Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SCROG 4x Cherry Bombs onder 4 x COB LED

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

ziet er goed uit man ondanks de vergeling
    ik gebruik altijd bio bizz gebruik niet graag chemicalien in mijn voeding

gisteren nog extra flesje besteld had gezien dat ik actie vera miste in mijn collectie besteld bij top garden besteld voor 13u
    vandaag al thuis leuk .... neemt alle suikers weg in je pot zo minder kans op opstoppingen en de plant alles kan opnemen

hoop binnnen een week of 7 dat ze mooi klaar gaan zijn
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
    KEEP ON GROWING AND SMOKING

Comment

Flip Hasjkip zou zeker een ph meter aanschaffen. Je gebruikt lightmix en daarnaast bio voeding. Zijn 2 verschillende lijnen. Als je alles volgens het bio schema zou doen is het minder belangrijk om de ph te meten. Misschien zit er te veel water in je potten of je geeft voeding wat ze uiteindelijk niet op kunnen nemen en heb je te maken met blokkades. Ik heb nu ook zo'n simpele ph meter, niet volledig betrouwbaar maar je kunt tenminste nog iets meten . Ben wel van plan om echt een goede te kopen. Is toch 1 van de belangrijkste dingen om te meten.

Comment

Denk dat het inderdaad in de grond zit, maar wat precies ?
        Ik heb vroeger Plagron weleens geprobeerd en ik was er niet zo weg van.
        Je zou haast denken dat het toch een tekort is, maar dat ze zo droog staan helpt ook niet natuurlijk.
        Je hebt de Tensio's wel eerst een uur ingeweekt, en daarna in de grond aangegoten met een flinke scheut water ?
        Je zou die het liefst tussen 100-200 houden, zo rond 130 is ideaal. (in mijn situatie)
        Ze werken het best als je van boven watert. Oh, waar ik nog aan dacht, je hebt 'm wel op mbar staan ?
        Die fout heb ik ook weleens gemaakt, een keer extra op de on knop en hij staat ergens anders op
        pH meten ? Ik weet niet hoe dat bij Plagron zit.
        Bij Biobizz is het niet nodig, of je moet een start pH van 8.5 hebben of hoger.
        Het is hier 8.1 en als ik de voeding erbij gedaan heb zit het rond de 6.5.
        Met organische voeding zou je sowieso niets aan de pH hoeven doen als je flinke potten gebruikt.
        Misschien weet iemand iets als je eens precies zegt wat ze krijgen ?
        Volg je het schema, (welke?) of heb je een eigen schema ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Tensiometers heb ik 2 uur ingeweekt, scheut water in de grond gedaan en daarna erin gedraaid. 2 uur gewacht en toen gemeten. Als ik van onder water geef doen ze niks, van boven dan dalen de waardes. Ze staan op mbar.

Voeding geef ik op dit moment Plagroon Bloom, 4 ml per liter water volgens het schema 100 % natural. Ik houd het schema voor promix aan aangezien daar geen voeding in zou zitten. Lijkt mij dat ik dan ook niet teveel voeding geef. Enige verschil is de light mix. Ik geef wel afentoe enzymen nog mee.

E9462616-37E4-42A1-A9CD-392ED6C927DD.jpeg

Last edited by Flip Hasjkip; 7 April 2018, 15:40.
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Allright, dan zit alles verder goed qua Tensiometer.
            Kan dat maar beter meteen checken he

Na 2 maanden is die Lightmix toch ook leeg, dus daar zit 't 'm ook niet in denk ik.

Dat ze zo snel weer droog staan is omdat ze te groot zijn voor de potten, denk ik.
            Het bladoppervlak is zo groot dat ze veel water verdampen als het warm wordt.
            Op een warme dag in de zomer kunnen ze wel 10L per dag nodig hebben als ze in de zon staan.

Als je water geeft en de Tensio staat na 2 uur weer boven de 200 hebben ze meer water nodig.
            Als ze na een uur of 3 weer droog staan is de pot gewoon te klein.
            Daar kun je nu weinig meer aan doen, dus dan wordt het wat vaker water geven.

Dat compleet gele blad lijkt me een Stikstoftekort.
            Deze verkleuring wil je eigenlijk aan het eind van de bloei zien.
            Misschien net wat te laat met groeivoeding begonnen of toch te vroeg gestopt.

Ik zou ze nu misschien gewoon een paar keer groeivoeding geven, maar zoals gezegd, ik kweek niet meer met Plagron.
            Ik weet niet of dat "mag".
            Hopelijk weet iemand anders er wat meer vanaf.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik heb deze keer inderdaad langer gewacht met groeivoeding geven (ben begonnen in week 4 van de groei) omdat ze de keer daarvoor teveel stikstof hebben gekregen en daardoor te groen waren.

Afgelopen week heb ik ze een keer of 3 groeivoeding gegeven, zal dat deze week nog eens doen.

Zouden die 11 liter potten te klein zijn ? Maatje heeft ook 11 l potten en die gaan als een tierelier. Wel zijn het root pouches en minerale voeding. De topontwikkeling is wel gelijk, ik lag zelfs iets voor met minder bloeitijd.

Wil sowieso de volgende ronde weer root pouches gaan gebruiken, twijfel nog of ik 4 x 11 l ga zetten of 2 x 40 l met ieder 2 planten. 2 Planten in 1 pot lijkt mij niet ideaal.

Comment

• smoker2002
                smoker2002 commented
                Editing a comment
                ik gebruik nu voor 3 planten 11l potten en 3 planten 18 l potten en zal volgende ronde enkel nog werken met 18l potten vind dat ze beter groeien

Flip Hasjkip knal er nog s wat foto's op.

