Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe kweek 5x lemon skunk vanaf zaad

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Nieuwe kweek 5x lemon skunk vanaf zaad

update

gelukkig was het geen spint, dit heb ik vandaag kunnen uitsluiten dmv vergrootglas
    2 lemon skunks zijn wel vrij stug van blad, ze voelen veel harder aan dan de rest en ze groeien ook niet zo goed. eveneens verkleuren ze iets naar de gele kant, ik heb wat voeding gegeven en de vochtigheid een pak omhoog getrokken. hopelijk met resultaat.
    de gefimde planten blijken het goed te doen, eveneens wachten op resultaat...

de Jamaica's doen het goed, ze komen een weekje achter op de rest, en dat valt natuurlijk op, maar ze zijn met hun inhaalspurt begonnen.
    meer foto's volgen nog deze week.
    .sigpic.
    Freedom Through Ganja (Legalize Now)
    Sow it - Grow it - Smoke it - Enjoy it

Comment

beste,

is dat witte wat ik zie op je blad meeldauw?
      in de gaten houden...

check je laatste foto zonder je hps aan,die witte vlekken op je bladeren..

Comment

idd CannaVis, daar lijkt het wel op.
        ik ben niet verantwoordelijk voor uw interpretatie.

Comment

inderdaad ik denk ook meeldauw.
          de 5de foto in de reeks zonder hps aan zie je het ook goed op!!

Comment

lol, nee, ik had die reactie verwacht, het is wat residu van de bladvoeding, das nu weg met na te spoelen
            .sigpic.

Comment

En hoever sta je met de kweek van de Lemon Skunk?
              ik ga komende weekend mijn 5 ook laten ontkiemen.

Zijn er opmerkingen die je hebt vastgesteld in je kweek met deze zaden/planten?
              Uiteindelijk zou ik graag een moederplant van deze bijhouden. Heb je daar al ervaring mee. En zo ja, hoelang heb je de "momma" bijgehouden?

Verder ben ik wel onder de indruk van je ruimte die je hebt gemaakt. Mooie ruimte!

En de belangrijkste vraag... Hoe smaakt ie?

Grtz

Comment

hallo, hallo :p
                de lemon skunks zijn mooi aan het worden, ik heb ze getopt na hun 4e internode, waarvan ik 6 zijtakken zal houden, overigens staan ze nu sinds zondagnacht op 12/12
                ik heb enkele jaren terug een moderplant gehouden van deze lekkere soort, die stond eveneens in een vergelijkbare kast met een 150W Metaal Halide lamp speciaal voor de groei.
                ik liet de plant eerst zo'n 6 weken groeien eer ik er stekken van begon te nemen. daarna nam ik er telkens 4 stekjes per week vanaf waarvan ik er telkens de beste van in mijn bloeikast plaatste.
                eveens hield ik de eerste week 1 stek van om na 6 weken een nieuwe moederplant te hebben.
                ik hield iedere moederplant dan gedurende 12 weken, waarvan er 6 waren om stekken te nemen (in totaal dus 24 stekken per plant) meer was nauwelijks mogelijk omdat lemon skunk voornamelijk in de hoogte groeit en niet zo'n grote zijtakken aanmaakt.

opmerkingen die ik heb? ik heb nog nooit moeite gehad met lemon skunk, wel tamelijk veel verschil in grootte en blad in het begin tussen planten vanaf zaad, maar in de bloei wordt dit weggewerkt eens ze in hoogte beginnen te groeien.
                nooit last gehad van budrot of ongedierte bij lemon skunk(bij andere soorten zoals bubblegum bvb is dit wel al voorgevallen)
                ze zijn wel gevoelig aan de dosering van de voeding, dus telkens aan de hoeveelheden houden die op de fles staan, ik gebruikte hiervoor een spuit van 5 ml(Bio Nova pk 13-14, Bio Nova Roots en Bio Nova Supermix Aarde)
                de geurhinden als je geen koolstoffilter hebt valt eens ze in bloei staan zeer goed mee omdat ie naar citroensnoepjes ruikt, al bij al een makkelijke plant om mee te kweken.

de smaak ervan vond ik zalig, gewoon de geur alleen al(ik weet niet of je de geur kent van die napoleon snoepjes met citroen? wel zo rook die)
                de smaak had dan iets mee van amnesia met citroen, ook de rook ervan rook zalig zoet naar citroen, niet zoals andere wietsoorten waarvan je echt duidelijk ruikt dat het wiet is.

het effect is een directe high, al na de eerste 2-3 trekken die lekker lang aanhoudt en je zeer verbaal maakt (zoals nu bijvoorbeeld, heb er nog wat kunnen scoren van een plant die ik bij een vriend heb gezet :p)
                zeer geschikt om in gezelschap te roken door de lachkick die ,bij mij en mijn vrienden toch, er telkens bijkwam:p

kortom, dit is mijn favo wiet, daarom dat ik ze ook blijf kweken.

ditmaal heb ik er ook nog 3 Jamaica's bijgezet, maar ofdat deze vrouwtjes zullen worden is onbekend, het is namelijk geen feminized zaad, maar binnen een 2-tal weekjes zien we dit wel

morgen volgen er nog enkele foto's, er is veel verschil sinds de vorige, die zo'n 3 of 4 dagen geleden zijn getrokken.
                Last edited by Grivnoznicov; 4 August 2010, 01:18. Reden: de schrijffouten haal ik er wel uit eens ik sober ben :p
                .sigpic.

