Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Het is heel makkelijk te maken. Ik begrijp dan ook niet dat mensen netten of scrogrekken kopen.
Zoals je al zei 4 balken. Zorg wel bij het afmeten voor wat speling, een tweetal cm aan alle zijden moet volstaan.
Ik heb denk ik om de 6cm een oogvijs gedraaid. Eens die er allemaal in is het maar een kwestie van draadje spannen. Ik gebruik nylon touw. Goedkoop en ideaal voor een scrogrek.
Tenslotte heb ik aan de vier hoeken een extra oogvijs bevestigd en ook vier oogvijzen in het plafond van de kast. Op die manier heb ik een soort katrolsysteem dat me toelaat het net in hoogte aan te passen. Eens het op de gepaste hoogte staat maak ik het vast aan de wanden van de kast zodat het rek niet meer omhoog kan geduwd worden.
Hoe het met een tent zit qua katrolsysteem kan ik je niet zeggen. Maar ik denk dat je wel stangen hebt bovenaan waar je een touw kan langs leiden.
Gewoon wat boerenverstand en je bedenkt wel wat
Het is ook geen scrog natuurlijk, dan komt er meer kracht op te staan.
Is er nog geen moeilijk nieuw woord voor iets als dit ? Een LSTWSTS ofzo ?
(lst with square trelis support)
Als ze niet te lang doorgroeien werkt het wel
Hmm. Ja inderdaad, op deze manier heb je er ook standaard 2 nodig volgens internet, in zo'n SCROG filmpje uit Amerika doen ze 't ook daadwerkelijk met 2 scrognetten, 1tje voor als ze net op 12/12 gaan en eentje voor op de helft van de strek-periode zodat je ze tijdens de bloei nog een keer op gelijke hoogte maakt. Ben het filmpje even kwijt, heb die een tijdje terug al gezien zou de naam niet weten..
Alleen dan kan je je planten er niet meer zo makkelijk uit vissen als dat me dat nu lukt.. Maar takje voor takje eruit halen lijkt me ook geen ramp..
Maar op die manier (2maal een net) zou het wel als scrognet werken, toch?
Ziet goed uit Jack, ik ben net over naar 12/12 en kan mooi in de toekomst kijken. LST is een mooie manier om meer gelijk matig het netje in te groeien. Ga ik volgende keer ook eens proberen!
Comment