Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
50 gram diverse trim van de buitenkweek van twee jaar terug, al die tijd in potje gezeten en ruikt naar hooi.
Drie pakjes ongezouten boter in onze nieuwe slowcooker gedaan! (en geklaard. Paar keer overgieten en wat eruit lepelen en toen de wiet Erin gedonderd. filedata/fetch?id=1320043&d=1553756505&type=thumb
Wilde het in een doekje winden en dan erin doen, maar na al dat grinden heb ik het er zo maar in gedaan, filteren doen we morgen. Had geen zin meer. Decorbalatiseren doe ik volgende keer proberen, worden toch nog koekjes of iets dergelijks van gebakken dus komt wel goed.
Een derde van de 750 gram boter en dan is de verhouding 1 op 10. (Die witte troep onder de geklaarde boter, ongeveer)
Heb dat vorige keer ook zo gedaan en die werken nog steeds wel goed, maar echt te smerig voor woorden. Kijken of het deze keer lekkerder kan Ghehe..
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.
Shit zeg, ga kijken naar een 30 a 40 minuten ofzo. Veels te heet, oei. Retteketet pats boem, meteen dat decorbalatiseren gedaan, ruikt nu super zoet en een beetje na gebakken kastanjes, ghihihi, precies goe! Hoop ik dan, maar die geur geeft me wel weer vertrouwen filedata/fetch?id=1320050&d=1553756505&type=thumb
Nu maar op medium gezet, dacht dat die dingen niet gingen koken. Deze boter is dus al meteen te gebruiken en kan zo op de boterham!
This gallery has 1 photos.
Best donker ja, heb al wat mijn vingers afgelikt en smaakt niet verkeerd, zeker niet zoals de vorige batch. Als die straks koud is hooo ik op een mooi groen kleurtje..
Ik denk niet dat het groen gaat worden. Probeer de volgende keer eens geklaarde boter. Dat verbrandt niet zo snel. En beste is je boter in een schaal te leggen en die schaal laten drijven op heet water. Dat water altijd onder het kookpunt houden. Deze boter van jou nu ziet er heel ongezond uit. Ik zou dat niet consumeren.
Lijkt me niet gezond..
Ff wachten nog tot die hard is geworden in de koele kast, kan veel schelen. Vorige keer had ik ook bruine muk, maar na de koeling viel dat best mee. Had er toen wel water in gedaan.
Weer lekker tegenstrijdig orgi
denk dat grey zelf ook wel snapt dat ie dat niet moet laten koken
Wij deden vroeger gewoon een hele grote pan water erin wietafval erin roomboter erbij en dan net niet aan de kook paar uur pruttelen en afkoelen en had superheftige wietboter
Zat inderdaad niet in de planning om het te koken, maar is helaas toch aan het bubbelen geweest en de 122 graden gehaald. Even maar, maar niet de bedoeling.
Was het aan het posten en daarna meteen, na een jointje en wijntje, gaan kijken. Volgende keer, alleen op low en toch wat water erbij. Kookpunt van water ligt toch lager als boter, dus ik verlaag het kookpunt dan toch? 14 uur op 85 graden en een 20 min tot max 30 min boven de 100 graden geweest met de piek op 122. Dan vervliegt er wel wat. Volume in de slowcooker was ook te laag waardoor de wanden heter worden en de boter denk ik ook. Al doende leert men. Ben allang blij dat ie niet zwart is of verbrand kleurt en smaakt.
Wilde het deze keer zonder water proberen, maar heb dan te weinig volume in de slowcooker. Volgende keer donder ik er wel wat water bij..
bedankt voor de reacties allemaal!
This gallery has 2 photos.
Comment