Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stekjes onder 600 watt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Stekjes onder 600 watt

    Korting op 420shop
    Hallo ik ben trug begonnen men teen kweekje
    sta nu 1 week op 18 uur heb enkel wat probleemen men mn lv in mn tent die staat op 40
    tem is 25 gr en nacht 21 gr
    ik heb ook een probleem met 1 van mn planten aan het blad iemand tips voor wat ik er tegen kan doen alvast bedankt
    Attached Files

    #2
    Heb je een microscoop ?
    Misschien mijten ?

    Als de stekken zijn aangeslagen is die LV niet zo belangrijk meer.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Je hebt stekjes voor de rest wat weinig informatie stekjes behandeld of niet?
      Verder sluit ik me bij de vorige reactie aan.
      Natte handdoek- handdoeken ophangen naar veel gelezen te hebben slaan de stekjes wel aan.
      Ik had namelijk hetzelfde in het begin.
      Je kan een bevochtiger neerzetten.
      ... groet

      Comment


        #4
        Het is een witte soort heb ze bestelt van bij een kweeker ze hadden in het begin een beetje spint maar dat heb ik direct behandeld ze zijn idd nu goed aangeslagen lv zit nu rond de 50 %overdag tem tussen de 22 en 27gr

        Comment


          #5
          Groeidag 14
          emand een iedeetje wanneer ik best naar de bloei kan over gaan
          Attached Files

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Als je weet wat het probleem is, en het opgelost is ?
            Zou ze allemaal even heel goed controleren op beestjes.
            Vergrootglas erbij, onderkant van oud en jong blad bekijken.
            Als ze eenmaal bloeien kun je er niet zoveel meer tegen doen.

          #6
          Ik heb ook nog een vraag over mijn afzuiger deze trekt namelijk soms helemaal samen kan ik deze niet minder hard zetten dat die de tent niet bijelkaar zuigt grtz

          Comment


            #7
            In principe kan dat wanneer je wilt, maar is afhankelijk zijn van een aantal zaken.
            - Hoeveel hoogte heb je?
            - Wat voor lamp heb je?
            - Ga je scroggen, toppen, LST oid?
            - Wat voor merk plantjes zijn het (sativa, indica)
            - etc.

            De ene plant groeit na 12/12 nog een halve meter door, de andere nog 20cm. Op een hoogte van 3 meter maakt dat misschien niet zoveel uit, maar als je tentje maar 1.50 hoog is zal dat mede moeten bepalen wanneer je 12/12 gaat. Ben je van plan te scroggen, of iets dergeljke, want ook dat gaat ook van invloed zijn op je hoogte. Heb je HPS of LED, want ook dat kan van invloed zijn op de hoogte.

            Gr. MV
            1e kweek - Mohan Ram (Done)
            3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

            Comment


              #8
              Ik heb 600 watt hpi ga in bloei naar een hps overschakelen ik wil scroggen maar heb er nog niet zo veel ervaaring mee
              Attached Files

              Comment


                #9
                Mijn verslag is ook mijn eerste en is een beetje rommelig.
                Jij kan er ook wat van.
                De set up is ook belangrijk weten mensen tips te geven, zonder goeie informatie kunnen mensen weinig.
                Ik snap heel goed dat dit je eerste keer is net als de mijne.
                en dat het nog niet zo professioneel gaat.
                Stekjes zijn aangeslagen. Je afzuiger moet je goed aansluiten niet omgekeerd. 1 uitlaat betekend dat je drie inlaat slangen moet hebben.
                Set up: Lamp, afzuiger, voeding, aarde (Grond) ventilator, misschien een kachel PH meter Ec meter. lv temperatuur.
                Verder moet je ook veel kweekverslagen lezen naar andere set ups hoe lang hun voorgroeien.
                Ik had ook stekken 14-15 dagen groei en ging de bloei in 12-12 je kan ook besluiten om drie weken te groeien ligt allemaal aan de hoogte.
                Ik heb hierbij ook getopt in de einde van de groeifase.
                Lamhoogte 66 cm kan je nu wel brengen.
                Ventilator boven de planten laten blazen. De dames houden niet van tocht wind enz. Zo haalt de ventilator de warmte wat weg.

