Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik ben nieuw

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Voor die andere plant kun je best gewoon de kleur in de gaten houden.
    Zolang ze mooi groen is hoef je geen groeivoeding te geven.
    Reveggen kan wel een week of 5 duren, dus tijd genoeg.
    Ze gaat ook een stuk groter worden.

Ah, oke, tja...400W hps kost zo'n 100 euro als ze 12 weken op 12/12 aan staat. (energiekosten calculator)
    Tijd voor een krantenwijk voor een bijdrage in de kosten dan ?
    Mjah, als het zo goed gaat kost het niks, da's beter.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

QnQ

Oke thanks voor de snelle reactie

Ik laat der gewoon gaan en geef ook minder water zodat de grond iets droger wordt.
      Ik hou de ph waarde op 5.9 bij alle planten en stekken.

Maar als ik me eigen huissie heb komt er wel n tentje in de hoek van me kamer en kan ik doen wat ik wil

Comment

Ik had gezegd dat ik zou proberen een kweekverslag te gaan maken over de plant die ik voor het gemak msx heb genoemd.

Nu heb ik dit nog nooit gedaan zo maar zal me best doen het duidelijk en overzichtelijk te maken.

Okee daar gaan we...

Om te beginnen heb ik het zaadje lekker simpel tussen 2 watten gelegd en een beetje nat gemaakt.
        Toen na 2 dagen het worteltje er uit kwam piepen heb ik een potje met aarde van de supermarkt gevuld en het zaadje in een gat van n paar cm diep gezet en wat aarde erboven op gedaan.
        Beetje water geven en nog 2 dagen gewacht en dat zag er zo uit...

Als je goed kijkt zie je het steeltje al uit de aarde opkomen.
        20170710_110846.jpg

Dit heb ik 1 week laten staan en dagelijks 2x checken en water geven zonder voeding of iets.
        Na die week ben ik de ph gaan regelen en voeding gaan geven.
        Als voeding gebruik ik Pure Zym, Power Roots en Bio supermix heb ik in de aarde gemengd voor het bodemleven.

De 2e week zo doorgegaan om haar voor het overpotten in begin week 3 te laten aansterken.

Voor het overpotten...

20170710_111835.jpg
        Na het overpotten...

20170710_112104.jpg
        K heb n 30l pot gebruikt met gaten onderin voor het overtollig water en de aarde gemengd met zon 300 gram bio supermix.
        K heb gewoon aarde bij de supermarkt gehaald omdat ik al het een en ander had aangezien voeding.

Okee dit waren de eerste 3 weken van het leven van msx

Stay tuned, updates will follow

Attached Files

Comment

• Stemma
          Stemma commented
          Editing a comment
          Goed begin hoor, je kunt aan JD vragen of hij dit topic wil verplaatsen naar de kweekverslagen want je staat nog steeds onder 'Introductie'. Kun je gelijk een goede naam voor je kweekverslag bedenken

Stemma

Dit klinkt misschien wat dom maar hoe contact ik JD precies? (Het zal wel aan mij liggen denk ik dan maar haha)
        Ik heb al ff gezocht of ik dit zelf kon verplaatsen maar daar moet je zeker operator ofzo voor zijn?

Comment

Je kunt JD op verschillende manieren contacten o.a. Rapporteer en Contact, waarbij 1 denk ik de snelste manier is. Je kan evt. ook gewoon een nieuw kweekverslag starten natuurlijk.
          20170710_163936.png
          Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Stemma

Volgens mij is het gelukt om dat rapport naar JD te sturen.

Harstikke bedankt voor je info

Comment

Hier gaan we dan voor het volgende deel van het kweekverslag van mijn zelf tot msx vernoemde plant. (geen idee welke strain het is)

Oke komt ie dan he...

We gaan verder vanaf begin week 4, want daar was ik gebleven de laatste keer.

In de 4e week is ze vooral hard gegroeid, in 1 weekend(vrijdagochtend tot zondagavond) zelfs bijna 6cm!

Ff een plaatje erbij van begin week 4

20170711_133921.jpg
              Dit is dus een week na het overpotten

Ze stond alle weken van de groei buiten in de tuin op n plek waar ze lang in de zon stond in een 30l pot met gaten maar alleen zonder kleikorrels onderin.
              Zoals eerder vermeld heb ik de aarde vermengd met ong 300 gram bio supermix voor het bodemleven.
              De 5e week was eigelijk bijna hetzelfde afgezien van het feit dat ik in begin week 5 zon 30% van het blad heb gesnoeid om de onderste takken van wat meer licht te voorzien.

