Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mc Purple S1 van Forum Genetics onder LED

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Mc Purple S1 van Forum Genetics onder LED

Korting op 420shop
    De volgende ronde draait alweer. Deze keer heb ik gekozen voor McPurple S1 van Forum Genetics.
    Genetics GGG x Monstercookie
    Sativa | Indica | Hybrid Indica
    Yield Large
    Sex Feminised
    Photoperiod | Autoflowering Photoperiod
    Indoor | Outdoor Indoor/Outdoor
    Flowering Time 9-10 Weeks
    Plant Height Medium
    Land Race | Hybrid | Poly Hybrid Poly-Hybrid
    Seed Quantity 12+ Seeds
    Setup is dezelfde als de vorige keer met de Super Skunk, deze keer heb ik er echter 5 in plaats van 4 staan. Eens kijken hoe ver het licht schijnt, wellicht dat er de volgende x 8 komen. Nu is het plan om de 5de te gaan gebruiken voor boter of olie mocht deze te fluffy zijn.

Mijn hok meet 1,2 x 1,2 x 1,8 m, is voorzien van afzuiging met filter, een actieve inblaas en een fan om de warmte een beetje rond te blazen. Er hangt ook een thermische lamp voor het geval de temperaturen te ver zakken. Ik ben van plan om te scroggen mits deze soort dat toelaat, we zullen zien.

De plantjes staan met de voetjes in potten van 11 Liter gevuld met Plagron Light Mix.

Ze krijgen de Plagron bio lijn te eten bestaande uit ;
    Power Roots
    Alga Grow
    Vita Race (vorige x niet gebruikt, deze x wellicht ook niet)
    Alga Bloom
    Green Sensation

De zon wordt verzorgd door een TGL-220 LED lamp met 4 x CXB 3590 COB's.

Dit projekt wordt mede mogelijk gemaakt door Main Energie, Watermaatschappij, Jointjedraaien.nl, Forum Genetics en de lokale bouwmarkt.

Vorige week terug gekomen van vakantie ben ik begonnen met het hok schoon te maken. Toen ben ik zaadjes gaan kiemen. Tevens heb ik de aarde in een grote kuip goed los en luchtig gemaakt en met waternevel bevochtigd. Deze heb ik alvast in de potten gedaan en in het hok met de lamp uit laten wennen. De zaadjes heb ik gewonnen op dit forum en zijn beschikbaar gesteld door Forum Genetics. Ze kwamen in een mooi paars gripzakje, daarin zat weer zo'n klein plastic buisje waarvan de naam mij even is ontschoten en daarin zaten de tijgernootjes. Prima verzorgd. Op de verpakking staat 12+ zaden, ben blij dat ik de 40 al gepasseerd ben Het bleken er 13 te zijn. Nogmaals dank voor de zaden !

IMG_3409.jpgIMG_3411.jpgIMG_3412.jpgIMG_3415.jpg

Ik heb ik de potten een ring gemaakt van een petfles, hier komen de plantjes in te staan en ik hoop hiermee te voorkomen dat er straks met wateren teveel water langs de stam gaat lopen met alle gevolgen van dien. Baadt het niet schaadt het niet zullen we maar zeggen... In de ringen heb ik een kuiltje gegraven en gevuld met stekaarde. De aarde heb ik lekker luchtig in de pot gedaan zodat de wortels vrij kunnen groeien.

IMG_3413.jpgIMG_3414.jpg

Nu was het wachten op de penwortel. Helaas heb ik de tissue niet goed vochtig kunnen houden waardoor 2 zaadjes niet kiemden, 3 penworteltjes waren wel te zien. Ik heb er toen 2 rechtstreeks in de aarde gestoken en de 3 zaadjes met penwortel ook gezaaid. Na een paar dagen kwamen deze boven en ook de 2 rechtstreeks in de aarde kwamen daarna ook boven. Deze hebben wel een achterstandje opgelopen maar dat trekt wel weer recht gedurende de groeiperiode.

Dit zijn de 5 rakkers, laten we hopen op een voorspoedige groei en dat het hete wijven mogen worden, kerels of herma's worden zo op straat gezet zonder pardon, genderneutraal doet Flip niet aan..

IMG_3429.jpgIMG_3436.jpgIMG_3430.jpgIMG_3432.jpgimage_296252.jpgimage_296259.jpg

Laat ze maar eens lekker wennen aan de wereld, voorlopig krijgen ze nog geen voeding, hooguit wat wortelstimulater over een paar dagen. Tevens wil ik preventief gaan sproeien met Neemolie aangezien ik last had van trips de vorige keer. Kan nooit kwaad lijkt mij. Eerst maar eens wat groeien, spreek ze elke dag even toe en als de vrouw niet kijkt doe ik ze ook nog stiekem strelen

Mochten jullie nog op- of aanmerkingen hebben dan hoor ik het graag.

