Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
ze gaan goed ziet er mooi veldje uit ik zit juist iets verder met mijn eerste scrog staan nu 18 dagen op 12/12 zet straks nog nieuw verslag van laatste dagen terug schrijven
Thx voor de comments en welkom voor alweer een update
Ontkiemen: 4dagen
Groeien: 42dagen
12/12 fase: 23 dagen (waarvan 5 bloeidagen)
Totaal: 69 dagen
Week 4, dag 2 van de 12/12 fase voor de 3 Liberty's en de topjes ontwikkelen zich op 't gemakje. 5 dagen terug ben ik de bloeidagen beginnen tellen.
De voorbije 5 dagen hebben ze geen extra voeding gekregen. Wel gaf ik ze om de dag elk 600 ml regenwater.
1 x was dit puur regenwater(EC 0,1) en 1 x regenwater + bronwater(EC 0,2).
Zonet kregen ze terug elk 600ml regenwater + bronwater met Cannazym (3ml/2L). pH is nog steeds 6,2.
Overmorgen zullen ze dan terug voeding krijgen die nog steeds uit Canna Vega zal bestaan. Dit zal de laatste keer groeivoeding zijn.
Ondertussen is ook de Canna pH+ geleverd om de zuurtegraad van het gevoede regenwater wat omhoog te trekken. Zoals ik in vorige update al aangaf daalt de pH van gevoed regenwater tot 5,4 en lager.
Verder geen symptomen van tekorten of overschotten. Bij de vorige kweek(en die daarvoor) zag ik rond deze periode roestvlekjes ontstaan op de bladeren en tenslotte werden ze geel.
Ik denk dat dit aan een aantal factoren lag zoals te nat gestaan en iets te lage pH zodat Ca en Mg moeilijk konden worden opgenomen. Ook wat te veel voeding en te vlug bloeivoeding zal er wel mee te maken gehad hebben. Of het feit dat ik nu regenwater gebruik? Het zal wel een combinatie zijn. Voorlopig zie ik dit gelukkig niet bij deze kweek.
Comment