Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Backyardplant's onorignele titel kweekverslagencollectie
Nou had ik dus ooit ergens gelezen dat die plant zich qua breedte ongeveer aan de pot aanhieldt, en je dus kon weten dat het tijd was d'r over te potten als d'r bladeren even groot zijn als de plant.
Onzin natuurlijk, dacht ik.
Begin er nu wel een beetje aan te twijfelen, of het onzin is.
Doordat ik merkte dat ze helemaal geel geworden was zoals jullie mogelijk hebben gezien, en nu weer een beetje groen aan het worden was, heb ik besloten nog heel even te kijken of ik d'r echt in dat mini potje bloeiend en al groene blaadjes kan laten krijgen. Lijkt me best een geinige uitdaging. T gaat om het plezier van de uitdaging, want je maakt me niet wijs dat hier veel gaat komen. Hah. Nog geen 2 gram denk ik.
Oja, als je goed kijkt zie je hier en daar een soort verdikkingen. Heb dat krengetje 7x geknakt, kennen jullie dat oude Sonic spelletje waarop je soms door een "Loop" moest rennen (naja, rollen)? Nou 'k heb d'r letterlijk in de vorm van een dubbele loop geknakt omdat ik d'r in de eerste instantie weg wilde gooien (ze was toch al helemaal geel enzo aan t worden maar heb dat magisch weten te fixen), enne, volgende ochtend stond ze half recht, nog een dag later stond ze gewoon weer leuk omhoog (en op dit punt was ze weer wat groener.. Had er wel ook wat voedingskorrels NPK 12-10-18 bij gegooit hoor)
Sterk spul, die P#2 x WRII... 18-10 3.jpg
Van sterk spul gaan we naar groot spul (Naja dat gaan we uiteindelijk hopelijk Combineren, hoewel het om de vaste groeitijd en grootheid + sativa effect + lange bloei gaat voor mij)
22-10 7O.jpg
Weet je wat het hem is met deze.. Twijfelde te erg. Stond klaar samen met de rest om weg te gaan. Had er al n paar zonder al te veel moeite (zoals die 8) doorgeknipt en toedeloe, maar met deze stond ik klaar om te knippen, knipdinges er omheen, en ik had zo iets van nee joh gek wat doe je deze is zo mooi. Ging ff op een afstandje staan. Ja maar.. Je kan d'r niet afbloeien... Duurt te lang.. Wil snel verder kruisen voordat het weer te warm is voor de tent... MAAR ZAAD IS SNELLER RIJP DAN KAN JE DAT ERUIT VISSEN EN DE PLANT WEGGOOIEN, ALS ER NIKS IN DE BUURT VAN RIJPS AANZIT, DESNOODS HASJ VAN MAKEN FSO ja maar.. Ja das wel zo.. En toen toch maar netjes terug gezet, ze mag nog ff, kijken wat ze doet en hoe ze eruit komt te zien. Iets voelde gewoon niet goed als ik haar weg zou doen. Kan altijd alsnog als t door ruimte te kort beter is o.i.d.
Oh maar nou type ik zo veel dat de sfeermuziek alweer voorbij is...
Maar om eerlijk te zijn.. Vind ik d'r een beetje gek.. Wil even aanzien hoe ze het doet. Waarschijnlijk gaat ze er alsnog uit. doordat er wat meer ruimte is krijgt ze nu weer fatsoenlijk licht, misschien dat ze nog wat moois word. Zoniet gaat ze weg natuurlijk. Geen onnodige ruimte in laten nemen door een plant die te lang bloeit om af te laten bloeien, als je enkel het zaad wil.
Waarom specifiek dit sfeer muziekje?
kereltje lijkt wel n beetje op mij (nee geintje hoor )
Enigste wat minder goed ging was mijn gember dit jaar. In kas nog wel. Nou, na een half jaar gestaan te hebben, is het 1 waardeloos ding wat ik vrijwel meteen weggegooit heb. Greyvol Wilde hem eerst NIET hier posten, maar vond het na jouw topic te lezen toch leuk om even te laten zien. Komend jaar ga ik eerder beginnen, en hopelijk meer succes hebben. Ook veeeeel minder water geven, ik denk dat die wortel nauwelijks gegroeit is omdat die geen water hoefde te zoeken, was er altijd wel. Zo droog mogelijk kweken zoals ze in die landen daar ook doen, slecht van me dat ik daar niet eerder bij stil heb gestaan.. Zonde, maar komend jaar beter. image_299881.jpg
Verder gaand met binnen
't is wel eens tijd om Meneer Coljam zijn eigen plekkie te geven zodat ie de dames niet meteen bestuift.
MAAR nadeel is dat ie dan dus onder de 100W komt te staan. Dat zal wel een verschilletje zijn met de 600W waar die vandaan komt.. Beter even alles ongeveer even hoog maken, want anders gaat dat te veel strek worden...
Zou het mogelijk zijn d'r hoogdtop over haar zelf heen te trekken en lager te maken dan d'r scheuten?
Zou perfect zijn.. Maar.. dat kan toch haast niet?
25-10 2.jpg
Och wat zeur ik het is een keiharde Sativa, tuurlijk kan dat. Even de hoogdtop met rood omcirkelt.
wat een dingen oja deze staat MISSCHIEN wat droog, beetje water gegeven en hij keek weer vrolijk
Gaat goed daar zeg, zoveel activiteit met al die prachtige planten.
