Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen. 4x Northern Light. LED

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Update #7 - Groei

Glas water: 1 dag
    Ontkiemen: 2 dagen
    Voor groei: 4 dagen

Groei
    Week
    4
    Dag 22

46 - kopie.JPG47 - kopie.JPG48 - kopie.jpg49 - kopie.JPG50 - kopie.JPG

Merk wel dat het bladgroei sneller gaat sinds de lamp op full spectrum draait maar kan daar echt pas over oordelen vanaf een weekje vanaf nu (in vergelijking met de vorige rondes) Ook heeft #4 dikke lange fanleaves met 9 vingers

Vandaag elk plantje water gegeven zonder stimulator of voeding;
    #1 550ml water
    #2 425ml water
    #3 450ml water
    #4 500ml water

Afstand van lamp tot topje vd plant = 40cm
    Gemeten lux = NIET gemeten

TEMP;
    MIN 20.1c
    MAX 26.3c

LV%;
    MIN 38%
    MAX 67%

Tot snel weer

truste.gif
    Ad usum proprium!

Comment

Groei
      Week
      4
      Dag 24

52 - kopie.JPG

Vandaag was het weer eens tijd om wat water mee te geven en de dames kregen daarbovenop ook nog wat wortel stimulator mee. Ze beginnen steeds meer dorst te krijgen en de tensiometers zeggen mij dat ook. Weet nu dat ik tussen 4/6 goed zit, onder 4 is droog en boven 6 is te nat.

#1 400ml water + wortel stimulator
      #2 350ml water + wortel stimulator
      #3 350ml water + wortel stimulator
      #4 450ml water + wortel stimulator

.. en de skywalker kush kreeg 150ml water mee met wortel stimulator en wat groeivoeding aangezien de lightmix niet bemest is (her-gebruik).

Voor de rest is er niet veel te melden. tot de volgende update muchachos
      Ad usum proprium!

Comment

• groot
        groot commented
        Editing a comment
        Ziet er goed uit, dat ze maar niet teveel praatjes krijgen. Ben benieuwd of het gaat schelen elke plant wateren naar behoefte.

• ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        lol. Ja het gekakel werd me ook teveel en staakte meteen maar de gehele fotoshoot, vandaar dat ik het vandaag met 1 foto moet doen
        Maar naar behoefte water geven moet wel beter uitpakken, tot nu toe gaat het wel goed en de grotere plantjes krijgen meer water aangezien ze meer nodig hebben en geleidelijk aan meer wateren voor de kleinere. Alle meters staan zowat gelijk op schaal dus het wateren gaat goed.

Die staan er vrolijk bij, doe je goed
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

• ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Dankjewel Grey en welkom!

Staan lekker fier omhoog Ganja! Nice. Goed om te horen dat je de tensiometers door hebt, til je de potten op om te vergelijken of op een andere manier?
      1e kweek - Mohan Ram (Done)
      3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MV1977 View Post
        Staan lekker fier omhoog Ganja! Nice. Goed om te horen dat je de tensiometers door hebt, til je de potten op om te vergelijken of op een andere manier?
        Ja ze staan flink te genieten daar Bij de vorige ronde probeerde ik zoveel mogelijk het plantje te lezen en het tillen vd potten deed ik amper, dat is achteraf niet zo goed gegaan. Veel te vroeg te maken gehad met geel/afstervend blad dat impact heeft gehad op de ontwikkeling van de toppen Dit keer heb ik dan van die tensiometers aangeschaft als een soort van second opinion maar heb er nu wel vertrouwen in dat ze hun werk doen en om er zeker van te zijn til ik de potten ook op voor en na elk watergift.
        Ad usum proprium!

Comment

Update #8 - Voor Bloei

Groei: 28 dagen

Voor-bloei
          Week 1
          Dag 1

Hallo lieve lezertjes, fijn dat jullie weer meekijken in het moestuintje van ome Ganja.
          Het is weer eens tijd voor een update en laat me jullie vertellen wat er vandaag en aankomende week staat te gebeuren e/o is gebeurt.

