Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
15x feminised zaad in growtent
Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
-
Re: 15x feminised zaad in growtent
Waarschijnlijk branden de contactpuntjes in je timer op elkaar. Kijk eens hoe zwaar je die mag belasten die timer, moet er normaal opstaan of denk toch eens na over een wat professionelere schakelklok met een relais.
Ze hebben het niet graag als ze in de bloei ineens weer meer licht krijgen, Zeker de eerste twee weken van de zichtbare bloei niet. Het bloei hormoon wrd tijdens de donker omgezet in de actieve vorm. Onder invloed van licht breekt het bloei hormoon weer zeer snel af. Ga je schommelen met je lichturen dan verstoor je deze hormoonspiegel in de plant en de plant kan weer in de groei geraken of fluffie toppen op geen leveren.
Als je dit gebeurd (timer brand vast) is het wel belangrijk dat ja vanaf dat ze dan de nacht ingaat weer 12 uur donker ervaart. Dus niet de nacht verkorten om op je oude schema val licht aan terug te keren. Een enkele keer te lang licht zal zeker enige lichtstress geven maar effecten zullen wel meevallen.
Grtz
Comment
-
vandaag een wat mindere ontdekking gedaan,ik deed men dagelijkse controle en plots zag ik dit
003.jpg 004.jpg
om op zeker te spelen heb ik de zijtak maar verwijdert,maar nu vraag ik me af of ik risico loop door de plant in de tent te laten staan
zou niet willen dat al men planten bestuift raken
en weet er iemand of dit klein ding al de nodige schade aangericht heeft?
graag wat hulp hierbij
grtz NLast edited by nothorius; 1 September 2010, 19:10.
Comment
-
Eyy nothorius, Er bestaat altijd een kans dat de dames bestuifd zijn (1 zaadhoesje is idd al genoeg), dat is het risico die je neemt als je met feminised zaad in zee gaat. Heb het zelf namelijk ook op de harde manier moeten ondervinden. Je doet er het beste aan de desbetreffende dame van top tot teen te inspecteren en ballen te verwijderen. Ook de andere dames zou ik een grondig nalopen, je kan niet voorzichtig genoeg zijn. Wanneer je de dames uit je hok wil halen raad ik je aan alle ventilatie uit te zetten ivm het mogelijk losraken van mannelijk zaad, wat met de aanwezigheid van een goede ventilatie je hele veld kan bestuiven. Of de desbetreffende dame/man nog nieuwe ballen gaat vormen is niet te zeggen, soms doen ze dit wel andere keren niet. Blijft dus een risico.
Greetzz mate
Comment
Comment