Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Strawberry Haze onder LED

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hier weer een update. Ben nog aan het spelen metvde lamp hoogte. Hij staat nu op 30cm vanaf de top. Ga even de temp meten want denk dat de lamp het beste staat op 35cm afstand. Als iemand antwoord heeft op mijn bericht hierboven hoor ik het graag.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 7 photos.

Comment

Net zit al aardig vol, wanneer ga je over op 12/12 ?
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

180 watt is wat hij uitstraald. Het verbruik van een led lamp is lager wat hij uitstraald. Ik heb geen ervaring met spectra box. De mijne komen uit china. Ze stralen 300 wat uit en het verbruik is 80 watt per lamp. Of het aantal lumen gelijk is aan een hps lamp dat weet ik niet. Dan zou je er een lumen meter onder moeten houden. Wat wel belangrijk is als je onder led kweekt dat je 25-30% meer voeding moet geven. Succes

Comment

• BigShmoke
          BigShmoke commented
          Editing a comment
          Geldt dit ook voor een autoflower dan? Die 25-30% voeding...

Ik denk dat ik over 2 weken op 12/12 over ga. Ik wil het net zo vol mogelijk dit keer want had vorige keren wat lege plekken.
        Ik geef ze iedere 2 dagen 750ml per stuk. 7ml terra grow per 1.5l water. Maar daar kan ik dus beter 10ml per 1.5l water van maken?

Comment

Hi BigShmoke. Ik weet helemaal nix van autoflowers. Staan ze 24 uur binnen? Dus alleen onder led? Als ze dezelfde voeding krijgen als reguliere wiet en ook dezelfde hoeveelheid voeding per liter water dan kun je inderdaad de voeding wel verhogen. Maar je ziet het zelf aan de plant. Als ze mooi donkergroen zijn is het niet nodig. Maar wat voor grond gebruik je? Hoe lang staan de dames? Ik gebruik wel vanaf de start grond die totaal niet voorbemest is. Dus dat is wel iets om rekening mee te houden. Staan je dames 3 weken in grond die 4 weken is voorbemest dan moet je geen voeding geven. Ligt aan de situatie.

Comment

• BigShmoke
            BigShmoke commented
            Editing a comment
            Thanks voor de snelle reply ^^

Ze staan in een tent lichtschema is 20/4 alleen onder led ben nog maar gisteren begonnen met voeding geven 0.5 ml op 1 l water voor 3 Plantjes.
            Volgens mij hebben zien ze er mooi uit je kan ze zien op me kweekverslag maar de laatste 2 dagen zijn er een beetje gele bladeren van onder opgekomen dus daarom dat ik die voeding gegeven heb, dacht dat het daaraan lag. Grond is gewoon uit een tuincentrum van zaadje tot nu ongeveer 6 weken.

• QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Dat heeft er niet mee te maken dat ze onder led meer nodig hebben, dat ligt dus aan je medium.

Inderdaad kijk je beter naar de plant, is ze klein, weinig voeding, en zolang de kleur goed is hoef je niet te verhogen.
            3-5ml/L adviseert Canna, da's best veel. Minerale voeding geef je bij elke waterbeurt, dus dan hoef je niet zo hoog.

Hoi Geodude. Je houd de verhouding aan die op de verpakking staat. Je rekend die uit voor de hoeveelheid water die je geeft en daar tel je 25-30% bij op. Maar wat voor grond gebruik je? Hoe lang staan je dames. Hoe groot zijn je planten dat je ze om de 2 dagen 750 ml geeft? Als je voor bemeste grond gebruikt is het moeilijk te zien wanneer en hoeveel voeding je moet geven. Ik gebruik totaal onbemeste grond van plagron. Dus ik moet wel gelijk met voeding beginnen. Maar dat doe ik opbouwend maar wel vrij snel. Maar ik geef wel 25-30% meer voeding als ik op mijn schema zit. En onder led licht hebben ze dat wel nodig. En van alle voeding en toevoegingen die ik gebruik verhoog ik de hoeveelheid van. En t resultaat is prima.

Comment

Hoi BigShmoke. Ik heb ff zitten kijken naar je foto's. Ziet er niet verkeerd uit. Als je gewoon grond uit t tuincentrum haalt mag je al snel met voeding beginnen. Daarom kies ik bewust voor grond waar geen voeding in zit. Ik gebruik alles van plagron. Ik gebruik Pro-Mix. Is niet zo duur maar wel een hele goede structuur. En het grote voordeel van plagron is dat ik dat bij de boerenbond kan halen. Ik woon in een dorp waar geen grow shop in de buurt is. Die juiste voeding is ook belangrijk. Als je op de site van plagron kijkt vindt je heel veel info over voeding en grond. Als je blad van onder geel begint te worden is meestal tekort aan voeding. En je kan door de juiste grond en voeding veel winnen. En een voedings schema maken is niet zo moeilijk. Op veel site's van fabricanten kun je zo een schema downloaden.

Comment

Vandaag de lamp op bloeistand gezet en de schakelaar op 12/12. Als het goed is groeit die nog paar weekjes door zodat de randen ook gevuld zijn. De temp is gemeten onder het bladerdek en de lamp staat op 35cm hoog.
              Attached Files

Comment

Dat komt zeker en vast helemaal vol.

Comment

Kan ik nu trouwens gewoon doorgaan met groeivoeding geven tot de eerst zichtbare bloei en dan met bloeivoeding starten?

Comment

• Jack Spliff
                    Jack Spliff commented
                    Editing a comment
                    Ja, zeker nog groeivoeding geven tot de echte bloei begonnen is. Te vroeg starten met bloeivoeding is een veel gemaakte fout.
                    Pas als je meerdere pruikjes ziet (het begin van de toppen) dan kan je langzaamaan beginnen met bloeivoeding.

Okeedan gaat ik dat doen.
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 7 photos.

Comment

Hier weer een korte update.
                    De eerste haartjes zijn al zichtbaar.
                    Heb wat close ups gemaakt maar die fotos zijn te groot om te uploaden. Dus ga ff uitzoeken hoe ik ze kleiner kan maken.

Attached Files

Comment

Paint en dan formaat wijzigen is het makkelijkste naar mijn ervaring. Mooi vol netje

Comment

netjes voor zo'n klein kastje.
                        Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                        Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Dankje, eerste keren de 60 tot 70gr erafgehaald.
                          Kwa 120w stroomverbruik is o,6 per watt.
                          Heb het nu langer laten voorgroeien dus hoop dit keer op wat meer zodat ik genoeg heb tot een volgende ronde. Ik gebruik het voornamelijk medicinaal en dan kom ik met 60gr net niet uit.

Comment

Bezig...
                          X