Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Strawberry Haze onder LED

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Het is wel voornamelijk in het midden als ik het goed zie ?
    Crispy blad krijg je ook bij een fosfortekort. Misschien is (was) de behoefte recht onder de lamp iets hoger ?
    Nou zijn 11L potten ook niet overdreven groot om een plant meer dan 10 weken in topconditie te houden.
    Dan ga je je op het vlak van de ervaren kwekers begeven omdat je er bovenop moet zitten met pH, EC en watergiften.
    De grond was ook al eerder gebruikt lees ik in bericht#1

Ik denk; als je volgende keer weer langbloeiers hebt, en iets grotere potten -bijv. 18L- vult met goeie grond dat het al beter gaat.
    Misschien het scrogrek 10cm hoger hangen en eerder op 12/12 bij lang doorgroeiende soorten ?
    Er zijn genoeg dingen die je eventueel kunt aanpassen.
    Alleen groeit elk plantje verschillend, dus als je volgende keer een andere soort hebt kan het heel anders lopen

Voor de omstandigheden en het gebruikte materiaal zien ze er prima uit.
    Als ik zo eens naar de foto's kijk zijn ze wel zo'n beetje aan een knipbeurt toe, inderdaad.
    Waarmee check je de trichomen ? Misschien eens met iets anders proberen ?
    Als eenmaal al het blad er netjes af is hou je wel een stel knappe toppen over.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

• Geodude
      Geodude commented
      Editing a comment
      Trouwens waar leg jij je thermometer neer om de temp te meten?
      Want ik word er nog steeds niet wijs uit.
      Ik zou denken dat je bij de toppen moet meten onder de lamp.
      Als dat zo is kan het zijn dat het toch te warm is in mn kastje

Dat is pas informatie!! Bedankt QnQ

Ik gebruik deze microscoop van de 420shop:

Ondervind nu toch de problemen van een klein kastje..

18L potten word denk ik te hoog voor in de G-Kit, ik heb de lamp al tegen het plafond aanhangen..

Maar verder ben ik toch weer tevree met deze ronde heb weer een hoop geleerd

You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Geodude; 7 December 2017, 14:59.

Comment

Fijne oogst Geo
      Ad usum proprium!

Comment

Ik heb de (analoge) meter gewoon aan de muur hangen, ik meet eigenlijk nooit de temperatuur bij de planten zolang ze er goed uitzien.
        Ik heb de 250W wel op zo'n 30-35cm boven de plantjes hangen.
        De temperatuur van de kelder blijft redelijk contant.
        Ik heb wel metertjes in de grond steken om de temperatuur in de gaten te houden, maar da's een aanvulling/controle op de bodemverwarming die ik gebruik.

Hier zie je 'm hangen, op de achtergrond, net onder de mabo

Ahja, zo'n microscoopje heb ik ook.

Comment

Oke dan, ja mijn 120w lamp hangt ook 35cm of hoger. Andrers krijg ik last van bleaching.

4 a 5 dagen geleden de lamp uitgegezet en nog 750ml water per plant gegeven.
          Door medische redenen heb ik ze vandaag pas om gehakt en het in zn geheel ondersteboven gehangen. 1 top schoongeknipt en zag dat ze foxtails hebben. Waarschijnlijk toch door een hotspot.

De rest hoop ik van het weekend te kunnen schoonmaken.

This gallery has 2 photos.

Comment

Haha, mooie foto, ze zijn hun pot ontstegen
            Foxtails komt meestal door iets teveel warmte, of het kan gewoon in de genetica zitten.
            Hazen foxtailen wat sneller, die moet je eigenlijk een beetje stikstof-arm voeren om dat te voorkomen.
            Is verder eigenlijk niet zoveel mis mee. M'n bubbelgums foxtailen ook altijd een beetje.
            Merk je niks van als je ze door de grinder haalt

Comment

Het zit er weer op.
              Heb nog niet alles gewogen maar het is helaas wederom licht als feder en crispy.
              Ik gok dat dat door te veel warmte komt.

This gallery has 4 photos.

Comment

Geniet ervan straks!
                Ad usum proprium!

Comment

Heb natuurlijk al wat geproefd. En het smaakt naar natuurlijk naar aardbei maar dan de zoete snoep smaak.
                  Nu lekker laten rijpen en vast denken over de volgende ronde.

Ben van plan om de volgende keer (rond juli) 6.5L potten te gebruiken en dan 12/12 vanaf begin om het toch wat lager te houden. omdat het op 35cm afstand onder de lamp toch wat te warm word met mijn spectrabox. En ik denk dat daardoor de toppen toch wat te luchtig worden en daardoor minder opbrengst. Maar genoeg om medicinaal en recreatief te doseren aankomende tijd.

Comment

Bezig...
                  X