                Voedingssupplementen: Kan je ook in je kweekverslag meenemen.
                Informatie. Nogmaals: Het is erg belangrijk heb ik geleerd deze paar maanden heel veel succes.
                Kijk gerust nog wat rond.
                Hoe moet ik toppen ? Dieven ? Lamphoogte, wanneer ik moet dieven toppen?
                Succes ga zo door vragen is niet erg hoor, maar zelf ook proberen wat informatie te verzamelen ik volg je verslag verder topper

                Comment


                  #10
                  Okeebgeelnerg bedankt ik zal het hier een beetje probeeren aanpassen tot hoors

                  Comment


                    #11
                    Zoals ik al zei zou ik het een beetje veranderen

                    14 de dag goei
                    als grond gebruik ik badmix
                    voeding :plagron nutrial
                    verlichting voor de groei 600 watt hpi en voor de bloei ga ik een 600 hps gebruiken
                    afzuiger 750mh
                    filter 600hm
                    Tent sj 1.20x1.20x2.00
                    15 l potten
                    voor derest heb ik een paar aanpassingen gedaan heb nu 3 inlaten gebruikt reacties zijn welkom

                    de planten lijken het een stuk aangenamer te vinden

                    Attached Files

                    Comment


                      #12
                      Update ..
                      groeidag 16
                      ik heb het gevoel dat mijn planten tog iets tekort komen maar ik ben nog een beetje opzoek naar wat het probleem juist is ... ik heb als volgend een paar fotos van mn voeding dat ik ga gebruiken toegevoegt

                      ik denk dat ik de lamp iets telaag heb laten hangen want het lijkt nu dat de nieuwe groeischeuten ook nie goed groeien ik heb ze 2 dagen geleden voor de 1ste keer getopt
                      Temperatuur overdag 26 gr
                      nacht min 18 gr

                      voeding heb ik nu al 40 ml gebruikt voor de 10 planten omdat ze nog lang onderweg zijn geweest toen ze klein waren darom heb ik ze wat extra voeding gegeven maar nu lijkt he dat de grond wat te nat staad naar mijn gevoel maar ben niet zeker

                      bedankt
                      Attached Files

                      Comment


                        #13
                        Als je de bakken wat op tilt dan. Voel je welke water nodig is .
                        complimentwn drie keer inlaat top.
                        Je let goed op voeding is aan te passen kijk wat er op de fles staat
                        je kan er iets onder of boven zitten. Soms die dagen geen water is ook. Prima ga zo door toppen ging dat een beetje naar wens ?
                        Houd je kweekverslag zo nu en dan bij en komt het wel goed Uhm succes verder ik volg je

                        Comment


                          #14
                          Hallo beste mensen
                          vandaag even trug een update
                          Ik heb vandaag de dames tog een slokje vers water gegeven ik maak me tog een beetje zorgen somige van de bladeren hangen in klauw maar weet het probleem niet goed de dames zijn ook goed getopt sommigen blijken zelf gefimt te zijn dus dat is tog wel goed ik hoop dat ze het hok een beetje gaan opvullen

                          grts
                          Attached Files

                          Comment


                            #15
                            Hallo trug een update
                            Groeidag 21

                            heb de hpi lamp vervangen naar een 600 wat hps lamt ik ben de dames nog een paar keer aan het toppen en aan het fimmen
                            heef er toevalig iemand ervaaring mer de alecto ws 100 weerstation
                            krijg de binnentemperatuur niet hoger dan 24 gr en er buiten is het soms 31
                            alvast bedankt
                            ik denk dat ik ze binnen een dag of 5 in bloei ga zetten grtzz
                            Attached Files

                            Comment

                            Bezig...
                            X