Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SCROG 4x Cherry Bombs onder 4 x COB LED

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Als ik het goed heb heeft deze Cherry een bloeitijd van ong 8/10 weken,dus met nog een dikke maand groei zullen dit beste raketten worden qua toppen haha.

Hoop niet dat de vergeling doorslaat..

Succes verder Flip.

Comment

Gaat lekker flip zoals altijd!

Comment

Comment

Yasar Ik ben erg tevreden over de lamp, ik ben nu bezig met mijn 3de ronde. Hieronder plaats ik 2 links naar de vorige rondes. Ronde 1 leverde mij 260 gram op, had iets meer kunnen zijn als ik geen spint in 1 van de planten had gehad. De 2de ronde leverde mij zo'n 200 gram op, toen heb ik ze te nat gezet. Zoals je al kunt lezen zoek ik nog een beetje mijn draai, ook deze ronde heb ik te maken met vroegtijdige vergeling maar ik denk dat als alle omstandigheden goed zijn je zeker 3 ons moet kunnen oogsten.

Nadeel van de lamp is dat deze slechts 60 x 120 cm beschijnt, in een hok van 120 x120 cm moet je er eigenlijk 2 hangen. Ik spaar op dit moment voor de 2de welke ik overigens zelf in elkaar wil steken. Je kunt ook kiezen om 4 (of meer) lossen lampen op te hangen, bijv. de star 60 of Star 100. Je kunt dan nog spelen met de inrichting van je hok. De Star 60 en 100 zijn overigens passief gekoeld en daardoor geruisloos. Maatje van me heeft er zeer goede resultaten mee gehaald. Deze zijn ook gemakkelijk zelf te bouwen, kijk daarvoor eens in het DYI LED topic hier op JD.

1ste Kweek onder de tGL-220 ; https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-cbx3590-led-s

2de Kweek : https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...tics-onder-led

Ook nog even een foto hoe het er nu bij staat, helaas wat geler dan gehoopt maar vooralsnog bloeit het nog gewoon door.

IMG_3822.jpg

Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

• smoker2002
            smoker2002 commented
            Editing a comment
            mooie verslagen heb ze alle 2 juist eens door gelezen

• Gozah
            Gozah commented
            Editing a comment
            Je schrijft " De Star 60 en 100 zijn overigens passief gekoeld en daardoor geruisloos "

Hoe is het geluid wat van deze lamp af komt ?
            Ik ben ook van plan om deze lamp voor mijn nieuwe kweekruimte aan te schaffen.

• ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment

Flip Hasjkip thnx voor de info flip. Zeer zeker geen slechte oogst met maar 1 zo'n lamp. Ik een hok van 120x120 en wil er dan ook 2 misschien wel 3 inhangen. Begin wel overtuigd te raken van die lampen. Deze ronde nog even afmaken en dan denk ik dat ik ze toch aanschaf. Dit is mijn situatie nu. 20180327_204645.jpg 5x amnesia haze scrog. Eerste keer scrog tweede kweek. 2 weken na omschakeling 12/12

Comment

• Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Ziet er goed uit !

ja zien er idd wat geel uit maar de bloei zit er goed in
          is nog aantal weken dat ze moeten boeien ook voor ze klaar zijn

hoop dat je het haalt en mss minder water geven mijne drinken zelfs heel weinig 3 a 400 ml om de 2 dagen maar en ik zie de toppen groeien lol

ook aan het sparen voor de tgl 220 ......met tent van 80x80 zal ze genoeg breed schijnen
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
          KEEP ON GROWING AND SMOKING

Comment

• Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Drinken doen ze wel, als ik een dag oversla dan hangen alle blaadjes slap.

Die TGL is 80 cm lang, ben bang dat het net niet past in jouw tentje..

• smoker2002
            smoker2002 commented
            Editing a comment
            tent is 80x80 en tent rek beetje ook maar heb binnen maat gemeten en is mooi 80 zouw moeten passen

• Stonerr
            Stonerr commented
            Editing a comment
            Passen zal het wel doen, of het ideaal is is iets anders.. Jij moet het weten..

Flip Hasjkip weet jij zo wat de stralingshoek van jou lamp is?

Comment

• Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Beschijnt 60 x 120 cm tijdens de bloei.

Ja dat had ik begrepen, ik bedoel de stralingshoek. Als ik de lamp op 1.5 meter hang beschijnt ie misschien wel 2x1 meter. Mijn spectraboxen zouden een stralingshoek van 120graden moeten hebben, maar als ik ze bekijk lijkt het wel 90graden.

