Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Backyardplant's onorignele titel kweekverslagencollectie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Op deze speciale dag is er uiteraard ook nog een update.
    21-12 1.jpg
    Speciaal?
    Horus.jpg
    Ja. Speciaal.
    krishna.jpg
    Vandaag moeten we iemand eren. Althans zo word het vaak gemaakt/verteld.
    21-12.jpg
    Maar 't is nooit een homo sapien geweest...

maar dat weerhoudt mij niet van het straks vieren van de wedergeboorte hoor, kan niet wachten tot het nieuwe jaar gebracht word.
    image_301990.jpg

Ik denk dat een Ananaskersje mijn eerste vruchtje van 2018 gaat worden, mits de tomaat niet sneller is

21-12 2.jpg

Ik moet heel eerlijk zeggen, die #1 die ik al omgehaald had, ik had die nog willen wegen.. maar die heb 'k al helemaal opgerookt
    Vond 'm veel te lekker...
    21-12 3.jpg
    Eerlijk waar, heb nog niet eerder zulke lekkere wiet gegrowd. Terug kijkend naar de ouders, voorouders, etc, is dat ook niet zo gek natuurlijk
    21-12 4.jpg
    kan niet wachten tot ik de rest klaar vind...
    21-12 5.jpg
    Maar ze mogen nog wel heuuul eventjes aandikken c:

Enten lukt me wel aardig op de juiste manier.
    Naja..
    Op ziektes na..
    't is ook altijd wat met die kut nachtschade
    Gezien ik m'n ananaskersen niet wil infecteren (gek genoeg is dat gewoon dezelfde familie al aardappels, paprika's, tomaten etc) heb ik de ent maar weer weggegooit. Net als de vorige...
    21-12 8.jpg

Ga 't maar eens anders aanpakken..

De ColJam's blijven voorlopig nog wel even doorgaan lijkt het, maarja die mogen ook nog wel 2 maandjes
    wat 'n dingen

21-12 7.jpg
    Hoop echt dat t kruisen van deze 2 gelukt is (zonder herma eigenschappen), en het terug kruisen om de reccesieve eigenschappen homozygoot te maken ook succesvol gaat zijn

Ben 'k vergeten een foto van de 3e paddestoel te maken.. Begin toch nieuwsgierig te worden welke het nou dan eigenlijk is nu..

Last edited by BackYardPlant; 21 December 2017, 23:41.

Comment

Vet! Heel divers die verschillende planten. Mooi om te zien en dat enten volg ik ook graag.
      dat gaat lukken, weet ik zeker. En ook nog de lekkerste wiet kweken, goed bezig!
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

25-12 1.jpg25-12 2.jpg
      Deze trut besluit weer verder te gaan groeien??
      Doe normaal?
      Je bent zelf al een top van minstens 15 ik gok zelfs wel 20 centimeter lang...

25-12 3.jpg
      Deze vond ik er nog heel mooi wit uit zien, dus ik dacht die laat ik nog wel minstens een of 2 weekjes staan 25-12 5.1.jpg 25-12 5.2.jpg Laatste close ups voor het omhalen van P#2 x WRII "#5" rechts achterin ^

25-12 4.jpg ^ Laatste Beelden van P#2 xWRII #5 (rechts bovenin)

CannaCross.jpg26-12 1.jpg Zoals men ziet zijn #3 en #5 (rechter kant) beide al weg
      26-12 2.jpg 27-12 1.jpg Ook zij zit op haar laatste dag..

Ze ziet er ook wel echt klaar uit vind ik zelf
      27-12 2.jpg
      ik zie geen enkele witte pistil meer

27-12 3.jpg
      Hier en daar spot ik wat Meeldauw. Zowel op de P#2 x WRII als op de ColJam en op de AF's (hierop het ergste/meeste en hierop verspreid het zich ook veel sneller lijkt het wel).

Wat ik wel doe, is de blaadjes waarop ik meeldauw spot, er zo snel mogelijk van af halen. Ik hoop het zo een beetje in toom te houden.

