Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Backyardplant's onorignele titel kweekverslagencollectie
Daarnaast ook maar het laatste beetje gelijk gebruikt, dat diepvries koelkast wissel gezeik leek me niet zo verstandig iedere keer, en het mannetjes ColJam'metje begint enkele banaantjes open te gooien, dus in theorie zouden ze er klaar voor moeten zijn zo ongeveer nu. 06-11 3.jpg Heb op alle ColJam's wat gedaan, maar het stelt niet zo heel veel meer voor. Word heel veel bidden en hopen op het beste...
Oh, Stemma, het is een beetje een wat wazige foto, hopelijk komt ie straks niet ineens in het mislukte foto topic maar hierop kan je in ieder geval goed zien dat er echt vrouwelijke pistils op de ColJam man zitten 06-11 9.jpg
Ik ga werken aan een Mega pot/bak, zodat ik er een soort van mini Volle Grond van maak, waaruit ik kweek. 100x 100 x 35 in elkaar zetten met hout, 5CM laag hydro korrels op de bodem, en opvullen met aarde. Was dat? 250 Liter? Ik heb een deel van m'n oude gebruikte aarde nog bewaard, even heropwaarderen etc etc en ik heb alle aarde die ik nodig heb zonder extra kosten, Hout en zeil kost geen 10tje. Moet zat buffer zijn om niet meer zo de fout in te gaan met de voeding.. Hoop ik.. Ik zie er wel wat in.
Last edited by BackYardPlant; 9 November 2017, 20:01.
250 Liter grond is natuurlijk wel zwaar. Je moet dan rekening gaan houden met het constructiegewicht van je vloer. Niet lang nadat Speescees die techniek besprak, kwamen er al nieuwberichten voorbij van kwekers die hun planten een verdieping lager konden gaan zoeken tussen het puin. Het kan, naast wat kasten en oude meubels, best eens de druppel zijn die de vloer doet breken.
bij "#7" bedoel je?
Ik zal eens goed kijken en wat scherpere foto's maken van de plant in kwestie zodra dat weer kan (moet wel even weten specifiek welke )
wat ik me nou toch weer geflikt heb.. Word een lang verhaal over hoe het in elkaar zetten ging hoor.
EDIT:
net na het posten zie ik de reactie van LR2.
het is inderdaad wel zwaar heb ik gemerkt. Gelukkig is de boel hier wel stevig gebouwd (we hebben een paar jaar terug een heleboel zware dingen tijdelijk hier neer gezet voordat we ze op de vaste plek konden terugzetten ivm klussen, waardoor ik hier wel van overtuigd ben) , en heb ik in de buurt van het hok vanaf nu geen andere zware dingen zoals kasten (op 1 lange met groot oppervlak met enkel wat kleding na) of stevige meubels (enkel lichte dingen van hout) staan. Heb na je opmerking wel even een andere kast verplaatst naar een andere ruimte (na langere tijd kan de gewichtsdruk wellicht toch een druppel worden, wil dat voorkomen). Bedankt voor de tip!!
Met veel gedoe en tijd uiteindelijk toch de boel erin gekregen, maarja toen moest ik er nog een plank inschroeven. Boor is 30 cm, bouwwerk is 1 meter, en tent is 1,20. NOU. Da's ook de reden dat ik besloot de voorste plank als laatste te doen, met schuin en omhoog houden en moeilijk doen uiteindelijk dat toch voor elkaar gekregen, en toen stond de bak er mooi
9-11 2.jpg9-11 3.jpg
Toen begon ik met de aarde er bij te gooien. maarja dat doe je hier ook niet zomaar even vanuit de zak, plus we zitten met een budget.
Geen nieuwe zak kopen dus.
Omdat ik al wat langer van plan was een wormen bak te maken, had ik een tijd terug al een boel paardenmest verzameld. Geen zorgen, ik kom vaker op de plek waar die paarden rond lopen, ik weet dat de mest die ik gepakt heb er al een langere tijd lag. Sterker nog, ik heb opzettelijk zoveel mogelijk mest gepakt wat NIET op aarde/de grond lag, maar op stukken steen of andere harde ondergrond. Ook ging m'n voorkeur uit naar de mest waar al een boel onkruid uit groeide. Met de gedachte dat dit het onkruidzaad van wat de paarden gegeten hebben is. Kan er ook in gewaait zijn natuurlijk, bedenk ik me nu.. Maar goed merken we vanzelf.. Overigens, er zaten een aantal wormen in de mest, terwijl het niet in verbinding met aarde lag. Die wormen zijn dat dus specifiek komen opzoeken. Best flink grote beesten ook, wist niet dat ze zo groot konden worden. Maarja, die er lekker in laten zitten en dus ook meegenomen.
