Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

21x Amnesia, 9airpots 12x18L onder 3x400w

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    21x Amnesia, 9airpots 12x18L onder 3x400w

    Korting op 420shop
    Beste forum leden,

    tijd voor een tweede draai met een nieuwe tent en 3x400w ipv 2x600.

    De setup is als volgt:

    Urban green 240x120x200
    3x 400 W ELT + Luxalox bulb + Hamerslagkap
    780m3 buisafzuiger
    1000m3 koolstoffilter
    2x monkey fan

    voor inlaat gebruiken we een kleine 250m3 buisafzuiger.

    We hebben 21 stekken verdeeld over 9 airpotten en 3 rijen van 4x18L potten.
    Als grond gebruiken we Batmix.

    Het plan is om de lijn van Canna te gaan volgen.

    Attached Files
    Last edited by Indope; 26 September 2017, 18:29.

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Je 2de draai sinds 2010 ? Dan begrijp ik de grote setup

      Succes dan !
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        #4
        Volg al lange tijd dit forum, vorig jaar een voor tent op de kop getikt en een draai gedraaid van 20x bubbels.

        Helaas op het einde van de kweek te maken gehad met meeldauw maar de oogst grotendeels nog kunnen redden.

        Nu een nieuwe tent + lampen dus tijd voor de tweede ronde!

        iemand hier ervaring met die airpotten?

        Comment


          #5
          Samen met vrienden om de paar jaar een grote kweek draaien. Het mag ook
          Alhoewel het kweken net het leukste is, maar dit terzijde.

          Met stekken heb je altijd problemen. Geef ze maar een paar weken een neem douche. Kwestie om de beestjes het niet gemakkelijk te maken.

          De airpotten doen hun ding. Er staat hier ergens een verslag met die dingen. Ik heb zelf ook smart pouches, zakken gebruikt. Komt allemaal op hetzelfde neer, het air prunen van de wortels.

          Het werkt, verwacht er wel geen kilo meer van.

          Succes, laat de foto's maar komen.
          Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
          Vapers Hydro avontuur (voltooid)

          Comment


            #6
            Hey Vaperke,

            ik doe dit inderdaad samen met een vriend, wij blowen allebei plus wij hebben 2 mensen dicht bij ons staan die MS hebben.
            De bedoeling is dus deze kweek onder ons vieren te verdelen en iets leuks te proberen met het knip afval (thc olie?)

            Kan je me verduidelijken wat je bedoelt met neem een douche?
            Heb amnessia stekken genomen omdat ik dacht dat deze plant sterker is en minder snel last heeft van schimmels en ziektes
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


            • Jack Spliff
              Jack Spliff commented
              Editing a comment
              Neem douche = behandeling met neemolie.

            #7
            Veel succes !
            Ik volg deze !

            Grtz

            Comment


              #8
              Sorry, ik was niet duidelijk genoeg.

              Neem, is een olie van een boom. Die bezit de prachtige eigenschap om het spijsverteringsstelsel van de meeste beestje ontregelt.
              Als je dit nu een 2 tal weken doet (zo heb je ook de larven mee), dan is dit al een goed begin in de preventie van ongedierte.

              toen ik nog op aarde kweekte deed ik dit standaard bij elke kweek, nooit iets gehad.

              Leuk soortje, ook een van mijn favorieten. Samen kweken is leuk, maar wees wel voorzichtig. Ik hoop dat je elkaar goed vertrouwd.

              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

              Comment


              • BackYardPlant
                BackYardPlant commented
                Editing a comment
                vraagje, kan je neem in het water doen en dan over de pot verdelen om zo eventuele varenrouwmuglarven (leuk woord voor galgje) te doden?

              #9
              je hebt er een volger bij

              Comment


                #10
                https://www.stichtingmediwiet.nl/ < die doen heel veel met medicinale olie maken en telen, kan handig zijn voor die mensen met MS die je kent.

                Ik ga je ook volgen!

                Comment


                  #11
                  Even een korte update.

