Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen. 4x Northern Light. LED

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Nieuwe ronde, nieuwe kansen. 4x Northern Light. LED

Korting op 420shop
    Update #1 Ontkiemen

Week 1
    Dag 3

Hey hey daAR zijn we weer. De vorige oogst is op dit moment lekker aan het drogen en ben gewoon weer een nieuwe ronde gestart mede door teleurstellende resultaten.. Ik zal de voor groei potjes in de tent doen op het moment dat de takjes knakken. Ik had eerder aangegeven dat ik nog een tentje wilde bestellen maar ivm ruimte gebrek moet het voorlopig even zo..
    Ik ga er van uit dat met 6 dagen drogen in een (snel)droog net wel voldoende is -en daarna nog eens 4 weken curen.
    Anyway, we gaan weer op naar de volgende ronde en de setup is als volgt..

De Kweek Setup

Tent: Secret Jardin DR60 Rev 2.5 (60x60x170)

Lichtbron: Mars Reflector 48x5 VEG mode = actueel verbruik is 70W
    Lichtbron: Mars Hydro II 400w = actueel verbruik is 158W

Afzuiging: RAM mixed flow inline-fan 100mm 2standen

Inlaat: Usb ventilator draait nu 12/12 (passief)

Filter: Prima Klima Eco K2600 mini 125mm + koppelstuk 125mm/100mm

Luchtslang: Combiconnect 102mm / Combiconnect 127mm voor de inlaat

Hygrometer: Garden HighPro

Ventilator: Garden HighPro clip ventilator 2 standen (staat nog uit)

Potten: 700ml voorgroei potjes

SCROG: Secret Jardin elastische scrognet 60x60 (later)

PANTY tegen de stof.

Digitale Tijdschakelaar: van EGT

Analoge Tijdschakelaar:Voltage Regelaar: Variac 500W.

Rook melder + Automatische sproeischuimblusser 1Kg

Substraat: Atami bcuzz Janeco lightmix (voorbemest voor 3 weken)
    atami.jpg

+Hydro Korrels van Pokon (laagje op de bodem van 2cm)

Voeding: B.A.C

Schimmels
    Schimmels.jpg

Wortel en bloei stimulator
    WS.jpgBS.jpg

Organische groei, bloei voeding en PK booster

groei.jpgbloei.jpgpkb.jpg
    Final Solution.
    FS.jpg
    Ik volg niet zozeer de voeding schema van B.A.C maar eerder voed ik de dames wanneer nodig, sowieso niet meer dan 2x per week. Begin eerst met het minimale en bouw dit langzaam op en naarmate de kweek eindigt dan bouw ik af. Twee volle weken voor oogst stop ik geheel met voeden.

Water: Kraan water / Spa blauw

GHE FloraKleen (mocht het spoelen niet voldoende zijn en als ik last krijg van zoutophoping)
    FK.jpg

Zaden

4x:1 - kopie.JPG2 - kopie.JPG

24u in een glas SPA water gezeten, netjes gezonken en daarna tussen de keukenrol om verder te ontkiemen..
    3 - kopie.JPG

Na 48u ontkiemen tussen een velletje keukenrol
    4 - kopie.JPG

Na het succesvol ontkiemen van de zaden gaan ze naar hun nieuwe bestemming. 700ml Voor groei potjes met atami bcuzz en BAC funky fungi -elk ook 25ml water gegeven en nu de eerste drie dagen niks.
    5 - kopie.JPG
    Last edited by ganjagast; 21 May 2018, 10:36.
    Ad usum proprium!

Hop hop gas erop !

Succes weer
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

• ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Vroom vroom. Voordat het weer warm weer is Nu nog even kijken hoelang ik er over de groei wil gaan doen en of ik straks verpot naar 11l of 6,5l potten.. Thanks in ieder geval en uiteraard welkom!
      Last edited by ganjagast; 13 January 2018, 01:06.

Mooi, deze gaat hierna in mijn kast. Hoewel dit krap gaat worden gezien het festival seizoen. Enniewee NL zit nu in mijn wekpot en is goed te hebben. Ik ga er goed voor zitten

Comment

• ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Welkom! Heheh idd, ik wil net voor eind mei stoppen met kweken tot eind september en dan hervatten we dat weer. Hoelang staan jou NL te curen?

• groot
      groot commented
      Editing a comment
      Hmm deze NL komt uit de koffieshop hier in het dorp. Curen tot ie op is, hahaha.

• ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      lol

Binnen enkele dagen begin ik ook aan een nieuwe ronde. Ik wacht nog ff op een warmtemat die ik bestelde.
    Succes met deze kweek, ik volg

Comment

• ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Welkom Jack! Voor welk soortje ga je straks?