En een plaatje van begin week 5

20170711_133953.jpg
              Je kan best goed zien dat ze flink gegroeid is in een weekie tijd.

Ik zit nu al in week 7 dus dit wordt ook de 2e week dat ik haar op 12/12 zet en hoop dat ze eerdaags topjes en haartjes laat zien.

Tot dusver het verslag van msx

Stay tuned updates will follow

Comment

Mooie meid de MSX!

Stemma doet stout (2016)

Comment

Hallo medekwekerts

Ik ga nog even een deel van me kweekverslagje van msx toevoegen vandaag.

We waren in week 7 gebleven de vorige keer.
                  Misschien dat jullie al gemerkt hebben dat ik het niet over lampen heb gehad omdat ik die helaas (nog) niet kan gebruiken ivm vele omstandigheden.
                  Maar desondanks doet het hele spul het best aardig.

Okee als eerst ff n plaatje van hoe ze er bij stond aan het eind van week 6.
                  Hier was ze als ik me goed herinner ong 50 cm hoog en ietwat lichtgroen van kleur.
                  Ik heb haar al die tijd dat ze buiten stond water met de volgende voeding gegeven:

1ml pure zym op 1 ltr
                  1 ml power roots op 1 ltr
                  0.8 ml sugar royal op 1 ltr alleen op zaterdag
                  Ph waarde op 5.9 met ph min en plus
                  En straks als ze goed in bloei staat begin ik met pk 13/14 ook 0.8 ml op 1 ltr.

Ze stond toen nog lekker buiten in de tuin maar heb haar om in bloei te krijgen binnen moeten zetten om het 12/12 regime te realiseren.
                  We gaan a.s maandag naar de 3e week toe op 12/12 en ze lijkt her en der tekenen van bloei te vertonen.
                  Ik zal eerdags ook een close up maken van de hoofdscheut en die ook even posten.

Nu nog een plaatje van hoe ze er gistermiddag bij stond.
                  Nu is ze bijna 64 cm hoog en begint ook al n beetje te geuren op dit moment wat volgens mij een teken van voorbloei kan zijn.

Ik zou zeggen voor me 1e kweekie zonder lamp ziet deze meid er erg goed uit.
                  ​ ​​​
                  Dus fijne medekwekerts alvast een goed weekend!

And... stay tuned, updates will follow

Comment

• Stemma
                    Stemma commented
                    Editing a comment
                    Ik zie geen foto's in je topic?

Niet? He verdorie nog an toe

Bij deze dan de fotos
                  20170714_094659.jpg
                  20170714_093310.png

Comment

Gadverdamme nu is die onderste weer vet klein

Nog een poging

20170714_112719.jpg
                    De zelfde week andere foto.
                    Hopelijk is deze wel goed gelukt...

Comment

Zien er toch goed uit? Heb je nu zand boven in die donkere pot?

Stemma doet stout (2016)

Comment

Stemma

Jah klopt, had last van varenrouwmugjes en had ergens op het net gelezen dat een ander er ook last van had en die heeft toen 2-3 cm metselzand in ze potten gedaan en met 2 dagen waren die beessies pleite...
                        En het lijkt idd goed te werken zie er al veel minder en het waren er al niet erg veel maar toch....

Comment

Ik post nu even snel wat plaatjes van mijn zelf benaamde plant MSX.

Ze laat nu na 3 weekjes lieve kleine bloeihaartjes zien tussen haar blaadjes.
                          Dus over 4 weken start ik met 0.4 ml pk 13/14 op 1 liter voedingswater en bouw dat rustig op naar 1ml op 1 liter.

20170716_114103.jpg
                          20170716_114034.jpg
                          20170716_114016.jpg
                          Deze fotos zijn van 3 verschillende takken gemaakt.
                          En nogmaals zo zonder lampie erboven doen ze t heel goed.
                          Mocht iemand toch nog tips, op of aanmerkingen hebben.... feel free to share .

En van de week post ik nog een update van het kweekverslag van deze dame.

Comment

Door prive omstandigheden kon ik even een tijdje niks posten of aan mijn kweekverslag toevoegen.
                            Ik doe nu even een kleine update van hoe mijn MSX nu aan het bloeien is.

20170728_214850.jpg
                            Even een totaalplaatje.

20170728_214808.jpg
                            En een van wat dichterbij in het donker met flitser.
                            Doe ik eigelijk niet maar maakte nu een uitzondering.
                            Ik zal eerdaags zeker nog wat toevoegen aan mijn verslag over deze mooie dame.

Comment

• Stemma
                              Stemma commented
                              Editing a comment
                              Ziet er goed uit hoor!
                          Bezig...
                          X