Dit alles met allerlei oude bio canna en terra canna aarde die ik al gebruikt heb gemixed. Dat heb ik een tijdje laten staan in de schuur, en tijdens de vorstnachten even buiten gezet (die wormen moeten dat kunnen overleven dacht ik, maar eventuele varenrouwmugeitjes en dergelijke als het goed is niet. Plus als er even vorst over de aarde heen is geweest is dat ook wel goed, om te voorkomen dat de aarde ineens geen vocht meer kan opnemen als die eenmaal een keer is uitgedroogd)
na dat dit een tijdje zo gestaan heeft, en ik nu merkte dat alles fout ging qua voeding en bodem, heb ik besloten deze aarde onder andere te gebruiken bij het opvullen van de bak waarmee ik ze probeer te redden. Daarnaast heb ik een klein beetje nieuwe canna terra aarde gebruikt die ik nog had, en wat normale potgrond. Zowel nieuwe met 6 maanden voeding, als helemaal zeiknat gezette oude voedingloze aarde die ik keihard door elkaar heb geschud voor ik het met de boel mengde . En wat extra wormen opgegraven in de tuin en die erbij gedaan.
Geen zorgen, heb er ook een boel kalk op gegooit gezien de paardenmest de boel wel wat kan verzuren en 'k daar niet zo'n fan van ben.
en toen alles handje voor handje in de bak erbij, om alles netjes op te vullen. Duurt LAAAAAAAAAAAAANG!
9-11 4.jpg Oja die tomaat kan de pot op, doet 't maar lekker met z'n eigen potje. De grote bak is voor m'n speciale plantjes.
en toen, na een goeie 3 en een half uur, was het klaar
Ik vind dat ondanks de slechte bladkleur, de toppen er wel aardig uit beginnen te zien
9-11 7.jpg Eerste tomaatje is ook geoogst. Geinig, heb eerder een complete autoflower afgebloeit dan 1 tomaatje van een tomaten plant geoogst, terwijl de tomatenplant als stek begonnen is.. 9-11 8.jpg
"t begint er wel lekker uit te zien al zeg ik 't zelf 9-11 9.jpg
de hoop ligt ditmaal wat hoger
9-11 10.jpg
Er was ook de vraag of het mogelijk is dat een autoflower stekje nog een beetje een top vormt. Naja, beoordeel zelf zou ik zeggen. 9-11 11.jpg9-11 12.jpg
Tot de volgende keer, waar 't weer wat meer om de bloemen zal gaan
Last edited by BackYardPlant; 16 November 2017, 16:14.
PS: De potgrond met 6 maanden voeding zit erbij vermengd zodat er extra stikstof in zit, gezien het verterings/composteer procces van de mest natuurlijk veel stikstof kost. Ik twijfel of ik er nog wat bio canna vega op moet gooien zodat er ook micro-leven is wat voor stikstof zorgt, of dat dit genoeg zal zijn. Wil niet dat het beetje stikstof wat er nog in zit nu ineens ontrokken word door m'n "geweldige" nieuwe pot die dan ineens niet meer zo geweldig is/blijkt
Denk ook dat ik toch nog wat extra kalk wil gaan toevoegen, ondanks dat ik er al wat op heb gegooit.
Kalk moet je niet toevoegen. Tenzij je een calcium-magnesium supplement hebt. Calcium onttrekt zuur aan de bodem, en gooit de pH omhoog. Een bak als dit, moet je als een tuin behandelen; 4 weken voordat het nodig is, gaan voeden.
Omdat het in huis is, kun je beter compleet wegblijven van biovoeding. Anders wordt het een grote infectiehaard. Houd er ook rekening mee, dat beestjes niet meer te bestrijden zijn nu.
Ik zou wat extra plakstrips aanschaffen voor de pissebedden, en de bak een paar cm van de grond halen (op poten) zodat wormen er niet onder gaan zitten.
antiworteldoek, is dat ook waterdicht? Volgens mij namelijk niet..
