Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
1e keer voorgroeien onder Starlite 4x55w
Collapse
X
-
Hoi allemaal,
nadat ik even aan het stoeien ben geweest met ontkiemen is het weer tijd voor een update.
Tussen de laatste en deze update heb ik alleen 1 keer 50ml water gegeven.
Helaas zijn er nog 2 kiempjes overleden wat mijzelf volledig valt toe te wijden.
Zoals jullie in mijn vorige Posts hebben gelezen zat er een kiempje bij waarvan de lobblaadjes aan elkaar bleven zitten.
Er zat namelijk een heel klein vliesje wat de lobbladpuntjes bij elkaar hield.
Ik merkte dit helaas pas op nadat ze al gestorven was.
Ook bij mijn nieuwe kiempje bleek dit het geval en heb toen voorzichtig het vliesje verwijdert.
Ze staat inmiddels tussen de rest van de dames onder de lamp.
Het belangrijkste is dat ik 8 dames over heb om straks over te zetten naar mijn dr120.
Acht ipv negen omdat ik zodoende meer ruimte krijg om de dames beter te kunnen verzorgen, bij mijn huidige kweek is dit goed bevallen.
De Lamphoogte is nu tussen de 10-13cm en de temperatuur is max 27,7 graden en min 19 graden.
De lv zit tussen de 35 en 55%.
Gisteren hebben ze weer ieder 50ml alleen water gehad.
Voorlopig dus ff geen water meer zodat ze zich lekker gaan wortelen(opzoek maar vocht).
Verder ervaar ik erg weinig strek want sommige dames beginnen al aan hun 2e node terwijl ze nog super kort zijn, iets wat voorspelbaar was onder de lichtkleur 865.
Ik ervaar dat dus niet als negatief, aangezien ik nog nooit echt een korte dames gehad heb.
Helaas wat kleine bladprobleempjes, maar daar komen ze wel weer overheen.
Het gaat om iets wat lichte vlekjes in het blad door een combi van te veel water en gekloot tijdens het ontkiemen.
Verder is er niets bijzonders te melden.
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 3 photos.
Comment
Comment