Tot de volgende keer maar weer

Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Update 1, 11.09.2017

Daar zijn we weer, voor de 5 kijkers en 1 liker plaats ik een update, voor de nieuwe bezoekers welkom, voor de wegblijvers pech gehad :p

De plantjes krijgen ondertussen zo'n 100 ml met Power Roots. Tevens hebben ze afgelopen week een neem douche gekregen. Deze ga ik over 2 weken nog eens herhalen. Overige voeding gebruik ik nog niet, is nog te vroeg.

Op een paar gekrulde bladranden na loopt het wel lekker, de gekrulde bladranden zijn denk ik te wijten geweest aan de iet wat hoge temperaturen een week geleden, de meter liep op tot 31 graden. Ik heb de lamp iets hoger gehangen en het is buiten steeds koeler aan het worden dus nu zit het op zo'n 27 graden. Niks mis mee.

Aangezien er verder niet veel te melden valt, bij deze de foto's. Tot de volgende x maar weer

IMG_3444.jpgIMG_3445.jpgIMG_3446.jpgIMG_3447.jpgIMG_3448.jpg
    Attached Files

Comment

• MWay
      MWay commented
      Editing a comment
      Hoe heb ik deze kunnen missen,mijn nederige excuses.
      Plantjes staan er mooi bij en herma en kerels ga je niet aantreffen.

looking good!

Comment

Inderdaad, weinig op aan te merken.
      Schoolvoorbeeld van een verslag/kweek.
      Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
      Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Danke danke Doe mijn best maar kan nog veel leren.

QnQ Zie alleen net dat ik dit topic in de verkeerde sectie heb geplaatst, misschien wil jij deze even verplaatsen naar de kweekverslagen ? Alvast bedankt.

Comment

Een epje heet zo'n plastic dingetje
          Topic naar de kweekverslagen verplaatst.
          Het ziet er weer prima verzorgd uit bij je.
          Succes!
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Nu je het zegt, een Eppendorftube, heel lang geleden eens op school gehad, heeeel lang geleden

Bedankt voor het verplaatsen en de complimenten.

Comment

Ook mijn stoel staat geparkeerd dit gaat een mooi kweekje worden! Succes!

Comment

Ik heb gelijk maar even een abonnement op dit verslag genomen.
                We zijn rond dezelfde tijd begonnen en voor mij is het de 1e kweek.
                Dus meelezen en leren kan zeker geen kwaad.
                Gorilla Zkittlez ( Barneys Farm )

Comment

Update 2, 18.09.2017

Weer een weekje verder, weer wat gegroeid.

Ik heb de watergift verhoogd naar zo'n 200 ml, ze krijgen Power Roots mee en verder niks. Wel heb ik een keer Vita Race gesproeid in het weekend. Dit gaf weer een residu op de bladeren dus de dag erna heb ik ze nog eens afgesproeid met schoon water. Andere voeding heb ik nog niet gegeven, ik wil er wel op korte termijn mee gaan beginnen.

Wel heb ik wat last van bobbelige bladeren, als ik mij niet vergis is dit een verdampingsprobleem ? Kan aan de hoge temperaturen liggen, lopen soms op naar 29 graden. Kan er helaas niks aan doen, de afzuiger draait op volle toeren. Op het moment is het zo'n 27,5 graden en de komende tijd wordt het alleen maar kouder, zou dus goed moeten komen.

De onderste blaadjes liggen op de aarde wat af en toe weer lastig is met water geven, kan er niks aan doen dat deze nat worden en verkleuren. Aangezien ik straks ga lollypoppen maak ik mij er niet zo druk om. Niet lang meer dan kan ik ze gaan toppen en dan groeien ze hopelijk snel naar mijn scrog rek. Dan begint het echte werk.

Ik laat de foto's weer voor zich spreken, hoor graag eventuele op- of aanmerkingen..

IMG_3457.jpgIMG_3460.jpgIMG_3462.jpgIMG_3459.jpgIMG_3458.jpgIMG_3461.jpg

FullSizeRender.jpg
                  Attached Files

Comment

Ziet er heel goed uit.
                    En zover ik kan waarnemen worden het alle gekleurde
                    Purple fields for ever

Comment

Ik dacht al, waar blijft ie ? Welkom welkom.

Geen idee waar je aan kunt zien dat ze allemaal paars gaan worden maar ik hoop het

Comment

Blij dat ik je verslag zag.
                        Heb even geen McPurple staan zelf en het is een heerlijke plant om te zien groeien en te zien bloeien.
                        De geur opbouw is tijdens de bloei heerlijk.
                        Aan het grote blad,die gaan nog wel flinker worden.
                        Last edited by MWay; 21 September 2017, 20:27.

Comment

Goed bezig.
                          Dat bobbelige blad zal idd wel een warmte probleem zijn. Geen zorgen over maken, als je er niets aan kunt doen zeker niet....het wordt vanzelf kouder.

Ik zet mijn stoeltje bij.

Succes, Ron

Comment

knalle me die handel :p

Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

Bezig...
                            X