Er schieten me allemaal dingen te binnen.. Ik ga er vanuit dat je er goed over nagedacht hebt voordat je begon, maar je bent net zo'n enthousiasteling als ik; soms gaat het dan sneller dan verstandig is.
Wat ben je toch een mannetje ❤️ ik had je graag bezig gezien als slangenmens, vast hardop pratend in jezelf
Hou er rekening mee dat de 'watervaste' zeiltjes die bij een tent geleverd worden vaak verre van waterdicht zijn. Ik weet niet wat voor vloer(bedekking) je in je kamer hebt maar hou dat in de gaten.
Waarom heb je niet gewacht tot de volgende kweek om die bak te maken?
Je planten hebben het duidelijk naar hun zin, dat overpotten zal ze misschien een 'knutje' geven, maar dat overleven ze wel. Hoop niet dat je nu ineens voor een over bemesting zorgt in de laatste weken, ben benieuwd!
hahaha ja een beetje wel, ook niet allemaal even tevreden met de destijds huidige situatie, netjes gezegd
Oh.. oei.. Ik had er tot nu toe nog geen problemen mee gehad (tent al uit elkaar gehad en van de plek af, weet dus zeker dat er geen plekken onder zaten o.i.d.) maar wellicht dat dat hiermee alsnog anders gaat.. Ik hoop dat het mee zal vallen.. Ik ga denk ik opzoek naar een lekbak voor een wasmachine om er de volgende keer onder te plaatsen, die zijn er echt voor gemaakt waterdicht te zijn. Met een beetje geluk zijn die bijv. 90 x 90 , en kan ik het automatisch als verhoging gebruiken. Moet ik er wel gaten in maken om het vocht eruit te laten, anders krijg ik stilstaand water onder de bak wat er weken lang opgesloten zit.
Uhm.. Zegmaar.. Tapijt,...
hopelijk valt t allemaal wel mee
Naja omdat de boel steeds geler en geler werd, ongeacht het bijvoeden. Ik denk dat ik, doordat ze in de bloei kennelijk minder water drinken, de fout gemaakt om even veel te blijven geven als voorheen, waardoor ik toch nog te veel ben blijven geven als de stomkop die ik af en toe ben, waardoor de hele aarde ingezakt is en bijna niet meer te redden. Om over te potten zou ik al goeie grond moeten hebben, gezien ik geen PH meter heb kan ik niet bijsturen als ik in een ietsie pietsie grotere pot had overgepot met de oude aarde met mest erin, door low budget ook geen optie om andere aarde te halen, leek mij dit de enigste manier om ze toch nog in ieder geval proberen te redden.
Of het ook werkt weet ik niet zeker, maar hoop ik natuurlijk wel...
Daar heb ik inderdaad ook aangedacht, heb er daarom nog geen extra voeding bij gegooid, heb wel de NPK 12-10-18 klaar liggen voor als het nodig is.
Hier even wat foto's van vandaag SPOILER (klik voor weergave)
Ik vind het er alleen maar verder op achteruitgaan lijkende, maar ik kan het mis hebben.
oh PS: De Shaman x [P#2 x WRII] is mislukt.. op de een of andere manier zitten er geen zaadjes in de top die ik bestoven heb..
Heb wel 2 ontkiemde zaadjes in de pot gevonden waar ze instond, terwijl de pot al ergens anders stond. De kleine plantjes eruit gehaald en in een potje erbij gezet, vraag me af of dit dan de zaadjes daarvan zijn die eruit gevallen zijn?
Ik snap niet wat er allemaal gebeurd met allemaal willekeurige plantjes die steeds opkomen..
Wat ik ook vooral merk, is dat ik met kleine potjes en bio voeding niet overweg kan. Als ik er Minerale NPK 12-10-18 op gooi gaat alles prima, kijk maar naar het mini stekje, die doet het met zo'n rot klein bakje nog steeds goed, SPOILER (klik voor weergave) 15-11 12.jpg
maar als ik het met Bio Voeding doe, gaat het fout rond de bloei. Iedere keer weer. En als ik datzelfde buiten doe, in de volle grond, gaat het super goed. Volle grond gaat overigens sowieso super goed bij mij, welke plant dan ook. Maar laat je mij hetzelfde in een potje doen, kan je die plant bijna beter weggooien.. 15-11 2.jpg 15-11 1.jpg
en dat helpt ook wel mee aan t feit dat ik de volle grond wil namaken/nabootsen hier
Jullie hebben ook die ontkiem poging van de inheemse hasjplant meegekregen? Nou, ik haat mezelf. Geen enkel zaadje is nog opgekomen. Helemaal verpest dus. Wat een sukkel ben ik...