Comment

Nee moet je niet doen 2in1 gaan ze vechten onder de grond.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yasar View Post
                  Nee moet je niet doen 2in1 gaan ze vechten onder de grond.
                  Vechten onder de grond? hahaha Maar snap wel wat je bedoelt.
                  De plant die meer resistent en betere genen heeft zal de voeding beter opnemen en daar gaat de andere plantje de gevolgen van merken, dus verwacht niet vele maal meer opbrengst van 2 in 1.Alhoewel als het beide sterke planten zijn en er is voldoende water en voeding.. dan zou het moeten lukken. Doe ik ook met de paprika's. Heb je wortel problemen dan ben je de lul want dan zal de ander 100% ook last krijgen.

Maare.. wij willen foto's, wij willen foto's!
                  Ad usum proprium!

Comment

• roller
                    roller commented
                    Editing a comment
                    ik heb al 69gram geweten uit 1 11l pot met 3 meisjes in , vergeleken met een standaard van 35-55g/P

ganjagast dat bedoel ik ja haha

Comment

Heb inmiddels 5 root pouches gekocht van 12 liter, daar passen er 5 van naast elkaar in de tent. Heb al eens 2 plantjes in 1 pot gehad en toen viel mij op dat die kleiner bleven dan de plantjes die alleen stonden.

Afgelopen week heb ik groeivoeding meegegeven in plaats van bloeivoeding om de plantjes nog wat te voorzien van stikstof. De vergeling is in ieder geval niet erger geworden. Al met al groeien de topjes wel door. Meer dan wat verdorde bladeren wegplukken, af en toe wat topjes snoeien die anders toch maar fluf gaan geven en water geven doe ik op het moment niet. Wel ben ik weer begonnen met de bloeivoeding en krijgen ze vanaf nu 1 x wekelijks Sugar Royal en met de reguliere voedingsbeurten Green Sensation mee als boosters.

Ik heb geprobeerd om wat foto's te maken met de lamp uit en de flitser aan echter die worden wazig, geen succes dus. Hier komen er 2 die er redelijk uitzien ;

IMG_3841.JPG

IMG_3842.JPG

Ook heb ik er wat gemaakt met de lamp aan, dat zijn deze ;

IMG_3847.JPG

IMG_3849.JPG

IMG_3848.JPG

IMG_3846.JPG

IMG_3850.JPG
                  Attached Files

Comment

• groot
                    groot commented
                    Editing a comment
                    Indrukwekkend hoor, errug mooi mooi! Dat gaat wat tijd kosten dat knippen maar eerst nog het geduld

• ganjagast
                    ganjagast commented
                    Editing a comment
                    Je hebt ook al aardig wat bruine pistels zie ik, had ik ook vroeg in de bloei last van. Wanneer was je nou precies begonnen met pk boosten? Dat kan een rol spelen namelijk. Voor de rest gaan ze wel lekker door met uitzetten en ach ik ben ook geen foto genie met mijn mobieltje

buiten de gele blaadjes groeien uw toppen mooi mooi veld vol zal smaken
                  ik zit nu al op 5 weken echte bloei en vandaag zijn de zaadjes voor de volgende ronde aan gekomen en ook mijn zaadjes voor de buiten ronde dat ik dit jaar ga doen
                  eindelijk genoeg weed voor me zelf dat ik niet naar 1 of andere moet lopen of bellen erna en dan wachten ben dat beu mijn eigen weed bio voeding en geen zever best van al

het gaat goed doe zo verder Flip word lekker rokertje ( en je mag zeggen wat je wilt als je het zelf hebt gekweekt smaakt het veel beter dan aangekochte weed )

https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
                  KEEP ON GROWING AND SMOKING

Comment

ik gebruik ook plagron terra grow en bloom maar ik geef pas 1ml/l grow als de dames 3-4 weken zijn want in mijn aarde van compo sanna zit voor 100 dagen voeding in (zal wel overdreven zijn) in potten van 11 liter
                    ik geef elke volgende week 1ml/l meer tot maximum 3ml/l en als ik de eerste echte bloei zie schakel ik op gemak over met 2ml grow en 1ml bloom en de week erna 1ml grow en 2ml bloom tot ook maximum 3ml/l bloom
                    mijn water is gewoon kraantjeswater wat ik wel 24u op voorhand klaarzet ivm de chloorverdamping en kamertemperatuur
                    heb nog nooit ph gemeten en laatste kweek gaf toch rond 500gr droog met enkel 1 maal te toppen
                    huidige kweek ga ik juist hetzelfde doen maar wel 2 maal toppen en scroggen onder 600 watt hps en ook 1ste maal power roots en green sentation als boosters en ook grotere potten nl 18 liters
                    succes en denk wel dat ze het einde halen met wat geluk

Comment

ganjagast Ben gisteren begonnen met de booster.

DannyDeVito Ben ook pas na een week of 4 begonnen met voeding geven, laat het water ook altijd een nacht staan. Ik denk dat ze in het begin eerst wat te droog en daarna te nat hebben gestaan.

Ach, we komen er wel en de volgende z proberen we het gewoon weer beter te doen.

Comment

Sommige pistels beginnen rood te verkleuren, net als in het plaatje in mijn 1ste post. Ook glinstert de boel behoorlijk, ligt er al sneeuw op de omringende blaadjes en worden de toppen iedere dag zienderogen dikker. Het ruikt al heerlijk. Als ik het vergelijk met de vorige ronde kan ik alleen maar concluderen dat ze er nu, ondanks de vergeling, beter bijstaan dan toen. Ach,komt wel goed, als ze de komende 4 weken nog gaan aandikken dan denk ik niet dat ik mag klagen

Comment

Bezig...
                      X