Extra
          Het scheutje dat ik per ongeluk had genipt bij het toppen blijkt toch een gevalletje FIM te wezen Dus ben er wel blij mee dat er nog een top bij blijft en dit is mijn eerste FIM dus we gaan zien wat het gaat worden dadelijk.

Maareee.. wat heb ik gister gedaan dan, gister heb ik dame #3 hoge hakjes gegeven zodat ze niet meer de kleinste van het stelletje is, echte hakken zijn het niet meer van die Spice Girls pattas.
          spice.jpg

Nu zit ze weer op gelijke hoogte..
          58 - kopie.JPG

Vandaag ben ik overgeschakeld naar een 12/12 licht regime en heb ik elk water gegeven naar behoefte aangezien ze niet allemaal even veel opnemen.
          Nu de groei een stuk vlotter gaat willen ze nog wel wat meer opnemen dus heb wel de dosis water een beetje verhoogd en na 3 volle dagen niks te hebben gehad elk,

#1 750ml water + wortel stimulator
          #2 700ml water + wortel stimulator
          #3 700ml water + wortel stimulator
          #4 750ml water + wortel stimulator

Zo stonden ze er zojuist bij;
          54 - kopie.JPG55 - kopie.JPG

Ergens deze week hang ik het netje er ook bij zodra het strekken begint. Dan gaat het buig/trek werk echt beginnen.

Afstand van lamp tot topje vd plant = 40cm (Mars Hydro II 4oow)
          56 - kopie.JPG

Gemeten lux = 24998 lx

TEMP;
          MIN 20.7c
          MAX 27.4c

LV%;
          MIN 44%
          MAX 59%

Yaa maann Mooie dikke volle groene fanleaves!

59 - kopie.JPG
          Vragen, tips en opmerkingen zijn uiteraard welkom!
          Ad usum proprium!

Comment

• groot
            groot commented
            Editing a comment
            Mooie blad verdeling, goed gedaan. Op naar mooie toppen in 12/12

Staan er prima bij zo te zien, misschien verstandig om nu alvast een beetje te gaan LST'en ter voorbereiding op het scrog net?
          1e kweek - Mohan Ram (Done)
          3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

Comment

• ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            Wilde het gaan doen op het moment dat het netje erin gaat. Mmm misschien toch wel later op de dag of anders morgen. Zou jij trouwens de bovenste fanleaves verwijderen? Dat wilde ik eigenlijk nog gaan doen maar of dat handig is..

• MV1977
            MV1977 commented
            Editing a comment
            Lastig te zeggen, de ene zegt van wel, de ander zegt van niet. Je moet ervoor zorgen dat de fanleaves het licht niet van de toppen weghoudt. Als je dat kan doen door de fanleaves onder je netje te houden en je toppen er boven, zou het gewoon moeten werken. In mijn vorige kweekjes nooit veel weggeknipt, maar in mijn huidige kweek heb ik er al een ruime vuilniszak aan leaves etc. uitgeknipt.

Als ze groot genoeg zijn, zou een blad hier of daar weg halen geen probleem mogen zijn, ik heb verslagen gezien waar mensen helemaal los gaan met de schaar en de dames vervolgens net zo hard weer nieuw blad gingen aanmaken. Ik zie het ook wel een beetje in mijn huidige kweek, in de groei heb ik behoorlijk van blad en scheuten weggehaald, maar heb niet het idee gehad dat ze er minder om groeien.

• ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            Ik heb je verslag nog even goed doorgenomen en zal je advies opvolgen MV! Wel moet ik voorzichtig blijven mbt lst want echt tedere handen heb ik niet hehehe dus de kans is groot dat ik net als bij #3 een scheutje er zo vanaf trek. De onderste bladen verwijder ik als eerst, de bovenste fanleaves gaan eraf en ik doe aan dieven inde tweede week voor-bloei.