Die fruitboom die je daarachter ziet, die kan vruchten van tot wel 40 KG per vrucht geven, vaak met meerdere vruchten aan de stam tegelijk.
Jackfruit..jpg
ik heb me dus al bedacht, dat als die boom eenmaal vruchten geeft, ik die beter ergens anders kan neerzetten, waar de meer dan 100KG aan fruit gedragen kan worden...
das toch niet te doen joh.. nog 12 weken lang zo staan? 15-11 11.jpg
Er van uitgaande dat jullie wel weten hoe het eruit ziet, vond ik dat niet zo interessant voor een foto, maar heb weer nieuwe aardappels gepoot, om tomatenstekjes op te enten. Haal nu niks uit die pot waar de tomaten instaan, als daar ook nog aardappels uit kwamen naast bovengronds tomaten, zou dat super gaaf zijn, dus ga dat gewoon weer proberen. Dit keer niet de plant met geslaagde ent op de tocht laten staan zodat ie vol spint zit en ik m weg moet gooien zoals de vorige keer gebeurd is..
Last edited by BackYardPlant; 24 November 2017, 22:04.
Bedankt voor de mooie update Planty ! Je hebt overduidelijk groene vingers hoor , twijfel niet aan jezelf maar een beetje meer geduld af en toe zou je wel kunnen gebruiken De natuur is een grote chemische fabriek de plant eet "dezelfde" voedingsstoffen bij bio als bij minerale voeding alleen worden ze op een "andere" manier aangeboden (even heel simpel gesteld). De volle grond zal het altijd beter doen dan in pot simpel omdat de buffer en drainage van de volle bodem in een pot lastig zijn na te bootsen. Maar met die grote bak ben je wel beter op weg, tenzij je die hele bak laat verzuipen
Toch zie ik ook een aantal groene planten staan in het midden. Je weet dat de "eetlust" per plant kan verschillen, maak je dan ook de voeding per plant aan ? Ik niet in ieder geval, dus zal ik altijd kleurverschil houden en dat vind ik persoonlijk ook niet erg.
Geniet van wat je er gaat zoals je verwacht en dat is een heleboel !
Kijk eens naar je Coljam...man, man, wat een prachtige pistels
bedankt!
Vind het ook erg leuk om te doen, maar moet inderdaad wat vaker geduld hebben bij sommige dingen.
Ik ben er momenteel een heleboel over aan het leren, heb een oud boekje over bemestingsleer (uit de jaren 80) (inclusief opgaven en opdrachten na alle info/stukken) gekregen van m'n vader wat ie vroeger gebruikte toen die docent was, staat veel in Alleen sommige dingen een beetje "out-dated"
Ja precies dat probleem heb ik, ik ben "gewend' aan volle grond omdat ik dat met vrijwel elke andere plant doe, en dan is zo'n klein potje ineens heel anders. Ik blijf ze te veel water geven en het voeden verkeerd doen daardoor.
Ik geef ze momenteel ongeveer 1,5 tot 3L per dag, (indien 3L, verdeeld over meerdere dagdelen) over de gehele bak (250L) (3L als de bladeren wat slapper hangen voor m'n gevoel terwijl ze al gehad hebben, anders gewoon 1,5L) , ik ga er van uit dat ik ze daarmee niet meer verzuip. Maar wie weet heb ik het mis..
De Coljam's die wat minder lang er staan doen het inderdaad wel nog goed, Ik denk dat die zich op tijd hebben kunnen aanpassen aan de grotere bak waardoor ze niet tegen problemen aanlopen. t blijft een gok..
