Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen. 4x Northern Light. LED

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Als je die linkse verticale op de horizontale monteert, zou ik die rechtse er ook bovenop doen, anders hangt het zo scheef.

Lekkere toppen man, pft, nice.
    Nog wel wat ruimte over, maar daardoor dikken ze ook mooi aan.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

groot
      Dikke toppen, lekker hoor. Kan dit verslag mooi als leidraad gebruiken. Volgende kweek waarschijnlijk twee van de vier NL's.

Ga je jouw led driver ook op het frame bouwen?
      Thanks man!
      Hopelijk kan je dankzij dit topic een betere oogst behalen door te leren van mijn fouten. Ik zal je uiteraard volgen Het is idd de bedoeling dat de driver op de frame gemonteerd word. Dat grijze op de afbeelding stelt een aluminium plaat voor,gemonteerd op t-profielen.Ik heb even een simpele tekening gemaakt van hoe het eruit moet gaan zien.

klad - kopie.jpg

Als er wat ontbreekt of als het beter kan etc etc.. laat maar weten!

Stonerr FrancoQnQ
      "Als je die linkse verticale op de horizontale monteert, zou ik die rechtse er ook bovenop doen, anders hangt het zo scheef."

Zal erop letten op het moment dat ik ga boren en schroeven. Dit was puur om een beeld te schetsen van hoe het eruit zal zien..
      Ad usum proprium!

Comment

• ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Die strips zien er mooi uit en zoals Bringdown

• Stonerr
        Stonerr commented
        Editing a comment
        Komt de cxc reeks dan toch uit of bedoel je de vorige reeks van de cxb (cxa)?

• ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment

Heb net voor mijn pers in aanbouw een redelijk saai doosje gekocht. Op mijn lamp frame zit een Hammond 1591XXTFL behuizing. Er staan vergelijkbare doosjes op Alie maar hier paste alle lasdoppen goed in.

Potmeter zat ook in het Hammond doosje maar die is buiten de kast geplaatst. Dan kan ik de lamp dimmen voordat ik de deuren open, dunne gordijnen en geen risico met buren.

Kabels via wartels omdat dit ook tevens een trekontlasting maakt.

Als je meer nodig hebt laat maar weten.
      Attached Files
      Last edited by groot; 9 April 2018, 23:12.

Comment

• groot
        groot commented
        Editing a comment
        ganjagast die actieve processor koelblokken heb ik compleet voor 14€ hier in NL gekocht. Koelblokken bij Ali zien er uit alsof die actief gekoeld moeten worden. Erg dun in vergelijking met passieve blokken. Maar daar ben ik ook niet zeker van + afhankelijk van wattage.

Ben van de boutjes en moertjes, elektronica vind ik maar lastig
        Last edited by groot; 11 April 2018, 20:33. Reden: Aangevuld want storing tijdens typselen..

• ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Ik ben vd muizen en toetsenborden -dus dat beloofd wat
        Heb een soortgelijke actieve koelblok gevonden van Artic met fan uiteraard; https://www.conrad.nl/p/arctic-alpin...tilator-871504

Die van Ali lijken wel iets minder van kwaliteit maar het zou moeten kunnen, max wattage is 100w dan wel echt actief koelen.
        Mja..heb toch liever passief gekoelde pin sinks, maken ook geen geluid wat ik ook wil. Zal iets meer kwijt zijn dat wel.

• groot
        groot commented
        Editing a comment
        Deze even gemist, in mijn kast (18mm MDF) hoor ik die fans helemaal niet, maar dan draaien ze wel op 7V. Is ook meer de lucht stroom die je hoort. Kast open vind ik ze ook geruisloos.

Update #16 - Bloei

Glas water: 1 dag
      Ontkiemen: 2 dagen
      Voor groei: 4 dagen
      Groei: 28 dagen
      Voor bloei: 14 dagen

Bloei
      Week 7
      Dag 4493 - kopie.JPG94 - kopie.JPG
      95 - kopie.JPG96 - kopie.JPG

Watergiften:

*08-04-2018

#1 350ml water + bloei stimulator + bloeivoeding (3 ml/L) + PK booster (3 ml/L)
      #2 350ml water + bloei stimulator + bloeivoeding (3 ml/L) + PK booster (3 ml/L)
      #3 350ml water + bloei stimulator + bloeivoeding (3 ml/L) + PK booster (3 ml/L)
      #4 350ml water + bloei stimulator + bloeivoeding (3 ml/L) + PK booster (3 ml/L)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