• Jack Spliff
      Jack Spliff commented
      Editing a comment
      Liberty Haze van Barney's Farm.
      Independent, standardized information about Barneys Farm cannabis-strain Liberty Haze! Find phenotypes, comments + detailed profiles, flowering-time, THC-Content, images, prices & stores, extended family-tree & lineages, crossings & hybrids, grow-journals, direct-comparisons, medicinal properties, and much more!

• ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Dat lijkt mij ook wel een mooi soortje man. Heb het zelf nooit gekweekt of zelfs gerookt ervan , denk dat ik in de nabije toekomst ook ga voor een snel bloeiende haze. Zal meteen aanschuiven op het moment dat je begint met het verslag ervan!

Tussen update, ontkiemen7 - kopie.JPG6 - kopie.JPG
    Last edited by ganjagast; 11 January 2018, 18:29. Reden: extra extra aanvulling..
    Ad usum proprium!

Comment

ziet er netjes uit mooie spulletjes Ik kom er gezellig bij

Comment

• ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Wees van harte welkom en schuif er gezellig bij!

tering nlx laatst de IJslandse gerookt prachtig soortje kan goed tegen rot,volgende ronde redbud?
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Ik kijk ook lekker mee, zelfde oppervlakte, iets andere aanpak. Suc6!
        1e kweek - Mohan Ram (Done)
        3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

Comment

• ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          Ieders zijn eigen shiznit Wees welkom MV en jij ook succes met de kweek uiteraard. Ik had al meegelezen en het ziet er allemaal netjes uit. behalve die kip maar das van de hond dus dan kan het nog.

Oorspronkelijk geplaatst door joremkrank View Post
        tering nlx laatst de IJslandse gerookt prachtig soortje kan goed tegen rot,volgende ronde redbud?
        Ad usum proprium!

Comment

gekweekt met groene stroom
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

• ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            Op die fiets hehehe

Update, voor groei
          Week 1
          Dag 6

Zojuist weer wat water meegegeven aan de zaailingen en kregen elk 50ml SPA water mee zonder wortel stimulator, die krijgen ze volgende week mee. Nu weer 3 a 4 dagen geen water meegeven zodat de wortels goed kan groeien. Zoals ik kon verwachten, de strek zit er goed in en heb al een beetje aarde toe moeten voegen op de bovenlaag voor extra "ondersteuning" en heb de deksel verwijderd van de propagator. Voor de rest gaan ze best lekker zo (vooral de twee onder) en kleuren mooi groen.

TEMP;
          MIN 20.1c
          MAX 2
          2.2c

LV%;
          MIN
          61%
          MAX
          87%

8 - kopie.jpg
          9 - kopie.JPG

Close uppie.
          10 - kopie.JPG

Heb trouwens 5 tensiometers besteld via Aliexpress
          Ad usum proprium!

Comment

Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Ik ga deze zeker volgen! Ik wil namelijk een soortgelijke setup aanschaffen maar dan met de Mars II 400 en een iets groter oppervlak.
            Mag ik vragen wat de temperatuur is in de ruimte waarin jouw tent staat?
            Verder veel succes!

Ik schuif aan

Comment

• ganjagast
              ganjagast commented
              Editing a comment
              Wees welkom Amnesia NL!

Oorspronkelijk geplaatst door Amnesia NL View Post
            Ik ga deze zeker volgen! Ik wil namelijk een soortgelijke setup aanschaffen maar dan met de Mars II 400 en een iets groter oppervlak.
            Mag ik vragen wat de temperatuur is in de ruimte waarin jouw tent staat?
            Verder veel succes!
            Ik zou de Mars Hydro II 400W niet gebruiken voor een oppervlak groter dan 60x60, daar vind ik de lamp net iets te zwakjes voor. Dan zou ik gaan voor een 700W die zijn weer uitstekend voor een 80x80 oppervlak. Je kan de temperaturen terug vinden in mijn vorige verslag Check: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-hydro-ii-400w

Maar kan je zeggen dat het nooit warmer is geweest als 28 graden celcius met de lamp op full spectrum en de afzuiging afgesteld op 145V (variac)
            En bedankt kan succes altijd wel gebruiken
            Ad usum proprium!

Comment

zien er netjes uit wel flinke sprieten idd maar dat kom allemaal wel weer goed had daar bij hps ook wel eens last van daarom voor CFL gekozen en blijven ze lekker klein en vol denk dat het ook aan de afstand van de lamp en plantjes ligt.

succes

Comment

• ganjagast
                ganjagast commented
                Editing a comment
                Had eerder de CFL lager moeten hangen, weet ik voor de volgende keer. Zijn nog meer gaan strekken in de tussen tijd hehe. Ietjes meer aangezien in de LED wat te hoog had hangen en ojaa heb de zaailingen verhuisd naar de DR60 gister, daar zal ik dadelijk nog een update over maken.
            Bezig...
            X