Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik ben nieuw

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Als je ze elke dag buiten zet hoeft dat niet, gelukkig!

Zorg wel voor complete duisternis op zolder en hou je strak aan je schema.
    Zodra het buiten weer 12 uur donker is, misschien al bij 11 uur duisternis kun je ze buiten laten staan.
    Hou rekening met dat het half uur na zonsondergang half uur voor zonsopgang de duisternis pas volledig is.

Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Stemma

Thanks voor de tip!

Ik zal me schema strak volgen hoor .

Comment

Met schema bedoelde ik eigenlijk je verduisterschema.

Ik weet niet of je je voedingsschema hebt overgenomen van de fabrikant, maar meestal kun je met een kwart tot de helft daarvan beginnen.
        Je kan planten niet 'vetmesten' maar wel 'dood voeden', dus altijd met lage dosering starten.
        Bijvoeden kan altijd, een door overvoeding veroorzaakte schade blijft.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Stemma

Ik zal ook proberen n kweekverslag te maken, maar aangezien ik al een eind op weg ben met het hele verhaal zal dat even duren en misschien wat onsamenhangend zijn maar zal me best doen om een knap verslagje te fabriceren.

Ik ben in het begin veel te snel te veel dingen gaan doen.
          Eerst 1 plantje ... toen nog 1 uit zaad 2 stekken gemaakt toen nog 2 stekken en je snap wel wat ik bedoel hahaha

Maar alles leeft nog en gaat heel goed. 20170704_164138.jpg
          Dit is 1 van de stekken die ik ongeveer 6 weken geleden heb geknipt

Comment

• Stemma
            Stemma commented
            Editing a comment
            Ze staat er mooi bij!
            Leuk dat je al zo bezig bent, was in begin al blij dat ik een plantje in leven hield

Stemma

Ik heb doe het verduisteren heel stipt zit hooguit 5 tot 10 min verschil in k doe van 0700 smorgens tot 1900 savonds licht en snachts dan donker (duhh) .

Maar mn voedingschema heb ik eigelijk grootendeels zelf samengesteld met als basis een van plagron waar ik ook alle voeding en zo van heb.
          En op de verpakkingen staat bijv 1 ml.op 1 liter en dat heb ik wel aangehouden maar verspreid het water geven over 3x per dag.
          Maar zal zeker in de toekomst beginnen met de helft van wat op de fles staat!!

Nogmaals bedankt voor de tips!

Comment

Tanx i do my best

Maar ik heb tot mijn grote schrik vanmiddag toprot ontdekt bij 1 van de dames
            Uiterste punt van de top begint grijs/grauw met een heel klein tintje bruin er in te worden....
            Kan ik dat er uit knippen met n schone schaar??

De plant zelf is al redelijk verpest door stress uit onwetendheid(shame on me) maar wat er te redden valt oogst ik want dat ziet er knap uit

Comment

Ik geloof je direct, maar een foto plaatsen is handig. Welke strain was het?

Stemma doet stout (2016)

Comment

Ik heb vanmorgen 2 kleine stukjes afgeknipt en een paar fotos van gemaakt.
                Dit is denk ik de meest duidelijke je ziet vrij goed dat bruin grijzige.

Ik hoop dat je hier wat aan heb...

20170705_080039.jpg
                Nu hoop ik natuurlijk dat het bij hetgene blijft dat het nu is maar vrees dat ik er her en der wat uit moet knippen.

Comment

Ow jah Stemma wat bedoel je precies met strain?
                  Ik heb uitgevogeld dat ik n og kush heb en dat is als ik het goed heb een indica.
                  Ze is klein (60cm ongeveer) en struikachtig en warrig in groei en bloei

20170705_085354.jpg

Comment

Het lijkt wel of ze aan het reveggen is, was je al begonnen met verduisteren?
                    Ik dacht dat OG Kush het hier in NL niet zo goed deed buiten.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Die staat al zeker 6 weken op 12/12 en dat reveggen is zeker niet bewust gegaan dan.

Maar om even een samenvatting te geven van de groei en bloei....

4 weken groei
                      3 weken bloei en toen opeens kreeg ze uitschieters aan de bovenkant en zijkant.
                      Ik denk zelf dat ik haar onbedoeld van bloei terug naar groei heb gezet?

Owjah deze plant komt uit een zaadje dat ik in een zakkie had gevonden...

Comment

Ja, dan is er toch iets mis gegaan met het verduisteren.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Ik denk dat je gelijk heb, maaja het kan veel erger denk ik de topvorming is op zich wel redelijk en ze ruikt zelfs een beetje zoetig en het was me eerste probeersel en een heel goede leerervaring.
                          Nu begrijp ik meer dingen beter zoals o.a verduisteren, voeding ph waardes en snoeien en toppen.

K heb gelukkig van de eerste 2 planten allebei 2 stekken gemaakt dus kan rustig opnieuw beginnen met die plantjes.
                          En die 3e gaat gelukkig als n kogel dus daar maak ik me niet te veel zorgen over.

Comment

Yep, reveg. Niet goed verduisterd.
                            De bloei die er nu in zit gaat weg, dat verdord, of gaat rotten.
                            Pas als ze helemaal terug in de groei is kun je ze weer laten bloeien.
                            Ze zal dan wel een stuk groter zijn over een maand of twee, dus da's dan weer een voordeeltje.

De grond lijkt ook wat compact of nat ?
                            Wweinig zuurstof bij de wortels, te zien aan het bolle blad.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Is de ruimte waarin je verduistert echt 100% lichtdicht? Schijnt er niet toevallig een lantaarn of ganglicht naar binnen?

Stemma doet stout (2016)

Comment

Bezig...
                              X