Ik zit er dus aan te denken alles maar om te halen (op de mooiste AF dame na, die mag in het mannetjeshok afbloeien voor zaad) en de boel (hok, potten, houten bak en worteldoek, aarde) te desinfecteren (wat is volgens jullie hiervoor de effectiefste, goedkoopste manier? Ik dacht zelf H2O2 maar sta open voor suggesties!)

28-12 1.1.jpg 28-12 2.jpg

Kennen Jullia Aquaponics?
      lijkt me toch wel gaaf dat eens met een tomaat of een paprika plantje te proberen... Zien hoe het gaat enzo..

Low Budget is dat zo te doen..
      Heb de meeste benodigdheden nog ergens van toen ik als kind vissen had, enigste serieuze kosten zouden voer zijn, maar dat kan je zelf maken...

Music: Ready Set Go Riddim by Konrad OldMoney From YouTube Audio Library.00:00 Title00:05 Aquaponics:a system of aquaculture in which the waste produced by f...
      Last edited by BackYardPlant; 31 December 2017, 20:36.

Comment

• Stemma
        Stemma commented
        Editing a comment
        Meeldauw, wat een ramp om dat binnen te hebben. Controleer ook op toprot!

• BackYardPlant
        BackYardPlant commented
        Editing a comment
        Ja pfoe! heb de boel snel omgehaald voordat het een echte uitbraak word, volgensmij heb ik voorkomen dat het zich heeft kunnen verspreiden

Ja heel mooi dat aqua ponics,
      ken het van de koekjes, die ik gemaakt had zijn super smerig en dat is op zich een voordeel ghehe
      nog steeds natuurlijk de eerste keer teveel op

Comment

zeker mooi die aquaponics, Lekker makkelijk ook lijkt het

dus ik dacht dat gaan we proberen

meer daarover ietsjes verder op

Oja iets met uitgedroogd de vorige keer?

31-12 uitgedroogd.jpgimage_302489.jpg

Nouja zoals al duidelijk was in de vorige update, zijn alle P#2 x WRII's eruit. En was er twijfel om de ColJams eruit te halen IVM meeldauw.
        En dat is nu gebeurd. Hatseflats weg planten
        geen zorgen ze hangen nog wel te drogen hoor. Voor de cake
        Hoewel de onderste delen flink aangedikt zijn en eigenlijk al wel klaar lijken? heel gek.. Nog geen goeie close ups van gemaakt (droog), komt nog.

Ondertussen zitten de P#2 x WRII's in potten
        Ik heb er al van gesnoept dus had niet meer zoveel zin in wegen omdat het geen accuraat nummer zou geven.

Eens even kijken. Waar waren we de vorige keer?

Oja, er was een reden dat die laatste P#2 x WRII toch nog wat vroeger is omgehaald dan ik wilde.
        Als jullie goed naar die vorige foto kijken daarvan, zien jullie rechts een pot met wortelen staan (HET MOET KUNNEN.) enne..
        Naja.. Kort samengevat wat er is gebeurd:
        Aantrekkingskracht van de aarde.
        29-12 1.jpg

Maargoed als er iets fout gaat, dan moet je daar wat moois van maken, toch?
        en doordat die plant weg is, is er nu plek. En doordat er plek is, kan ik m'n oude aquarium weer kwijt
        29-12 2.jpg
        AQUAPONICS TIJD!!!!!!
        (mensen die zich afvragen waar ik de benodigde dingen geleerd heb:
        Music: The Big Beat 80s by Kevin MacLeod, Syrinx Starr from Youtube Audio library.00:00 Title00:05 Through 2017, I have refined aquarium fish care (as descri...

Buy aquariums locally on Craigslist: https://newyork.craigslist.org/search/sss?userpostingid=7391919122 or buy aquariums on Amazon (paid link): https://amzn....

Buy live land moss locally on Craigslist: https://newyork.craigslist.org/search/sss?userpostingid=7391919122 Or buy live land moss on Amazon (paid link): htt...

Buy live land moss locally on Craigslist: https://newyork.craigslist.org/search/sss?userpostingid=7391919122 Or buy live land moss on Amazon (paid link): htt...

heule belangrijke: https://www.youtube.com/watch?v=mQb7cKeTKqA
        Buy Snails locally on Craigslist:https://newyork.craigslist.org/search/sss?userpostingid=7391919122or buy Snails on Amazon (paid link): https://amzn.to/3nmoE...