*10-04-2018

#1 350ml water (ph6) + bloeivoeding (0.5 ml/L)
      #2 350ml water (ph6) + bloeivoeding (0.5 ml/L)
      #3 350ml water (ph6) + bloeivoeding (0.5 ml/L)
      #4 350ml water (ph6) + bloeivoeding (0.5 ml/L)

Afstand van lamp tot topje vd plant = 40cm

Gemeten lux = Niet gemeten

Variac afgesteld op 140V

TEMP;
      MIN 21.1c
      MAX 30.2c

LV%;
      MIN 29%
      MAX 48%

De bedoeling was dat ik zou gaan oogsten op 5 mei (), denk dat het een weekje eerder zal zijn.
      Dat was het weer voor nu beste mede hobbyisten. Vragen, opmerkingen, tips -altijd welkom.Wees gegroet
      Last edited by ganjagast; 11 April 2018, 17:44.
      Ad usum proprium!

Comment

• groot
        groot commented
        Editing a comment
        5mei bevrijdingsdag . Ik had mijn lamp er de laatste weken iets lager erop ongeveer 25cm en minimaal aan water zodat ze lekker zouden uitharden.

• ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Yes, lekker symbolisch
        Dat ga ik doen met de laatste 10 dagen op het moment dat ik stop met voeden. Dan laat ik de lamp met 5 t/m 10cm zakken en de watergiften zullen minder vaak worden maar wel met meer water (kraanwater). Ook probeer ik de nachtelijke temperaturen iets lager te krijgen voor meer harsvorming, in het algemeen zijn de temperaturen vrij hoog geweest met lamp aan de laatste weken trouwens.

Ondanks de vergeling zijn het flinke toppen geworden, daar heb je dadelijk weer genoeg te roken van !

Nog even volhouden, komt goed !
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

• ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Dankjewel Flip!
        Ben er blij mee dat ze nog wel lekker willen uitzetten. Heb desondanks de tegenslagen vrij goed gereageerd op de problemen die ze ondervonden en erger voorkomen.

Update #17 - Bloei

Bloei
      Week 7
      Dag 49

Nou, nog een dagje of 10 en dan ga ik oogsten. Ook zal ik de klok vanaf morgen omschakelen naar 10/14 zodat alles rijp genoeg om alles in een keer te kunnen oogsten volgende week Woensdag. De voorste twee zou ik zelfs aankomend weekend kunnen omleggen.. nog over nadenken.

Heb vandaag voor het laatst voeding meegegeven, zo stonden de dames erbij -voor het voeden;
      97 - kopie.JPG98 - kopie.JPG99 - kopie.JPG

Watergiften:

*13-04-2018

#1 500ml water + bloei stimulator + bloeivoeding (2 ml/L) + PK booster (1 ml/L)
      #2 500ml water + bloei stimulator + bloeivoeding (2 ml/L) + PK booster (1 ml/L)
      #3 500ml water + bloei stimulator + bloeivoeding (2 ml/L) + PK booster (1 ml/L)
      #4 550ml water + bloei stimulator + bloeivoeding (2 ml/L) + PK booster (1 ml/L)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

*16-04-2018

#1 350ml water + bloei stimulator + bloeivoeding (3 ml/L) + PK booster (2 ml/L)
      #2 350ml water + bloei stimulator + bloeivoeding (3 ml/L) + PK booster (2 ml/L)
      #3 325ml water + bloei stimulator + bloeivoeding (3 ml/L) + PK booster (2 ml/L)
      #4 350ml water + bloei stimulator + bloeivoeding (3 ml/L) + PK booster (2 ml/L)

Afstand van lamp tot topje vd plant = 35cm

Variac afgesteld op 140V

TEMP;
      MIN 2
      0.9c
      MAX
      29.6c

LV%;
      MIN
      32%
      MAX
      47%10.jpg

Gister ook begonnen met het ontkiemen van de Amnesia Lemonator, die krijgt een weekje of twee groei en dan schakel ik over naar 12/12. Een week daarna volgt de Northern Light en Critical die direct op 12/12 zullen staan. Mede dankzij @K1 en LittleDwarf heb ik besloten het ook maar een keertje op deze manier te gaan doen.
      100 - kopie.JPG
      Ad usum proprium!

Comment

Update #18 - Bloei

Bloei
        Week 8
        Dag 56

Woensdag is het zo ver, dan zullen de dames geoogst worden.