Looking good ! En op 12/12, vanaf nu wordt het steeds leuker
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

• ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            Danke! Dit is inderdaad in mijn ogen de leukste tijd van de gehele kweekcyclus. Het zien van de ontwikkeling van de toppen en trichomen geweldig. De geur , de kleur

En ja hoor... Zojuist het netje opgehangen en wat LST toegepast, knakt en GVD weer een scheut, wtf! Heb het idee dat ik aan de late kant ben om de plantjes goed te kunnen buigen en plaatsen zoals ik ze hebben wil. De stam en vertakkingen zijn nu gewoonweg te dik en minder flexibel om op de jiuste manier LST toe te passen (zeg ik dat goed) Maargoed.. zal dadelijk nog wat water geven aangezien de temperatuur nu hoger is en de LV lager, mede door de Mars hydro II die meer warmte afgeeft waardoor de dames meer snakken naar water. Zal later proberen een update te posten en anders doe ik dat morgen.
          Ad usum proprium!

Comment

• ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            Ja ben er niet blij mee, maar goed die dingen gebeuren eenmaal zeker als je stoned gaat lopen LST'en dan heb je wel eens de neiging om onhandig te werk te gaan Ik ga het wel proberen te redden aangezien de scheut dit keer niet volledig is afgebroken en voor het grootste gedeelte nog vast zat aan de stam. We zullen het zien.

• MV1977
            MV1977 commented
            Editing a comment
            Tsja, shit happens, we learn and move on...

Gaat vast goedkomen, maar wacht in het vervolg met je jonko tot na de plantjes of wacht met je plantjes tot ruim na je jonko.

Ik gok dat je je niet te veel zorgen hoeft te maken, de dames komen er wel weer bovenop, duurt alleen weer een paar dagen, je zit pas een dag of 3 op 12/12 dus ze hebben nog wat tijd.

• ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment

Update #9 - Voor Bloei

Voor bloei
          Week 1
          Dag 4

Hey hey
          Het waren twee dagen vol stress voor de dames helaas door een afgebroken scheut en hoofdtop hebben ze het even zwaar gehad, ik had het er ook even moeilijk mee was pissig op mezelf maar dat gevoel ging alweer gauw weer weg
          Gelukkig is het nog vroeg in de bloei ben pas overgeschakeld naar 12/12 dus ze hebben genoeg tijd voor herstel en dan pakken ze zo de draad weer op.
          Wel heb ik al zoveel mogelijk verwijderd wat onder het netje zat aan scheuten en overtollig blad, niet de hoger gelegen fanleaves..nog niet.

Hoe zit het met de watergift nu. Nou, ze zuipen stukken meer nu dus dan geef ik meer water mee en dat waarderen ze wel.

*14-02-2018

#1 500ml water
          #2 400ml water
          #3 400ml water
          #4 500ml water

Netje erin LST toegepast.

-----------------------------------------------------------
          Voeding heb ik vandaag voor het eerst meegegeven.

*16-02-2018

#1 500ml water + wortel stimulator + groeivoeding (1 ml/L)
          #2 500ml water + wortel stimulator + groeivoeding (1 ml/L)
          #3 500ml water + wortel stimulator + groeivoeding (1 ml/L)
          #4 500ml water + wortel stimulator + groeivoeding (1 ml/L)

Trimmen, dieven en nog wat LST. + tie rips

Zo stonden ze er vandaag bij na watergift.
          61 - kopie.JPG 62 - kopie.JPG

Gemeten lux = Niet gemeten

TEMP;
          MIN 20.8c
          MAX 27.2c

LV%;
          MIN 42%
          MAX 63%

Volgende week zal ik nog een keer dieven als ik dit nodig acht, valt het licht goed genoeg op de ondergelegen topjes dan laat ik ze lekker zitten.Wel ga ik een aantal fanleaves toch nog verwijderen op het moment dat er voldoende nieuw blad is gegroeid zodat er beter luchtcirculatie is en minder kans op schimmels.