Comment

120x60 is de footprint

Comment

Screenshot_20180330-220845.png

Comment

Ah, op die fiets.

Is dat de viewing angle ? In de specs lees ik 115 graden.

Comment

Dat hangt van de reflector af, growmau heeft daar een filmpje van geloof ik, daar test hij ze allemaal: de reflector, de lens en enkel cxb zonder reflector allemaal tussen de 85 en de 100graden lagen.. het grote voordeel met de glazen lens is dat je je armatuur waterdicht kan maken..

Comment

Thnx yall. Weet ik weer even genoeg

Comment

Flip Hasjkip hoe staat het ervoor flip? Wij willen foto's !

Comment

Gozah Sorry, zie net pas jouw bericht De ventilatoren op de lamp hoor je wel maar niet echt luid. Je kunt het vergelijken met een PC ventilator, zonder dat de PC belast wordt. Nauwelijks hoorbaar dus. Er bestaan ook nog stillere fan's maar voor mij is deze stil genoeg.

Yasar Sorry sorry, druk druk druk en weinig tijd om verslagen te schrijven

Kan niet echt zeggen dat het goed gaat, de vergeling gaat gestaag door, weet even niet meer wat ik er nog aan kan doen.

Ik heb geprobeerd minder water te geven en maar 1x per 2 dagen. Plantjes gingen slap hangen, lijkt mij ook niet de bedoeling.

Heb tensiometers gekocht van Blumat maar deze liepen na het water geven alleen maar op in plaats van naar beneden. Heb geprobeerd van boven water te geven, dan liepen ze wel naar beneden maar de dag erna stonden ze weer boven de 300 mbar. Dan zouden ze water moeten krijgen, heb ik dan ook gegeven.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn ? Toch teveel water, ondanks dat de potten licht aanvoelden en de aarde droog, zowel de bovenste laag als onderin de afwateringsgaten ? Het van onderen water geven, waardoor wellicht de wortels in de pot zijn gaan draaien ? Toch te vroeg begonnen met bloeivoeding (na 2 weken 12/12 en voldoende pluimpjes) ? Teveel voeding ? Of toch te weinig ? Verkeerde PH ? Deze meet ik nml. niet, zou niet hoeven bij bio voeding. Ik durf het niet meer te zeggen.... Ik ga deze ronde uitzingen want ondanks de gele bladeren dikke de toppen wel nog aan en het ruikt inmiddels ook al erg lekker in het hok. De lamp staat nu 5 weken op 12/12 en ik tel 3 weken echte bloei. Dat zou betekenen dat ik het nog 5 - 6 - 7 weken moet uithouden, hoop dat ze het redden.

Morgen ga ik eens kijken om een PH meter te lenen en proberen om de PH van de grond te meten, wellicht geeft dat meer duidelijkheid. Volgende ronde ga ik ook weer root pouches gebruiken en denk er ook aan om weer over te stappen op minerale voeding. Maar goed, dat is voor dan, eerst deze maar zien af te maken.

Nou, hier komen dan weer de foto's en dan is het tijd voor een lekkere groene rakker

IMG_3827.jpg

IMG_3829.jpg

IMG_3828.jpg

IMG_3825.jpg

IMG_3826.jpg

IMG_3830.jpg

IMG_3824.jpg

Comment

• Jack Spliff
                        Jack Spliff commented
                        Editing a comment
                        We zitten ongeveer even ver en ik zie dezelfde symptomen hier. Ik geef om de 2 dagen 500ml en heb de eerste 4 weken 12/12 zelfs nog groeivoeding gegeven. Nu ben ik de EC wat aan het opvoeren om het effect te zien.
                        Ik gok op stikstoftekort

• smoker2002
                        smoker2002 commented
                        Editing a comment
                        zelfde probleem begin ik nu ook te krijgen maar niet met de berry bombs die staan mooi groen maar die papaya's van nirvana die moeten nog een 5a6 tal weken staan en beginnen ook gele blaadjes te krijgen ...wat het probleem ook is heb ik geen gedacht van ik geef om de 2 dagen 400 ml per plant +voeding zal nu enkele dagen geen voeding geven omdat ik zie dat er bruine puntjes aan alle planten beginnen te komen
                        hoop dat ze het uithouden tot einde want je zal een mooi veldje weed hebben ... zouw jammer zijn als je die moet weg smijten want ze gaan naar niets smaken als je ze te vroeg om doet
                    Bezig...
                    X