Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e kweek & 1e verslag!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Goeie avond farmers..
    ik heb het gevoel dat ik ergens een fout maak.

Nu geef ik mijn planten voeding volgens het schema. Ik geef het af gezuurd tussen 6.0 en 6.2

beide planten krijgen precies evenveel voeding en aandacht. Toch lijkt mijn rechter plant veel lichter van kleur te zijn geworden en begint de linker hier ook tekenen van te vertonen. Ik ben nu einde week 5 op 12/12

waar zou het aan kunnen liggen??
    ik zie jullie reacties graag tegemoet.

mvg ganjawierie.
    Attached Files

Comment

Maak eens een foto zonder verlichting dan komt het wat duidelijker over......

Comment

Bij deze de foto's zonder licht
        Attached Files

Comment

Denk dat je je hier niet al te druk over hoeft te maken.
          Zo te zien staat de rechter ook wat natter dan links?
          Als je goed kijkt begint de linker plant hetzelfde te vertonen al zal het nog een dagje of tien duren.
          Ik verwacht hier toch wel een leuke opbrengst van!
          Geel blad houd je eigenlijk niet tegen al het in de bloei komt....

Ik denk dat QnQ hier wel een passend antwoordt op heeft, prettig weekend!
          ​​​​​​​
          Last edited by Ipie; 2 February 2018, 09:32.

Comment

Je begint maandag aan week 4 bloei op je schema, right ?
            Ik denk ook dat ze wat te nat staan.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

QnQ vandaag zit ik bijna eind week 6 op 12/12
              Ipie ik heb ook een paar vrienden van mij laten kijken. zij dachten dat er zout ophoping is waardoor ze de voeding niet op kan nemen.

ik weet dat het normaal is dat bladeren geel worden eind van de kweek maar vind het raar dat heel de plant ineens geel trekt.
              en ik vind het raar dat het bij de ene plant hele maal licht weg trekt terwijl ze toch allebei de zelfde hoeveelheid voeding ect krijgen.

maar ik hoef me volgens jullie geen zorgen te maken?
              en ik gebruik air pot dus die 2 liter voeding die ik geef per 3 dagen ongeveer komt er onder niks uit dus neemt de aarde alles op en de kluit droogt snel uit in die air pot.
              dus zal ik toch minder voeding geven?

Comment

• QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Ja, week 4 bloei dus ?
                Als je nu week6 op het schema aanhoudt ben je inderdaad 2 wk te vroeg met je schema.

• ganjawierie
                ganjawierie commented
                Editing a comment
                ik denk dat ik daar indd de fout in ben gegaan. ik ben na de 1e week begonnen met het geven van groei en bloei mix en na de 2e week volledig overgestapt op bloei voeding. na de 1e week 12/12 zag ik al heel veel bloei haren vandaar dat ik was begonnen met het geven van mix groei en bloei.. begin 3e week ben ik volledig overgestapt op bloei. ik denk dat daar de fout zit dan. weer wat geleerd voor de volgende keer

Ja, je bent inderdaad wel vroeg begonnen met voeding te geven!
              Nee, ik zie ( nog) geen rede om je echt zorgen te gaan maken....

Zout ophoping lijkt me sterk maar ''teveel'' voeding heeft deze onkruidplant niet echt nodig, daar moet je voor uitkijken dat ze geen overvoeding krijgen.
              Ik denk dat LR2 je echt wel even behulpzaam wil zijn bij twijfel, is en blijft een grootmeester op het gebied van ''chemie'' ( sorry voor wie ik vergeten ben)....

Ben zeker niet bang dat dit echt fout gaat lopen ( ik ben ook maar mens) maar de bovenstaande genoemd kan je daar ''zeker'' meer over zeggen met zijn zeer brede ervaring!
              Ik neem aan dat hij je hier best even behulpzaam mee wilt zijn!
              Blijf je volgen!!

Succes!