De rode stippen zullen toppen worden de zwarte kruisjes geven aan welke bladen er weggehaald worden.
          63 - kopie.JPG

poH veb qalegh!
          Ad usum proprium!

Comment

• groot
            groot commented
            Editing a comment
            Well well sounds like a plan! Inderdaad ruimte maken voor luchtcirculatie!

Hier maar even kijken, maar niet thuis.

Comment

• ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            Ben wel thuis hoor. doe alleen de deur niet open Ik was gewoon te lui voor een update hehehe maar ben nu toevallig bezig met het verkleinen van de foto's. Komt eraan amigo.
            Last edited by ganjagast; 24 February 2018, 14:10.

Update #10 - Voor Bloei

Voor bloei
          Week
          2
          Dag 13

Ik zet even een muziekje op.(is ook trending op het forum)

Guten tag liebe menschen!64 - kopie.JPG65 - kopie.JPG66 - kopie.JPG67 - kopie.JPG

Wat is er allemaal gebeurt sinds de laatste update. Watergiften;

*20-02-2018

#1 500ml water (ph6)+ wortel stimulator
          #2 350ml water (ph6)+ wortel stimulator
          #3 350ml water (ph6)+ wortel stimulator
          #4 500ml water (ph6)+ wortel stimulator

*22-02-2018

#1 450ml water + wortel stimulator + groeivoeding (1 ml/L)
          #2 500ml water + wortel stimulator + groeivoeding (1 ml/L)
          #3 500ml water + wortel stimulator + groeivoeding (1 ml/L)
          #4 450ml water + wortel stimulator + groeivoeding (1 ml/L)

*24-02-2018

#1 400ml water (ph6.5)+Co2
          #2 350ml water (ph6.5)+Co2
          #3 400ml water (ph6.5)+Co2
          #4 350ml water (ph6.5)+Co2

Gemeten lux = Niet gemeten

TEMP;
          MIN 20
          .2c
          MAX 2
          6.9c

LV%;
          MIN
          31%
          MAX
          47%

Vragen, opmerkingen, tips en trucks zijn altijd welkom.
          Ad usum proprium!

Comment

• Franco
            Franco commented
            Editing a comment
            Mooie update weer GG.
            En zo te lezen een heel gedoe om een foto op het forum te krijgen haha

Die Co2 toepassing op 24-02 heb je daar een installatie voor..? Moet zeggen dat ik bij weinig mensen een installatie ziet in de kweekruimte, of ik moet me bril schoon maken dat kan ook lol

• ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment

Lol, nou no prob. Ik trek de bel ook regelmatig uit. Van natte voeten wordt niemand blij. Je geeft fors water voor mijn gevoel. Ik zat op de helft en pas de laatste weken op max. 350ml per dag in 11 liter potten. Jouw voedingsschema ga ik de volgende keer lenen want ze zien er prachtig uit, mooi helder groen en precies maar dan ook precies even hoog.

​​​​​

Comment

• ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            Ben ook wel wat te ijverig geweest met het wateren maar deed dit ivm lage luchtvochtigheid en wat hogere temperaturen en vaak tijdens het strekken willen ze nog wel eens wat meer zuipen. Als ik nu naar de bladeren kijk denk ik wel dat het net wat teveel was dus zal nu weer wat rustiger aan doen voordat ik dezelfde fout maak als de vorige keer.

Goed bezig!
          fotos zijn goed gelukt hoor, en mooi snoeiwerk erbij.

Oja, en lekker muziekje..

2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
          2016 - Greyvol's buitenkweek
          2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

ziet er goed uit
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
          KEEP ON GROWING AND SMOKING

Comment

• ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment