Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweekje, Greenhouse The Church

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste kweekje, Greenhouse The Church

Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

Ik ben vrijdag 02/07/2010 begonnen met het ontkiemen van mijn Greenhouse Church zaden. Vol ongeduld zat ik te wachten tot ze ontkiemde, zondag 04/07 waren er al 2 uitgekomen met een worteltje van 5mm, dus heb ik ze geplant in 7L potten onder onder een 105Watt Spaarlamp gehangen.
    De 3 overige zaadjes zijn vandaag 06/07 nog niet uitgekomen ik denk dat het ook niet meer gaat gebeuren...

De 2 die wel ontkiemt zijn, daar gaat het goed mee alleen heb ik een probleem met de vochtigheid, het is maar rond de 40% kan dat veeel kwaad?? Temperatuur ligt rond de 26-28graden.
    Voor water, ik gebruik de eerste week alleen maar PH afgesteld water(6.0), voor de rest niks van voeding..

Mijn groeikast

- DR60 - 60x60x160
    - 1 Extractor 305 m3/u en mond 150 mm met OdorSok 330 m3/150 mm
    - 1 Intractor 190 m3/u en mond 125 mm
    - Thermohigrometer
    - CFL 105 Watt
    - 1 Ventilator

Mijn bloeikastDSCN1053.jpgDSCN1054.jpgDSCN1055.jpgP7060915.jpgP7060914.jpgDSCN1059.jpg
    Last edited by B3NJAMIN; 16 August 2010, 19:03.

Re: Eerste kweekje, Greenhouse The Church

Ik vind je aarde wel erg nat ik zou dat iets droger laten komen, kiempje gebruikt nu nauwelijks water, vochtig is meer dan zat niet kletsnat.

succes, Grtz

Comment

He b3n

ik had eerst ook een zaadje van de greenhouse die ik al had opgegeven, maar toen ik er een 2e naast had gelegd waren ze na een paar dagen toch allebei ontkiemd. Ik zou ze dus nog niet weggooien die zaadjes. (als je dat al van plan was)

succes met je kerkjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
        Ik vind je aarde wel erg nat ik zou dat iets droger laten komen, kiempje gebruikt nu nauwelijks water, vochtig is meer dan zat niet kletsnat.

succes, Grtz
        Ik had het ook al gezegd tegen mijn vriendin, heb het sinds gisterenavond geen water gegeven. maar voor de rest ziet alles er ok uit? want ben aant twijfelen of mijn lamp wel goed hangt.

Comment

@ Timmeeeh

Ik heb ze nog steeds tussen keukenrol zitten en ik hou het goed vochtig, wie weet heb ik nog geluk .
          Heb gisteren wel nieuwe zaadjes besteld op Wietzaadjes.nl, White Widow 10 stuks van Seedsman, hopelijk ontkiemen er daar meer van

Comment

P7080920.jpgP7080921.jpg

Comment

hey benjamin,
              Succes met de kerken alvast.

Ik gooi ze meestal direct in de grond, soms eerst een uurtje of 12-24 in water, dan in de grond.
              Om goed te laten ontkiemen moet je grond niet te vochtig zijn, na 24 uur weken is ook genoeg, dan moeten ze de grond in, vochtig maar niet zeike nat. Als ze eenmaal boven zijn, kunnen ze best veel vocht aan. Maar altijd beter niet teveel, als potten zwaar aanvoelen is meer als zat, wanneer ze boven zijn.
              d.r.e.

Comment

bedankt

morgen (11/07) staan mijn plantjes 1 week in de grond, groeien ze goed of groeien ze wat te traag??

P7100923.jpgP7100924.jpg
                Last edited by B3NJAMIN; 12 July 2010, 17:30.

Comment

Vandaag staan ze 8 dagen in de pot, ik ben zaterdag begonnen met een klein beetje rhizotonic en ze groeien zeer goed.

Heb nog een paar foto's geupload
                  P7120960.jpgP7120961.jpg

Vandaag heb ik ook mijn White Widow zaadjes van Seedsman ontvangen, heb er vier op watjes gelegt met ph afgesteld water en VitaLink, het zou beter zijn voor de zaadjes.. had ik bij mijn kweekpakket bijgekregen.

Comment

Zazeker. :thumbs up:

Misschien die kleine wat minder water nodig? Vanaf het moment dat grote bladeren komen gaat het echt snel.

Comment

hallo iedereen,

Vandaag zijn we dag tien, en de plantjes zijn goed bezig, alleen bij het onbekende zaadje worden de eerste bladeren een beetje geel.. zou het kwaad kunnen denken jullie??
                      En voor tien dagen te zijn, zijn ze niet wat klein??
                      Mvg,

P7140975.jpgP7140976.jpgP7140970.jpgP7140973.jpgP7140977.jpg

Comment

Mogelijk iets te veel water, blijven ze ook wat kleiner.
                        ff 1 of 2 dagen niks geven. Meer dan 100ml / dag drinken ze niet, eerder 50ml.

dre

Comment

Ze strekken in ieder geval niet.
                          Gtrz

Comment

zou ik de lamp dan te dicht hebben hangen dan??

grts

Comment

hey iedereen,

We zijn weeral een paar dagen verder , dus is het tijd voor weer een paar foto's te uploaden.
                              15/07 heb ik de 4 white Widow zaadjes in de potgrond gezet en ze doen het goed.

P7180996.jpgP7180998.jpgP7180997.jpgP7180995.jpgP7181002.jpgP7181004.jpgP7181003.jpgP7181001.jpg

Heb nu de lamp wat hoger gehangen, misschien gaan ze nu wel wat hoger groeien

Comment

Bezig...
                              X