Comment

Nu dat is een antwoord dat ik niet had verwacht. Maar lijkt me wel mooi vooruitzicht. Ik zou dus ook de mogelijkheid tot een moederplant willen bereiken. Om zo deze soort toch even te kunnen telen.
                  Verder weet ik alvast dat ik mijn voeding van Plagron eerst zal opgebruiken. (Groei - Bloei - Green Sensation) En het medium heb ik ook al klaarliggen en dat is eveneens van plagron (batmix).
                  Ga deze producten eerst beter leren kennen, want mijn ervaring is niet zo ruim om daar al mee te gaan spelen.

Maar wat ben ik je dankbaar voor de gegevens.
                  Zeer duidelijk en heel intrigerend. Heb bij mijn weten wel al eens de Lemon Skunk gesmoord, maar als ik las wat je schreef kwam ... euh.. de rook al in mijn hoofd

Ik wens je verder succes met je schatjes,
                  En nogmaals bedankt voor de snelle en uitgebreide feedbak

Comment

blij dat ik je heb kunnen helpen.
                    alvast nog een foto update van dag 19
                    zoals je zult zien heb ik er 2 planten (1lemon en 1 jamaica) uitgehaald om toch nog op de vensterbank te plaatsen, kwam wat plaats tekort in de kast...
                    Attached Files
                    .sigpic.

Comment

Zolang de plant op 18-6 blijft staan zal ze in de groei blijven. Dit kan jaren. Ga je haar in de bloei zetten door 12-12 te geven en je oogst, dan kun je het onderste deel van je plant laten staan met een paar zijtakken an bladeren er noog aan. Je geeft dan een week of twee 24-0 licht waardoor ze weer in de groei schiet. Als de groei er weer goed inzit kan je weer naar 18-6 gaan. Men noemd dit reveggen.

Informatie over Binnen wiet kweken. Dit board is enkel bedoeld om informatie uit te wisselen en te discussiëren over binnen wiet kweken. Stel je vragen over het kweken van wiet in het daarvoor bestemde forum!

Comment

high peepz

na lang niet meer gepost te hebben, zie hier een update.

er zijn wat zaken veranderd in mijn kast: ik heb er nog 5 van de 8 over: 4 lemons en 1 waarvan ik dacht dat het jamaica was. De rest waren mannetjes en heb ik er dus zonder pardon uitgebonjourd...

ik bespaar jullie de foto's van de groei en ga direct over naar de toppen die nu reeds 3 weken aan het vormen zijn.
                        De onbekende ziet er vrij geel uit, dit kwam door Mg en S tekort, wat ondertussen behandeld wordt. ik meen te merken dat de plant het ondertussen terug beter doet en qua budvorming kan ik zeker niet klagen.

ik ben eveneens overgestapt naar de voeding van plagron terra, ik merk dat ze door de spoorelementen een flinke opkikker krijgen.

ik laat de foto's aant woord.
                        foto 5 is de onbekende soort, de rest is lemon skunk.

opmerkingen of vragen, vertel of vraag maar
                        Attached Files
                        .sigpic.

Comment

Alright, toch nog alive dus
                          Ik zie veel bladpuntjes naar beneden wijzen, dat is meestal omdat je pH fout zit, heb je daar een idee van? Kan ook de oorzaak zijn van je voedingstekorten want je pH reguleert de voedselopname van je plant dus dat kan de worteltjes wat geblokkeerd hebben als die niet goed zat

Comment

die gebogen bladpunten klopt, maar enkel waar de planten tegen de deur of de muur groeien, ik heb er gisteren enkele gedraaid, vandaag dat de bladeren gebogen zijn

aan de andere kant heb ik ook wel ff zonder voeding gezeten(is ondertussen gisteren toegekomen(thx Alien ) waardoor de plantjes wel ff gestresst hebben.

van de ph heb ik eerlijk gezegd geen idee, aangezien ik zo'n goedkoop model had die het nogal snel heeft laten afweten. maar ie staat al terug in mijn winkelmandje bij alien, alhoewel ik die zaken nu nog niet kan bestellen...
                            .sigpic.

Comment

Nee, is zeker niet van tegen de zijkant te staan. Ben er bijna 100% zeker van dat het aan je pH ligt. En als het dat is dan kan je nooit goed weten hoe het met je voeding is, dus pH is prior ten opzichte van voeding naar mijn mening

Comment

Bezig...
                              X