                  Helaas is de eerste lading stekken kapot gegaan door de hoge temperatuur toen we ze gingen planten(het was die dag +30 graden).
                  Dat icm het niet aanzetten van de inblaas is de dames helaas op 2 na fataal geworden.

                  Dat werdt dus weer een ritje naar de stekkenboer om een nieuwe lading te halen en zo gezegd zo gedaan.

                  Deze staan intussen een dikke week in de groei en groeien werkelijk waar als
                  kool!
                  We geven tot nu toe om de dag water (slaan soms een extra dag over als de potten nog goed vochtig zijn) en de bedoeling is om vrijdag de tijd te gaan schakelen naar 12-12, ze hebben dan precies 2 weken in groei gestaan.

                  temperatuur is onder controle, ongeveer 18/19 graden bij lampen uit en 28/30 met lampen aan.
                  LV zo rond de 60% dus dat lijkt me ook prima.

                  Wat betreft de airpotten, deze werken tot nu toe in ons nadeel.
                  Groot nadeel is dat deze veel eerder/sneller droog staan als de normale potten en dit dus erg onhandig is met het watergeven.
                  Daarnaast is het door de gaten in de potten onhandig water geven omdat het er net zo hard weer langs uit loopt langa de gaten wanneer je niet oppast.
                  Onze oplossing hiervoor is eigenlijk om heel langzaam water te geven zodat het echt het zand intrekt.

                  fotos volgen!
                  Attached Files
                  Last edited by Indope; 26 September 2017, 18:32.

                  Comment


                    #12
                    Week 1:
                    10-9.JPGIMG_9765.JPGIMG_9766.JPG

                    Week 2:
                    IMG_9796.JPGIMG_9798.JPGIMG_9816.JPG

                    Week 3:
                    IMG_9841.JPGIMG_9832.JPGIMG_9836.JPG
                    IMG_9842.JPG


                    Momenteel staan de dames nu 17 dagen.
                    Zoals op de fotos in de 1e week te zien is waren er een paar die het niet leken te gaan redden maar gelukkig zijn ze er weer bovenop gekomen, ze lopen wel een beetje achter we zijn blij dat ze het nog zijn gaan doen.

                    De planten zien er gezond uit, mooie kleur groen, geen verkleurde of gekrulde bladeren en we hebben gelukkig ook geen last van ongedierte.

                    Wel beginnen we ons wel wat zorgen te maken over de lengte aangezien de tent maar 2m hoog is en de dames al flink de hoogte in zijn geschoten, denken jullie dat deze zorg terecht is?
                    Attached Files

                    Comment


                      #13
                      Maar 2 meter hoog? Je kweekt onder 400 watters he. Die schijnen tot 40 cm diep en dan is het vet van de soep. Snap het nog altijd niet waarom er binnen niet standaard onder scrog gekweekt wordt. Er is in ieder geval een hoop buig en knak werk aan. Verder niks mis mee, maar je wil niet eindigen met een hoop fluff.

                      Comment


                        #14
                        hmm tijd om die hoofdbud plat te leggen en alles in bloei te gooien

                        alles ziet er in ieder geval mooi groen uit

                        houden zo zou ik zeggen , mss preventief al iets van killers in ej tent gooien

                        beter voor komen dan achteraf te laat te zijn zekers met grote setups

                        groetjes
                        Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                        Comment


                          #15
                          Verklaar je nader, wat bedoel je precies met de hoofdbud platleggen en hoe doe ik dat?
                          we hebben nu een net gespannen en grote planten er door heen gehaald, zeg maar zoiets als scroggen.

                          de dames staan nu 5 dagen onder 12/12

                          Comment


                          • vaperke
                            vaperke commented
                            Editing a comment
                            Zoiets als scroggen, maar niet echt. Scroggen is ervoor zorgen dat alles op dezelfde hoogte komt. Door de toppen naar beneden te buigen en aan je net te bevestigen.
                            Zoek maar naar scrog verslagen (zoals de mijne )
                        Bezig...
                        X