Zo stonden de dames er eergister bij;
        100 - kopie (2).JPG101 - kopie.JPG
        102 - kopie.JPG103 - kopie.JPG

Watergiften:

*17-04-2018

#1 400ml water + Final Solution
        #2 400ml water + Final Solution
        #3 400ml water + Final Solution
        #4 400ml water + Final Solution

*20-04-2018

#1 400ml water
        #2 400ml water
        #3 400ml water
        #4 450ml water

------------------------------------------------------------------------------LAATSTE WATER GIFT----------

*23-04-2018

#1 450ml water
        #2 450ml water
        #3 450ml water
        #4 450ml water

Afstand van lamp tot topje vd plant = 30cm

Variac afgesteld op 145V

TEMP;
        MIN 2
        1.4c
        MAX 2
        7.8c

LV%;
        MIN
        37%
        MAX
        48%

Tot de volgende update.
        Ad usum proprium!

Comment

Lekker zo'n batch verse, vette NL toppen. Ik moet nog een week of 9 helaas. Benieuwd naar je opbrengst.
          Je paprika's komen ook mooi op trouwens, gaan ze in een buitenkas?

Comment

• ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            Ach 9 weken is zo gedaan, met wat geduld wel te verstaan.
            Heb er ook zeer veel zin in, in een zelf gekweekte NL. Dat bespaart, voorraadje van de vorige ronde is al een paar weekjes geleden geklaard -helaas En ja ben ook zeer benieuwd wat het drooggewicht zal wezen hopelijk wel wat meer als de laatste keer. De paprika's doen het zeer goed (al zeg ik het zelf) ogen mooi groen en er verschijnen al bloemetjes en ik vermoed dat de vruchtjes gauw volgen. Nee geen kas gewoon op het balkon, in de schaduw meer. Nu samen met mijn collega's, tijd om de rest van ons ontbijt te verzwolgen.

Daar zitten enkele vette cola's tussen Dat wordt vast een lekker noorderlichtje!

Comment

• ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            Dank u.
            Ja vooral de achterste rechts heeft wel het meeste volume en ziet er het meest dense uit. Op naar het noorderlicht

Update #19 - Drogen

Bloei: 63 dagen

Drogen: 2 dagen v.d 10

Yowyow beste leden. Zo, de dames zijn geoogst op Donderdag ochtend en hangen nu te drogen. Ik denk dat ik met 10 dagen drogen wel goed zit.
          Het enigste wat nu nog aanstaat is de afzuiging. Foto's volgen nog!

De Amnesia Lemonator zat even moeten wachten voordat deze de tent in gaat, na 10 dragen drogen zal ik de tent afbreken voor een maandje i.v.m met werkzaamheden en een korte vakantie van 7 dagen (luieren op het strand)

Gr
          Ad usum proprium!

Comment

• groot
            groot commented
            Editing a comment
            Jaaaaa, goed gedaan! Fijne vakantie en klus ze ehh laten klussen

• ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            Dank u Groot!
            Ga zelf niet klussen hoor trouwens, ze gaan hier een gehele onderhoud doen aan de leidingen

• ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            laten klussen ja lol soms valt het kwartje later.. veel later in dit geval hahahah

Update #20 - Drogen

Drogen: 3 dagen v.d 10
          107 - kopie.JPG108 - kopie.JPG
          109 - kopie.JPG110 - kopie.JPGgokuanja.jpg
          Ad usum proprium!

Comment

Lekker zeg, ziet er goe uit. Dat word genieten!
            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
            2016 - Greyvol's buitenkweek
            2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

• ganjagast
              ganjagast commented
              Editing a comment
              Dat denk ik ook wel, helaas van korte duur zo hehehe

Update #21 - gedroogd

Drogen: 10+ dagen v.d 10

Zo, de toppen zijn goed droog na 10+ dagen drogen en zal later op de dag gaan wegen, zal dan ook nog een update posten en een soort van verslagje van het roken (mocht ik daar nog aan toe komen )
            Ad usum proprium!

Comment

Als je een externe rookreview wilt, dan ben ik uiteraard bereid om je te helpen... stuur maar wat op

Comment

• Meglow
                Meglow commented
                Editing a comment
                Ja sorry Q... ben gewoon jaloers dat hij een dikke stash NL heeft liggen en ik moet nog twee maanden wachten op mijn eigen kweek

• QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Ja zo gaat dat he...
                Maar twee maanden is ook zo voorbij. Da's nog voor de vakantie klaar.

• ganjagast
                ganjagast commented
                Editing a comment
                lol Meg

Toen ik net de startpost nog 's doorlas zag ik dat we dezelfde bank hebben

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

• ganjagast
                ganjagast commented
                Editing a comment
                De Rabobank?
            Bezig...
            X