Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
2 laatste foto's zijn minder zoals je ziet gaan ze na hulp van hoesje er af te halen nog steeds niet verder met groeien iemand idee hoe dit komt?
Doordat de zaadhoes er twee dagen op heeft gezeten missen ze ook 2 dagen fotosynthese en moet het spruitje alles doen met het reserve voedsel dat in de lobblaadjes licht opgeslagen en kan zelf nauwelijks energie maken. Verder is het mogelijk dat de lobbladen nog gevangen zitten in een vliesje. IMG_1460.jpgIk kan dit op je foto niet geheel duidelijk zien maar de loblaadjes zitten in een vliesje in de zaadhoes. Dit vlies blijft normaal achter in de zaadhoes maar het kan zijn dat het ingedroogd om je lobblaadjes bijft kleven waardoor deze niet open kunnen vouwen en er nog steeds geen fotosythese kan plaatsvinden. Vanzelf gaat dit ingedroogde vlies er niet meer vanaf heel voorzichtig helpen dus als dit het geval is. heb je foto beetje uitgeknipt en vergroot om bete te kunnen zien wat daar aan de hand is. Het lijkt idd alsof er een stuk van dit vlies over de lobblaadjes kleeft. Zelf heb je dit snel gezien natuurlijk. erofpulken me een speldje of zo. Let op dat je niet aan je zaailing trekt want dan heb je meteen wortelschade en loopt je nog meer achterstand op.
zaadje ontkiemd.jpgWat Bella Donna vertelt klopt natuurlijk ook. Als ze bovengronds stilstaat is ze ondergronds bezig.
Zoals je goed ziet op nevenstaande tekening is er ondergronds heel wat werk te verzetten voordat het bovengronds verder kan.
Ik had er ook 1 die er zo uit zag.
Beste probeer je meteen het hoesje te verwijderen met je vingers als het niet van zelf gaat
Mont heb het deftig uit gelegd en heel duidelijk of je plantje het nog gaat redden weet ik niet.
ondanks een eng begin van de kiempjes hebben ze zich er toch door weten slaan hier zie je een leuke pic in het midden de Shining Silver Haze omringd door de Big Bang
hier is alweer een gezellige update voor de liefhebbers.
zoals je ziet gaat de shining silver haze er als een speer vandoor met groeien
de big bangs beginnen nu ook al stilaan op te schieten
de allerkleinsten komen op de opstelling nadat ze wat groei hebben ingehaald op de bodem en licht kunnen opvangen op de stelling
verder geef ik nu ook al wortelstimulator mee en hesi supervitaminen om de bodem zo goed mogelijk op gang te brengen , ook geef ik af en toe ook al wat groeivoeding mee waar ze blijkbaar zeer tevreden mee zijn als ik ze zo zie groeien ^^
ook is de shining silver haze al getopt ook zo kan deze al beginnen aan zijn netje volgroeien de big bangs zullen hier binnen enkele dagen ook toe in staat zijn denk ik
maar dat is voor onze volgende update binnen enkele dagen
hier nog enkele pics de grootste is de shining silver haze ( foto 2 ) rest allemaal Big bang
Comment