Hopelijk blijven ze zo mooi, ik zit eraan te denken ze toch af te bloeien, maar dan wel weer terug gepot naar een kleinere pot, zodat ik wel de nodige (verhoging, controleren of water lekt, etc) aanpassingen kan toepassen. mannetje is nu weg waardoor dat als voorgroei hok kan worden gebruikt (hopen dat ze niet gaan strekken onder de 100W) zodat ik de zaadjes alvast uit de planten kan peuteren en de nakomelingen naast de bloeiende ouders kan zetten Maar hele hoe en wat komt in m'n update, morgen, als ik alle foto's heb kunnen bewerken etc
Hmm dat is waar, mijn aanpassing daarop was planten die minder licht waren minder water met voeding geven, en als ze toch nog wat meer vocht nodig hadden daarnaast wat gewoon water (zonder voeding) erbij geven, maar wellicht dat dat toch niet goed "genoeg" was (of dat ik ze gewoon te nat heb gezet omdat ik er geen rekening mee hield dat ze in de bloei weer minder drinken)
Ja dat zeker gelukkig wel, daar ben ik erg blij mee
Over dat bio gebeuren wat je hier schrijft, ik had precies het zelfde.
Nu kwam ik mijn laatste kweek erachter dat als je probeert niet te veel te voeden maar wel de simulators zoals bv. bioheaven, activera en algamic (das de voedingslijn die ik gebruik nl. biobizz) gebruikt, de vergeling stukken minder is.
Helemaal ben ik er nog niet uit maar het viel mij wel op de laatste kweek. Helaas heb ik geen verslag bijgehouden van dat kweekje.
De biogrow gebruik ik wel in normale hoeveelheid op allmix nl. 1ml/l. Het lukte mij zelfs de laatste kweek ondanks een week PK 13/14 de boel groen te houden.
Met de bloeivoeding en topmax heb ik niet de volledige dosering gegeven.
Die volle grond proberen na te bootsen zou wel gaaf zijn, maar volle grond in een potje wordt ook snel arm qua voedingsstoffen.
En wat gaaf zeg die cashew en dan die grote vruchten Whow, dat wordt gratis fruit voor de hele straat.
Zelf heb ik eens zitten denken of ik misschien niet eens een coca zaadje probeer, aangezien je deze legaal kan verkrijgen.
Uiteraard niet voor criminele doeleinden maar gewoon om eens wat uit te proberen.
Ik vond ze bij toeval tijdens een zoektocht naar allerhande zaden.
Ik ben ook erg benieuwd of er uit die mutatie zaden ook echt gemuteerde dames komen. Bv. 2 dames tegelijk zodat je niet meer hoeft te toppen.
Dat die bestoven top #7 niets doet dat is wel heel vreemd.
Normaal gesproken wil je geen stuifmeel in je tent want dat resulteert in zaad, maar in dit geval is er stuifmeel genoeg maar gebeurt er niets.
Uit ervaring kan ik je vertellen dat coca een pittige plant is om voor te zorgen. Je zult bereid moeten zijn om een aantal keren opnieuw te beginnen.
Vanaf zaad zou ik het persoonlijk niet doen, de zaden hier hebben een kiempercentage van 5-10%, en na flink wat ingrepen en experimenteren heb ik het met verse zaden naar 90% gekregen. In het geval van het zaad van Vreeken, zit er gewoon teveel tijd tussen de zadenoogst en aflevering. Daarmee heb ik een aantal pogingen gewaagd. Resultaat: 0 van de 30.
Stekken is vrijwel onmogelijk, dus als je meer planten wilt, zul je aan de zadenproductie moeten gaan. Dat kost een jaar of 2 voordat het op gang komt, en er zijn twee verschillende fenotype ouders nodig, die ook nog eens op hetzelfde moment bloeien.
Als je komende lente nog steeds interesse hebt, stuur me dan even een PM. Dan kan ik kijken of ik wat zaden kan overhouden die ik wil afstaan.
Ik verzamel zelf de bladeren voor thee, da's een erg fijne koffie vervanger. Maar, ik spaar ongeveer 2 maanden voor 5 kopjes thee, van 4 volwassen coca planten. Mate-coca is gewoon verkrijgbaar bij de AH, en er is een energiedrank genaamd Club Mate met dezelfde grondstoffen. Planten zijn eerlijk gezegd leuk om te hebben, maar de moeite/opbrengst verhouding is ongeveer 1000/5.
Thx LR2,
Interessante materie, ik ga je zeker een PM sturen zodra ik ermee wil beginnen.
Verder heb ik niet zoveel interesse in dat drankje van de AH, de plant zelf vind ik veel interessanter.
Ik heb na het lezen van je stukje zeker interesse in die verse zaden.