Heerlijk lees voer waar we weer een hoop bam leren.
Soms zou ik zelf graag eens meer tijd hebben om ook lekker te experimenteren.
Die gember heb je die opgekweekt vanaf wortel? En die kurkuma vanuit zaad?
Omdat ik altijd scrog heeft het voor mij weinig zin om er iets anders bij te zetten.
Alhowel ik wel de kriebels krijg om ook eens wat anders te proberen.
edit: (om dubbelposten te voorkomen)
Heeft iemand toevallig voorheen een "fruitige" Reguliere plant gehad waar hij of zij erg tevreden over was? Zoja welke fruitigheid was dit, en welke strain natuurlijk?
Ik wil opzoek gaan naar een fruitig iets..
Last edited by BackYardPlant; 1 November 2017, 20:18.
Volgens mij is er wel iets dat oude zaden helpt ontkiemen, ik kan er alleen even niet opkomen. Volgens mij heeft HJM dat genoemd en heeft Eclection dat vorig jaar gebruikt in zijn topic.
Met het risico dat ik iets heel raars zeg.. Iets van palmnoot ontkiemer?
Ik zoek het even voor je op
Ga3 planthormoon? volgens mij moet je daar wel voorzichtiger mee omgaan als deze gast. Geen ervaring ermee, was een beetje door die links aan het neuzen. Weet daar zeker niks van af maar wel interessant.
Have some ancient or maybe just troublesome cannabis seeds on your hands? Have no fear GA3 is here! GA3 for order example: http://www.amazon.com/SuperGrow-Gi...
Heel erg bedankt voor alle linkjes en filmpjes, heb alles bekeken en gelezen. De GA3 klinkt erg interresant, het nadeel eraan is dat ik geen weegschaal heb die exact kan wegen wat wel een echte must is ivm ppm afwegen, en je mag het nergens op knoeien waar ik heel onhandig kan zijn als het niet mag.. (en normaal nergens last van) Het is daardoor erg lastig voor mij om de GA3 daadwerkelijk te gebruiken, ook al klinkt het als een goeie manier.. ben zelf nog van alles aan t opzoeken qua andere opties
EDIT: via google toch nog interresant H2O2 leesvoer tegengekomen op dit forum
Dat spul kost 1 euro per flesje blijkbaar. da's nog wel te doen, en niet zo moeilijk om aan te komen
EDIT EDIT: Dank Jointjedraaien voor het toevoegen van de Spoiler! Ik heb al mijn oude berichten even bewerkt zodat ze in een spoiler staan als er teveel foto's in staan. Hopelijk merken jullie dat m'n verslag nu veel soepeler/sneller laadt
De P#2 x WRII vind ik erg mooi groeien. Ik krijg d'r wel iets wat groener, maar het lukt me helaas, alweer, niet om d'r tot het einde groen te houden.. Ik blijf toch iets fout doen.. Maar wat?
Water ben ik enorm in gaan minderen, ze hangen vaker slap dan dat er water onder de pot uitloopt, ze krijgen momenteel af en toe wat groeivoeding, zit er wel aan te denken eens over te gaan op bloeivoeding in de hoop dat ze dan weer mooi groen kleuren, maarja.. PH zou niet belangrijk moeten zijn, gezien Bio Canna..
Lastig..
Groeifase is geen probleem voor mij, bloeifase gaat alles fout. Keer op keer.
Volgende keer ga ik denk ik iets anders dan Canna proberen, het zal waarschijnlijk aan mij liggen, maar toch heb ik liever iets waar ik beter mee om kan gaan. Welke Bio lijn raden jullie aan, naast Canna natuurlijk?
Met Meneer gaat het ook nog wel goed. 01-11 4.jpg
Meneer doet het dus wel goed, maar Mevrouw P#2 x WRII #7 moet het natuurlijk ook goed doen. dus bij deze,
Naast Meneer , heeft de stek het ook wel weer naar d'r zin. als jullie voorgaande foto's bekijken, zien jullie hoe geel ze eerst was. Toch zit ze nog altijd in zo'n klein potje (Hoe klein?! kijk maar naar de foto, heb zo'n zelfde potje even naast d'r bloemetje gelegd) Waarom lukt het me dit kleine mormeltje wel groen te krijgen en die grote niet? Oke oke omdat ik daar kalk en NPK 10-12-18 korrels bij gooi en er maar wat water bij doe en t verder wel prima vind, is kennelijk toch wat 'makkelijker' dan bio. Maar ik wil liever Bio...
Maar. Toen kwam er paniek. Kijk maar eens goed naar Meneer... 02-11 1.jpg02-11 2.jpg02-11 3.jpg02-11 4.jpgLR2 meer) aan haar einde gekomen 03-11 1.jpg03-11 2.jpg
die middelste top die wat korter is, da's wat over is van de hoofdtop. heb 't bovenste stukkie los neer gelegd, vond t geen mooi stammetje meer. beetje wittig.
Vind het er niet echt bestoven uit zien.. Wil er toch echt wel wat zaad uit zien te halen....
nogmaals erover heen danmaar
(nog geen foto's daarvan genomen sorry)
Enne
ik blijf er even in hangen hoor..
Maareh 05-11.jpg
Comment