Buy Aloe plants on Amazon (paid link):https://amzn.to/3z2ARek00:00 TitleMay 15th, 2017 00:05 In the two weeks after I showed this Aloe (https://youtu.be/yDnC...

Buy aquariums locally on Craigslist: https://newyork.craigslist.org/search/sss?userpostingid=7391919122 or buy aquariums on Amazon (paid link): https://amzn....

)

29-12 31.jpg 29-12 32.jpg

31-12 Bertha.jpg02-01 ColJam Close up.jpg
        02-01 AF wortels.jpg
        02-01 Meeldauwq.jpg ColJam met Meeldauw

Toch zonde dat ik ze om moest halen vanwege de meeldauw, ben wel benieuwd wat dit was geworden na nog 2 maanden op 12/12 gestaan te hebben...

02-01 Coljam Lengte.jpg

heb er wel een stekkie van genomen, een maand geleden al.
        Die is aangeslagen en opnieuw in de groei geschoten doordat ze in 't mannenhok stond.
        Oja,
        Weten jullie nog die Shaman waarmee ik hetzelfde had gedaan? Die was destijds bestoven TIJDENS het reveggen, en heeft gewoon volledig ontwikkeld zaad gevormd in de bestoven bloemen, TIJDENS het reveggen. Wat blijkt? De Coljam doet precies hetzelfde.
        Als ik het goed heb, kan je dus in ieder geval in theorie, een plant 2 weken oud laten worden, op 12/12 zetten, bestuiven, terug in de groei, vollop stekken etc terwijl je toch nog zaad eraf kan halen zonder tijd te verspillen, en dit zaad moeiteloos op de moeder terug kruisen.
        Lijkt me gaaf om dit later te kunnen bevestigen.
        Dacht ook Ik test ff de flexibiliteit.
        Mhoah..
        Mhoaaaah..
        Wel geslaagd..
        image_302491.jpg

Oja over herma zaad gesproken:

03-01 herma.jpg

05-01-2018.jpg
        Het tomatenstekje wat erin hangt doet het ook prima overigens. Ik dacht dat ik daar ook een foto van had gemaakt maar gek genoeg nog niet.

oh he wacht verrek, hier kan je m wel op zien net boven dat munt stekje

07-01 2018.jpg

08-01 2.jpg

Nu nog een naam voor de nieuweling bedenken...
        Last edited by BackYardPlant; 8 January 2018, 20:47.

Comment

Vet hoor, mooie update.
          ik heb ook een aquarium tevoorschijn gehaald voor de aquaponics!

Comment

Toffe links ook, Thanx, was ik precies naar op zoek!
            dees vond ik erg mooi

Comment

wow.. das ook super gaaf!
              hele mooie video!
              ik moet meer waterplanten hebben...

Gaaf! ben benieuwd hoe het je af gaat!

Ik ben zelf met een zaklamp nog eens door alle oude spullen gegaan, en kwam een 2e oud aquarium tegen!
              3x raden wie er dus een 2e aqariuam bij heeft staan...

Zal morgen foto's enzo uploaden etc. !

Comment

Haha cool!
                ben benieuwd..

Comment

Comment

• MV1977
                    MV1977 commented
                    Editing a comment
                    Rustig aan BYP, dan breekt het lijntje niet . Komt vast goed met die fotos

omdat ik veel plaatjes heb, heb ik ze maar samen gedaan,
                  dusss 3 in 1,
                  1 Zoek de verschillen tussen de zaadjes
                  (als het goed is zijn beide rijp maar de ene is uit P#2x WRII en de ander uit ColJam, weet ff niet welke welke is )

2 ik heb een ietswat betere manier gevonden om het stuifmeel op te vangen: op de zelfde manier met een flink stuk papier opvangen, maar vervolgens simpelweg met een kwastje alles naar de vouw in het midden duwen/slepen alsof je bladeren met een bezem bij elkaar veegt maar dan stuifmeel met een kwast, en dan vanaf die vouw alles in het buisje. Zit het buisje ook meteen wat voller... Werkt toch wat beter geloof ik....