Eerst eens kijken of het mij lukt om beide phenotype te bemachtigen en dan hopelijk het geluk te hebben om beide tegelijk te laten bloeien.
Heb jij al een wat oudere coca plant(en)?
LR2 de boel ook wat beter kan zien. (ik weet niet welke plant je bedoelde dus dan maar allemaal)
Ziet iemand bij #7 toevallig toch zaadjes zitten? Kijk ik gewoon verkeerd? Ik heb hoop..
Nauwelijks tekst, boel close ups, Enjoy! SPOILER (klik voor weergave)
16-11 2.jpg16-11 3.jpg aaah excuses, dat is #3 bestoven top, niet #2 ! 16-11 4.jpg16-11 5.jpg16-11 6.jpgHoeloes16-11 7.jpg Mirakelbes: Je gelooft je eigen mond niet meer... De bessen van dit struikje foppen je smaakpapillen en maken van zuur of bitter voedsel een prettig zoete beleving. Het effect duurt ongeveer 1 uur. De bessen zelf zijn niet zoet, vrij neutraal van smaak en bevatten de stof Miraculine.
Ik vermoed hier en daar wel een opgezwollen calyxje te zien. Door de flits en de sprankeling is het lastig onderscheiden. Maar bijvoorbeeld links onder dat cirkeltje van die vlieg.
Er zijn hoe dan ook pistils aan het afbreken, dus dat betekent dat ze ofwel beschadigd zijn, ofwel dat er zaad aan het vormen is.
Probleem hier in de tuin was dat het bewaren van het stuifmeel niet helemaal goed is gegaan, resultaat: 5 zaden per plant, na 10 bestuivingen. Da's dus iets structureels. Ik heb m'n bewaarmethode aangepast, maar dat geldt pas voor de volgende stuifmeelvangst.
Hoe dan ook; de bestuiving is redelijk vroeg in de bloei gedaan, dat zorgt er voor dat bevruchte calyxen soms overwoekerd worden door nieuwe aanwas. Je zult 't pas zeker weten na de oogst. Vandaar dat het handig is om takken te labelen
Reken er maar op dat herma-genen worden doorgegeven. Ik zou er zelf niet eens tentruimte aan besteden. In mijn geval is het 100/100 keer doorgegeven, ongeacht welk type herma, en welk type bevruchting (manherma, vrouwherma, met herma stuifmeel of met regulier stuifmeel). Met soms zelfs steriele planten als gevolg (geen bloem, geen bloei!). Als het niet doorgegeven wordt, dan alsnog; een generatie later komt het weer naar boven.
Als ik jou was, zou ik herma's volledig uit je kruisprogramma's houden. Ze verstieren elk project. Misschien niet nu, maar dan wel in de volgende generaties. Het is zonde van je tijd en geld, en de kans dat je er wat leuks aan overhoudt is nihil. De Amerikanen beweren al lange tijd wat anders, maar ook zij beginnen terug te komen op die statements op verschillende fora.
!@!#@#$#$@#$@%#
ik heb een aantal foto's etc voor een update (meneer is weg), beetje druk dus geen tijd gehad om het te plaatsen, MAAR DIT HEEFT EVEN VOORRANG
LR2 Jij hebt zover ik weet veel verstand (ieder geval meer dan mij) van schimmels etc etc, dus hopelijk kan jij (of als iemand anders er veel verstand van heeft, roept u maar aub!) me aanraden wat te doen, maarreeeh, er komt letterlijk een paddenstoel uit m'n bak... Ik heb 't gevoel dat ik 'm het beste weg kan halen, toch? Klopt dat? (vanwege m'n eigen gezondheid) Of kan ik 'm net zo goed laten staan gezien die goed voeding omzet? Ik wil geen enkel risico lopen, liever wat extra NPK erbij gooien dan gezondheidsrisico's, maar als het geen risico's geeft kan het natuurlijk geen kwaad. Ik vind het lastig, vandaar dat ik graag om advies vraag paddo.jpg
Ik weet ook niet hoe of wat dat weghalen zou moeten, ben bang dat als ik er gewoon aan trek dat ik de schimmel kapot trek en dat die dan weer extreem vatbaar is voor andere schimmels waardoor ik alleen maar een ergere schimmelorgie ervan maak..
Last edited by BackYardPlant; 23 November 2017, 13:39.
Reden: regeltje erbij
Comment