Comment

Zoutophoping zou zorgen voor verbrande puntjes..
                Blokkade van stikstof dankzij de bloeivoeding is zeker mogelijk. Maar goed, daarover ben ik een schreeuwende in de woestijn. Waarom dat verschil dan tussen de twee planten? Waarschijnlijk staat een van de twee meer of minder in een luchtstroom, en verdampt derhalve meer water dan de ander. De zoutconcentratie in de bodem heeft bij de meest verdampende plant het meeste effect, omdat die meer watertransport heeft, en dus meer zouten moet opnemen of afstaan. Staat de gele plant toevallig meer in de luchtstroom dan de groene?
                Als je twee verschillende planten (weinig en veel verdamping) toch hetzelfde behandelt, dan ga je die verschillen versterken. Een schoolvoorbeeld van het effect van de omgeving op een plant. Het scheelt maar 70cm ofzo, maar moet je eens zien wat voor effect dat heeft!

Hoe dan ook, om het nu nog aan te pakken, heeft weinig zin. Ik zou de rit lekker uitzitten en de volgende keer twee weken later met bloeivoeding beginnen.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ipie LR2 QnQ

Comment

Graag gedaan ganjawierie

Comment

• ganjawierie
                      ganjawierie commented
                      Editing a comment
                      ja precies. maar ik denk vraag het voor de zekerheid. stel liever een vraag te veel dan dat ik een foutje te veel maak.
                      maar bedankt uiteraard

Het lijkt wel erger te worden deze fotos heb ik nu net genomen
                    Attached Files

Comment

Hallo medegrowers.

we zyn nu weer een tijdje verder.
                      de bladeren zijn nu helemaal geel getrokken maar de toppen zijn nog flink toegenomen.
                      ik denk dat mijn toppen zo goed als klaar zijn.
                      de meeste trichomen zyn milky en sommige beginnen een beetje amber te worden.
                      ik wil eind deze week gaan knippen.

hier nog een paar fotos van de afgelopen weken.

fijne dag verder.
                      Attached Files
                      Last edited by ganjawierie; 28 February 2018, 15:57. Reden: I love the life i live & live the life i love

Comment

• groot
                        groot commented
                        Editing a comment
                        Mooi herfst plaatje!!

Goede avond vrienden.

het is bijna zo ver mijn 1e kweek is bijna voltooid.
                      Dit zullen mischien de laatste foto's zijn van deze ronde.

ik heb ze afgelopen zaterdag geknipt.

nu heb ik echter nog een vraag wellicht dat 1 van jullie dit kan beantwoorden.
                      : ik heb de afzuiging op de laagste stand en mijn lv is tussen de 29 tot 35% tot nu toe.(ik had gelezen dat ideaal rond de 40 a 50 was) Kan je lv ook te laag zijn tijdens het drogen kan dit kwaad zo ja en wat heeft dit voor gevolgen ?

ik zie jullie reacties graag.
                      QnQ
                      Ipie
                      LR2
                      Attached Files

Comment

Apart om te zien, zo'n groen en gele plant naast elkaar. (#26) Extreem verschil op die foto's.
                        Je ziet op de foto's daarna dat ook de bij de linker de meeste voeding inmiddels uit de aarde is en zijn ze gelijkgetrokken qua verkleuring.

Voila er is toch een mooie pot wiet vanaf gekomen.
                        Nu rustig drogen. Hoe lager de LV hoe sneller het droogt.
                        Liefst doe je er 10-14 dagen over, maar meestal is het wel wat eerder droog, ligt ook aan de dikte van de toppen natuurlijk en de manier van drogen.

Hou in ieder geval de afzuiging op z'n laagst, erg veel meer kun je niet doen omdat je anders geuroverlast krijgt.
                        En even de vloer stofzuigen eh......je wil geen rondvliegende schimmels of beestjes tussen je drogende toppen.

Royal Gorilla is het he ?
                        Hoog in thc en hoog in terpenen, dus dan ruiken ze ook goed ?

Deze heeft een indrukwekkende genetische achtergrond (jammer dat die niet 100% zeker is)
                        dus ik ben erg benieuwd hoe die smaakt straks.
                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 1 photos.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ziet er toppie uit joh!!

Zou me over de luchtvochtigheid niet erg zorgen maken hoor!
                          Wat ''wel'' van belang is, liever niet boven de 20 graden en het moet ''echt'' donker zijn!

Mooie oost, wanneer kunnen we langskomen voor een rokertje hahaha!!

Oja

Geef je het gewicht nog even door als het droog is?!!

Groetjes en een prettige dag!!

Comment

Bezig...
                          X