Voor de zekerheid dus nog 1 (ontkiemt) zaadje bewaard voor het geval er 1 niet uit zou komen boven de aarde.
    Na een dag of 2 kwam er inderdaad 1 niet uit. Opgegraven en deze was helemaal verschrompeld dus het overgebleven zaadje wat ik in de overgebleven kokos had gezet overgeplant naar de pot
    waar het zaadje wat niet boven gekomen was verplaats. Dat plantje is inmiddels nog de kleinste.

Jammer genoeg heb ik ook 1 plant die er erg raar uit ziet, misschien verbrand?
    Andere 2 planten zien er erg goed uit en groeien snel.
    Zit dus met 2 andere plantjes die wat achterlopen. waarvan 1 (misvormd ? is )

Zo staan de 2 goede er nu bij:
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

Comment

1 raar plantje: wat denken jullie?

Comment

Ik denk dat je in de problemen gaat komen zonder tent en filter, zeker met die black cream. Waarom geen tent? Bij sweet seeds zijn er nogal wat problemen met autoflower mormels. Verder hele lekkere wiet, heel donker paars. Maar als je wil gepakt worden dan ben je zonder filter goed op weg.

Comment

Hoi,
          Wat beo zei dacht ik ook. Speel veilig neem een filter.

Welk water gebruik je? Ik vermoed dat ge op kokos u ph moet regelen?

Is er een speciale reden voor de perliet toevoeging?

voeding lijkt me eerder groei dan bloei.

​​​​​​Succes!
          verslag 1, verslag 2

Comment

Hey,
            Bedankt voor de reacties.

De reden voor perliet is om de aarde extra luchtig te houden. Zodat ik niet kan overwateren. Dit las ik op internet, dit is wat erbij stond:

3. Neem een LUCHTIG medium. Wortels ondervinden minder weerstand en groeien daardoor veel sneller als het medium lekker luchtig is. Kokos is ideaal, maar aangezien kokos snel opdroogt is het slim om hier een flinke hoeveelheid perliet aan toe te voegen. In een mix van 50% kokos en 50% perliet kan een autoflower snel uit de voeten.

Ph meten doe ik niet en ook doe ik gewoon kraanwater toevoegen ( heel erg slecht ik weet het ) Heb helaas geen geld om test setjes e.d. aan te schaffen.
            Hetzelfde geld eigenlijk voor de vraag waarom ik geen koolstof filter heb.

Nu had ik wat onderzoek gedaan en schijnen die ONA blocks en gel heel erg goed te werken. Dus ik zat er aan te denken om zo een ona gel filter te maken om de geur te maskeren.

Ondertussen vertonen de planten al tekenen van bloei, witte haartjes komen uit de nodes.
            Einde van de week ga ik ze onder een 600 watt bloeilamp zetten.

Comment

Comment

Heb je wel goeie gordijnen, of kweek je op een zolder of kelder zonder ramen ?
                HPS licht kun je vanaf een kilometer herkennen, die gele gloed mag absoluut niet te zien zijn vanaf buiten.
                Tja, en de geur heh...
                Dat gaat ook overal in zitten, linnengoed, kleding ..

't Is prima als het lukt natuurlijk, maar ik zie wel wat verbeterpuntjes.
                Zou daar toch nog even over nadenken, je wordt nog steeds als een moordenaar behandelt als je gepakt wordt met een wietplant.

Succes!
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

ze staan in een lege kamer, van 10 bij 2,5m ongeveer.
                  Van buiten kan je niks zien, heb lamellen met daarachter een gordijn.

Ja, dan komen we inderdaad bij de geur.
                  Kan ik misschien een carbonfilter zelf maken? Of een tent?

En waar moet ik dan aan denken aan totale kosten?
                  Planten stinken nog niet dus ik heb wel de mogelijkheid om nog wat in elkaar te knutselen.

Ik zal vrijdag even een foto maken met de lampen uit.
                  Ze zijn iig weer erg gegroeid.

Temperatuur bij de planten is 25 graden

Comment

Comment

Als je geen geld hebt voor een hok en een filter dan heb je ook geen geld voor autoflowers af te bloeien onder 600 watt want dat is duurder dan de twee bij elkaar. Mijn bescheiden mening. Dan vergeet je precies wat elektriciteit kost en hoe weinig die autoflowers gaan opbrengen tegenover non autoflower. Die gel heeft geen enkel nut. Als ik mijn filter los koppel ruikt het na 10 minuten naar wiet op straat.

Comment

Ik hoef geen stroom te betalen, dat scheelt. dus dat maakt niet uit. Heb al aan mijn opa gevraagd of die nog een carbonfilter heeft liggen en anders komt er eind v.d. maand 1tje.
                        Probeer ik ook een kast te maken van pvc met pandafilm.

Ben inderdaad ook erg bang voor de geur en wil geen problemen dus lijkt mij ook het beste inderdaad.

Comment

Ik heb voor nu even de 400 watt groeilamp aangesloten.
                          4 planten 4 verschillende lengtes.
                          De grootste is nu 65 cm
                          en de kleinste is 30 centimeter

beginnen al een klein beetje te ruiken, ruikt erg fris.
                          Ik ga zelf een carbon filter maken. Dat binnenkort.

Comment

inmiddels heb ik de 600 watt lamp aangesloten.
                            1 plant heeft al mooie paarse bladeren.
                            geur is er eigenlijk nog helemaal niet.
                            7 mei zijn de 8 weken voorbij maar ik las al dat ik daar meestal wel een week bij mag optellen.
                            de grootste plant is 85 centimeter en de kleinste plant is 75 centimeter.
                            Alle vier vrouwtjes, erg blij mee.
                            Voeding van pokon werkt prima ( biologisch )
                            Attached Files

Comment

dit is de enige van de 4 die paarse toppen produceert.
                              Zie al wat tekenen van paarse bladeren bij de andere 3.
                              Attached Files

Comment

Bezig...
                              X