Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BEGINNERS eco/low budget kweek *TEST*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    BEGINNERS eco/low budget kweek *TEST*

    Korting op 420shop
    Dus ik mocht een kamertje in mijn huis gebruiken om een plantje op te kweken 2 maar liefst....
    Nou ik had nog wat zaden over namelijk de soort
    *Censored* en als lamp had ik nog op zolder een soort tandarts lamp staan en die wilde ik gebruiken, en kijken of ik alleen via deze lamp met eventuele bijlampen een binnenkweek kan beginnen...
    Dit is de eerste keer dat ik binnen kweek dus please be nice en kat me niet af... ik zeg altijd "Elke beginner is een winner".



    dus ik begon met de kamer op te ruimen, wat spullen verplaatst, kistje gepakt,een kratje er op gezet en hupsakee het was klaar.
    De lamp is een 8 watt led lamp die behoorlijk fel is en 2 standen heeft met een vergrootglas tussen in de lamp.

    20170428_140359.jpghier zie je de lamp (lijkt net een tandarts ding he?)

    vervolgens de grond. Ik ben gewoon voor zaai medium van het tuincentrum gegaan. Dit heb ik vervolgens in een bekertje gedaan een gaatje er in gesmolten voor overtollig voch en uiteraard vochtig gemaakt.
    20170428_142430.jpgwat droge zaai medium
    20170428_142744.jpgwat natte zaai medium


    Daarna heb ik ze gewoon onder de lamp gezet met een mooi schuim matje er onder en wat plastic over de bekertjes. Ik zie vanzelf wat er gebeurt... nog een kiekje van het eindproduct.

    20170428_150531.jpg

    Ik hoop dat het via deze lamp lukt en ik regelmatig dingen kan poste in mijn kweekverslag om uiteindelijk een leuk stuk te hebben veel geluk en plezier met jullie kweek!

    greetz
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by peter bong; 28 April 2017, 14:56.

    #2
    hoi peter

    ben je van plan met die 8 watt lamp die 2 plantjes af te laten bloeien?

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door BackYardPlant View Post
      hoi peter

      ben je van plan met die 8 watt lamp die 2 plantjes af te laten bloeien?
      BackYardPlant ja eigenlijk wel hij heeft mischien niet veel watt maar is enorm vel en is een led ding... het is ook een soort test als ze het niet redden schijn ik wel bij met wat lampen die ik in huis heb ik heb nog een rood oranje 40watt dingie staan die ik er dan bij zet.... mischien werkt het mischien niet
      na het weekend kom ik met meer fotos

      Comment


        #4
        Ben erg benieuwd naar dit soort opstellingen, gewoonweg om het ook eens te doen!
        Ik hou het bij en hopelijk word het wat, desondanks dat ik er geen ervaring mee heb enzo.

        Comment


          #5
          Als experiment kan het best leuk zijn. Je moet er gewoon niet teveel (m.a.w. geen) verwachtingen van hebben dan kan het alleen maar meevallen

          Kijk eens op de lamp, welke kleurcode heeft deze ? Die moet nml. wel geschikt zijn om te groeien / bloeien. Hoe fel een lamp in jouw ogen schijnt zegt natuurlijk niks of deze geschikt is om pantjes te laten groeien, onder een huis, tuin & keukenlamp groeien ze ook echter strekken ze dusdanig dat ze omkiepen. Dit verwacht ik eerlijk gezegd ook van jouw lamp, hoop dat jij het tegendeel gaat bewijzen.

          Ik zou ook wat zilverfolie om die bekertjes draaien, wortels houden niet van licht.
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Flip Hasjkip View Post
            Als experiment kan het best leuk zijn. Je moet er gewoon niet teveel (m.a.w. geen) verwachtingen van hebben dan kan het alleen maar meevallen

            Kijk eens op de lamp, welke kleurcode heeft deze ? Die moet nml. wel geschikt zijn om te groeien / bloeien. Hoe fel een lamp in jouw ogen schijnt zegt natuurlijk niks of deze geschikt is om pantjes te laten groeien, onder een huis, tuin & keukenlamp groeien ze ook echter strekken ze dusdanig dat ze omkiepen. Dit verwacht ik eerlijk gezegd ook van jouw lamp, hoop dat jij het tegendeel gaat bewijzen.

            Ik zou ook wat zilverfolie om die bekertjes draaien, wortels houden niet van licht.
            Kan je hier wat uit halen?
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #7
              Nee, op de lamp zelf, dus niet het armatuur, staat een code, 4 cijfers met een K(elvin). Die moet je hebben.
              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment


                #8
                haha, dan krijg je 1 top(je) Zo iets heb ik ooit een keertje gedaan. Ik heb er nog een verslagje op dit forum gezet.
                Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                Comment


                  #9
                  ***UPDATE***UPDATE***UPDATE***
                  Ik heb nog eens gezocht naar de Kelvin maar kon het niet vinden op de lampjes/ledjes zelf staat niks (zit een kapje over heen geschroeft)...
                  Mischien kan het die 1005 zijn op die sticker?!?!?!?!?


                  de plantjes zijn ontkiemt en komen nu al flink uit de grond hopelijk gaan/zijn ze niet aan het strekken zowel!?!?!? dan ga ik opzoek naar een goedkope lamp
                  waarmee ik kan groeien... het liefst van een tientje (of 2 max) heb niet zo'n groot budget dus dat word eventjes zoeken... ik heb nog wat fototjes.. en bedankt voor de tip met het folie heb ik nu gedaan
                  ik had het zelf nooit kunnen weten/inzien


                  20170503_100733.jpgdie achterste krult ietsjes mischien iets te veel water wantja ik ben een beginner

                  20170503_213802.jpg
                  zie hier<

                  20170503_213804.jpgtoch te veel water denk ik oh ik schaam me


                  Nou dat was het weer tot ehm tot er weer wat gebeurt
                  cia

                  Comment


                    #10
                    6watt lamp, 6 gram op z'n max. En dan zou de lamp nog een groei/bloeilamp moeten zijn, wat ik niet verwacht van een tandartslamp.

                    Comment


                      #11
                      Lekker buiten zetten in een grotere pot.
                      Stukkie gaas erom tegen wilde dieren.
                      En zien dat ze niet elke dag zeiknat regenen.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Vraag me ondertussen af hoe het verder is met de plantjes! Ben wel erg benieuwd, desondanks de (what i like-) erg kleine setup.

                        Comment


                          #13
                          Lekker ghetto setup haha veel succes man.
                          als de zon goed schijnt buiten zou ik ze buiten zetten. Denk namelijk niet dat zo n lamp veel gaat doen.
                          Anyway imma follow this

                          succes

                          Comment

                          Bezig...
                          X