image_302826.jpg
                  Oh en natuurlijk alvast een gat gegraven voor het nieuwe super oude aquarium

19-1 1.jpg

ook zelf levend voer met elkaar laten voortplanten om meer levend voer te krijgen, is een eitje
                  als je er een boel hebt en de algen zijn bijna op snel voeren, anders sterf de kolonie uit en heb je vrijwel niks meer, heb ik ondertussen geleerd.
                  19-1 1.jpg
                  Gelukkig had ik een back-up algenbakje omdat ik andere diertjes erin wilde kweken maar daarin heb ik enkele kunnen redden waardoor ik gewoon ermee door kan gaan

De Dames zijn al uit de "oude" bak gehaald, maar Bertha is al bevallen! er zwemmen dus een heleboel babies in het tomatenaquarium.
                  19-1 3.jpg 19-1 10.jpg Vic is Vis, maar dan cooler, en een mannetje. Bertha kende jullie al, en Blauwtje is die nieuweling van de vorige keer.

De tomaat vind het overigens helemaal prima zo, lijkt het
                  19-1 4.jpg
                  Ik ben verslaafd aan visjes, maar moet mezelf vanaf nu wel in bedwang houden..
                  19-1 9.jpg Vic is Vis, maar dan cooler, en een mannetje. Bertha kende jullie al, en Blauwtje is die nieuweling van de vorige keer.

19-1 7.jpg 19-1 11.jpg
                  19-1 8.jpg
                  19-1 5.jpg 19-1 6.jpg
                  19-1 12.jpg
                  19-1 13.jpg

Comment

Lekker bezig BYP, wat is natuur toch een mooi iets...

Denk alleen wel dat het tijd wordt om de plak-kaarten te gaan vervangen, ik weet niet hoe lang die dingen meegaan, maar na 6 keer de tel kwijt geraakt te zijn zou ik er niet meer tegen kunnen en moet ie vervangen worden. (De laatste telling in mijn hok stond op 20 en was eigenlijk van plan ze te vervangen)
                    1e kweek - Mohan Ram (Done)
                    3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

Comment

Comment

wortels.jpgMeeldauw.jpg

Wortels staan daar nu ook

potwortel.jpg

Paprika Stekjes doen 't redelijk, Mirakelbes heeft besloten dat het rijk van de levende toch wel gezellig is.
                        Paprika.jpg

Nouja plaatje spreekt voor zich..?
                        Jackfruit.jpg

De tomaat heeft gewoon al mini tomaatjes (helaas op deze foto enkel net bestoven bloemen te zien, zal de volgende keer foto's van de mini nog groene tomatjes laten zien)
                        Tomaat.jpg

Wat ik de vorige keer volgensmij niet helemaal duidelijk gemeld heb, is dat het hok en inhoud verplaatst zijn, en dat alles gecheckt is. Geen enkele doorlekking, of natte grond, gelukkig!
                        De aarde is hierdoor wel compleet omgegooid, eerst weer in zakken en vervolgens weer terug in de bak, waardoor alles ook weer half gemixed is. Echter zit er nu wel nog allemaal organisch materiaal in (enkele van de gedroogde takken heb ik er maar terug in geduwd, stikstof enzo, er zit nog altijd wat van die paardenmest in kwam ik achter tijdens het eruit halen, best veel ook, en de wortels van de planten heb ik in stukken getrokken en bij in gemixed, vergaat vanzelf wel langzaam.
                        En er lijkt al weer leven in de grond te zitten
                        paddenstoelen.jpgplanten.jpg
                        zonde, maar had er wel al rekening mee gehouden dat t zou kunnen mislukken, hoewel ik 't wel een beetje jammer vind...

Comment

• ganjagast
                          ganjagast commented
                          Editing a comment
                          Prachtig tuintje zeg! Geweldig die vleesetende plantje, die van mij is lang niet zo groot als deze.

je hebt je handen wel vol zo te zien

welke straw ga je gebruiken ??

groetjes
                        Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

Bezig...
                        X